• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد

  • کد خبر : 214752
  • 01 اردیبهشت 1403 - 11:35
یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه آخرین وضعیت اقتصادی خانوارها در پایان سال ۱۴۰۲ مجددا بررسی شد، گفت: پس از بررسی‌ها، ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی مشمول دریافت یارانه شدند.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه در راستای سیاست‌های رفاهی دولت از چندین سال قبل دهک بندی جمیعت کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کل جمعیت به ۱۰ بخش به عنوان ۱۰ دهک تقسیم شد که از یک تا ۱۰ است.

وی با اشاره به اینکه دهک یک در واقع ضعیف‌ترین قشر جامعه و دهک ۱۰ مرفه‌ترین دهک هستند، افزود: دهک اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: دهک‌ها از نظر دارایی و توانایی مالی و درآمد با یکدیگر متفاوت بوده و دهک‌های چهار تا ۱۰ از ظرفیت و توانمندی اقتصادی متفاوت بهره‌مند هستند.

شعبانی با بیان اینکه استعلام دهک‌ها به وسیله سامانه‌های که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شده است انجام می‌شود، گفت: این سامانه «حمایت» نام دارد و شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند با درج اطلاعاتی خانوار از دهک خود مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه از سال ۹۶ به بعد در ۲ نوبت وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وسع‌سنجی مجدد شده است، تصریح کرد: آخرین وضعیت اقتصادی نیز در پایان سال ۱۴۰۲ مجددا بررسی شد و اعلام جدیدی در خصوص دهک‌های جامعه ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: براساس آخرین بررسی در استان همدان، ۲۲۲ هزار و ۱۲۹ خانوار در دهک یک تا سه قرار دارند که شامل جمعیتی معادل ۵۸۰ هزار و ۴۶۰ نفر می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه ۲۶۴ هزار و ۹۶۴ خانوار شامل ۸۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر در دهک‌های چهار تا هفت قرار دارند، گفت: دهک‌های هشت تا ۱۰ نیز شامل ۱۳۱ هزار و ۵۹۳ خانوار هستند که جمعیت آن‌ها ۴۱۵ هزار و ۳۳۴ نفر است.

وی با تاکید براینکه این آمار مربوط به کل جمعیت یک میلیون و هشتصد و هشت هزار و ۶۱۸ نفر جمعیت در استان همدان است، تصریح کرد: تا این لحظه یارانه ۱۲ هزار و ۷۷۵ خانوار به دلیل آنکه در دهک ۱۰ قرار گرفتند قطع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار نیز مجددا وصل شده چرا که پس از اعتراض آن‌ها و بررسی مجدد وضعیت اقتصادی در دهک پایین‌تری قرار گرفتند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۵۸ هزار و ۱۷۴ خانوار در آخرین بررسی‌ها در دهک پایین‌تری قرار گرفتند، گفت: ۵۴ هزار و ۴۵۵ خانوار نیز شامل افزایش دهک‌بندی‌ها شدند، مثلا در دهک هفت قرار داشتند و الان در دهک هشت قرار گرفتند.

وی در پایان عنوان کرد: زوجینی که قصد دارند یارانه خود را جدا کرده و خانواده جدیدی تشکیل دهند باید با مراجعه به فرمانداری محل زندگی خود معرفی نامه دریافت کرده و با حضور در دفاتر پیشخوان دولت و پلیس ۱۰+ مدارک خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214752
  • دیدگاه‌ها برای یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.