• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان:

یادواره شهدا ‌محفلی برای خدمات‌دهی به مردم باشد

  • کد خبر : 187098
  • 26 خرداد 1402 - 11:54
یادواره شهدا ‌محفلی برای خدمات‌دهی به مردم باشد
فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان گفت: تبیین امروز بزرگترین جهاد است و باید مردم بدانند چرا امروز دشمن در پشت صحنه قرار گرفته و نقشه‌های شومی را در کشور کارگردانی می کند.

به گزارش عصر همدان؛ سردارمظاهر مجیدی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای روستای پری ملایر با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شهدای استان‌همدان بیان کرد: هر ۱۰ سال یک‌بار کنگره شهدا در استان‌ها برگزار می‌شود و برگزاری دومین کنگره استان‌همدان مهر امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی به برنامه‌های مختلف کنگره شهدای استان‌همدان اشاره کرد و گفت: خاطرات شهدای تمام روستاها، بخش‌ها و شهرهای استان مکتوب می‌شود.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان گفت: باید برای هر یادواره در هر روستا به دنبال انتشار یک کتاب بوده و زندگی‌نامه و خاطرات شهدا را برای استفاده آیندگان منتشر کرد.

وی با بیان این پرسش که تا چه اندازه برای شهدای شاخص هر شهر کار انجام شده‌است، عنوان‌کرد: شهید رسول حیدری از پیش‌قراولان جبهه مقاومت بوده است اما تا چه اندازه برای جوانان شناخته شده‌است؟

سردار مجیدی افزود: باید برای این شهدا کارهای بزرگ انجام دهیم و به زبان جوان امروز محتوا تولید کنیم و این امر یک‌مسئولیت سنگین روی دوش همه ما است.

وی خدمت به مردم را یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدای استان‌همدان دانست و گفت: صرفا یادواره‌ها نباید یک مراسم تنها نیست بلکه باید ‌محفلی برای خدمات‌دهی به مردم باشد.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان افزود: با قرارگاه امام حسن(ع) توافقی انجام شده است که در روستاهای محروم استان‌همدان خدماتی در زمینه‌های مسکن،  شبکه آبرسانی، شبکه راه‌روستایی و آبخیزداری اجرا شود.

وی با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر و تعداد شهدای این شهرستان تصریح کرد: شهرستانی که بیشتر از هزار شهید داشته باشد، می‌تواند کنگره مستقل برگزار کند.

سردار مجیدی گفت: یک برنامه‌ریزی در شهرستان انجام شده و سال آینده کنگره شهرستان به صورت مستقل برگزارشود و این امر می‌طلبد که نخست زیرساخت‌های لازم برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره جهاد تصریح‌کرد: رهبری در سخنرانی‌های گوناگون از تعابیر مختلف جهاد از جمله جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی، جهاد خدمات‌رسانی و جهاد بزرگ  سخن گفته‌اند که هر کدام از این مسائل نشان دهنده مسیر پیش روی ما است.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با با ستاد کنگره شهدای سبزوار این جمله را فرمودند که “زنده نگه داشتن یاد شهدا یک جهاد بزرگ است” که نشان از لزوم توجه به مسئله شهید و شهادت است.

وی با تاکید بر اینکه باید تعابیر رهبری همواره مد نظرمان باشد، تصریح کرد: تبیین امروز بزرگترین جهاد است و باید مردم بدانند چرا امروز دشمن در پشت صحنه قرار گرفته و نقشه‌های شومی را در کشور کارگردانی می کند.

سردار مجیدی افزود: دشمن به دنبال القای این امر است که امروز بعد از چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی نظامی جمهوری اسلامی ناکارآمد است، این مسئله را با ترفندهای فراوان به اجرا درآورده است.

وی گفت: اگر در مشکلات اقتصادی مشکل داریم به نظام برنمی‌گردد بلکه به یک مدیر نالایق بازمی‌گردد و هرگاه افراد نالایق با کمک دشمن سرکار آمده‌اند، مشکلات فراوان شده است.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های شبکه راه‌های کشور، شبکه ریلی، شبکه بهداشت‌ودرمان و دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر از بیرون به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم جایگاه نظام اسلامی را به خوبی درک می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر امروز موشک هدایت شونده در کشور ساخته‌شده  که در کمتر از دقیقه به اهداف می‌ر‌‌سد نتیجه یک حرکت و تفکر انقلاب است.

سردار مجیدی توجه به جهاد تبیین را امری ضروری دانست و گفت: روزی آمریکا قدرت بلامنازع در منطقه بود، اما امروز آن‌ها از ما تبعیت می کنند و ناوهای آنان باید به زبان فارسی ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما درس گرفتن از شهدا است، تصریح کرد:  شهدا به برگزاری مراسم‌های یادواره احتیاجی نداشته بلکه ما نیازمند آن هستیم .

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان تاکیدکرد: باید با اخلاق و روش و منش شهدا آشنا شویم و به دنبال پاسخ این سوال بود که شهداچه کردند که خدا آنها را پذیرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا است، عنوان کرد: باید به مطالعه کتاب‌هایی که درباره شهدا نوشته شده‌است توجه ویژه‌ای کنیم و سعی کرده در مسیر شهدا حرکت و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

انتهای پیام/ گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187098
  • دیدگاه‌ها برای یادواره شهدا ‌محفلی برای خدمات‌دهی به مردم باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.