• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

گمنامی شهدای گمنام در اسدآباد/شهرداری و شورا تکمیل یادمان را اولویت قرار دهند/اجرای ۸۰ برنامه فرهنگی سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس

  • کد خبر : 128191
  • 20 شهریور 1400 - 22:05
گمنامی شهدای گمنام در اسدآباد/شهرداری و شورا تکمیل یادمان را اولویت قرار دهند/اجرای ۸۰ برنامه فرهنگی سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس

سعید کتابی تکمیل یادمان شهدای گمنام را یکی از اولویتهای شهرداری و شورا دانست و بر تسریع در تکمیل آن تأکید کرد. به گزارش عصرهمدان؛ سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهرستان، با اشاره به تحمیل شدن جنگ عراق علیه ایران، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی دشمن […]

سعید کتابی تکمیل یادمان شهدای گمنام را یکی از اولویتهای شهرداری و شورا دانست و بر تسریع در تکمیل آن تأکید کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهرستان، با اشاره به تحمیل شدن جنگ عراق علیه ایران، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی دشمن با برنامه ریزی و کمک بسیاری از کشورها، به دنبال گرفتن خاک ایران بود و شاید با وجود آن همه امکانات و سلاحهای جنگی می‌توانست به خواسته خود برسد و عملیاتی می‌شد، اما از استقامت، از خودگذشتگی، روحیه شهادت طلبی مردم و رهبری پیامبرگونه امام راحل غافل بودند و تمام برنامه ریزی‌های آن به هم ریخت و حماسه های بزرگی در این ۸ سال به دست آمد.

وی دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی خواند و افزود: این هفته یادآور رشادتها، دلاورمردی های ملت ایران است که باید با تبیین آن ایام، به نسل جوان و جدید منتقل شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در این هفته باید با پرداختن به چرایی تحمیل جنگ ۸ ساله علیه ایران، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان این عرصه تقدیر کرد.

وی تکمیل یادمان شهدای گمنام را یکی از اولویتهای شهرداری و شورا دانست و بر تسریع در تکمیل آن تأکید کرد.

سرهنگ اسماعیل ششیکانی، جانشین سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد هم از اجرای ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی با موضوع دفاع مقدس این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ها در سطح پایگاههای مقاومت بسیج، محلات و سطح شهرستان با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود.

وی برپایی نمایشگاه کتاب و عکس، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در سطح پایگاهها، برگزاری یادواره شهدای شهرستان و محلات در فضای باز، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به نیابت از شهدا دفاع مقدس، تولید و انتشار عکس نوشته و کلیپ در فضای مجازی، دیدار با امام جمعه، شرکت در نماز جمعه، برگزاری میز خدمت، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم را از جمله برنامه‌های فرهنگی این هفته برشمرد.

حسین مرادی مخلص، رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی هم با انتقاد از عدم تکمیل یادمان سه شهید گمنام در پارک شهید مدنی(جنگلی)، اظهار کرد: شهدای گمنام از مظلومترین شهدا هستند که نام و نشان آنان جاوید است و این درحالی است که سه شهید گمنام در اسدآباد گمنام تر هستند چرا که بعداز گذشت سه دوره از خدمت شوراها هنوز یادمان این شهدا تکمیل نشده و این فضا می‌توانست مکانی برای اجرای کارهای فرهنگی باشد .

وی با بیان اینکه برند اسدآباد در حوزه اقتصادی مانند محصولات کشاورزی نیست بلکه ما با وجود شخصیت بزرگ تاریخی علامه شهید سیدجمال الدین اسدآبادی ادعای تفکر را داریم، افزود: نهضت سیدجمال منجر به تفکر بیداری اسلامی در جهان اسلام شد و فرزندان برومندی چون شهید سردار سلیمانی ها از آن قد کشیدند و بزرگ شدند، اما متأسفانه از سال ۹۳ که استارت یادمان شهدای گمنام در این شهر زده شده، متأسفانه حرمت شهدای گمنام حفظ نشده است.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی همچنین با انتقاد از تغییر نام بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی در همدان به نام شهید دیگر، گفت: شورای شهر همدان در اقدامی شتاب زده اقدام به این تغییر نام کرد و این درحالی است که نام سیدجمال در هر شهری مزین است و متأسفانه در استان همدان مظلوم واقع شد و ارزشی در مقابل ارزش قرار داده شد و این یک آسیب است.

وی از رونمایی فیلم شهدای جمور خبر داد و گفت: این فیلم مستند احتمالاً در هفته دفاع مقدس آماده شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=128191
  • دیدگاه‌ها برای گمنامی شهدای گمنام در اسدآباد/شهرداری و شورا تکمیل یادمان را اولویت قرار دهند/اجرای ۸۰ برنامه فرهنگی سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.