• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

گلخانه هیدروپونیک نهاوند حرکت در مسیر اشتغال‌زایی و افزایش تولید

  • کد خبر : 95984
  • 19 آذر 1399 - 11:10
گلخانه هیدروپونیک نهاوند حرکت در مسیر اشتغال‌زایی و افزایش تولید

واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک نهاوند با شروع فاز اول برای تولید سالانه ۸۰۰ تن محصولات هدف‌گذاری کرده است. به گزارش عصر همدان، با توجه به کاهش منابع آب، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در نهاوند در دستور کار قرارگرفته است و با سرمایه‌گذاری یکی از همشهریان نهاوندی که در خارج کشور سکونت دارد؛ طرح بزرگ گلخانه هیدروپونیک نهاوند […]

واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک نهاوند با شروع فاز اول برای تولید سالانه ۸۰۰ تن محصولات هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش عصر همدان، با توجه به کاهش منابع آب، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در نهاوند در دستور کار قرارگرفته است و با سرمایه‌گذاری یکی از همشهریان نهاوندی که در خارج کشور سکونت دارد؛ طرح بزرگ گلخانه هیدروپونیک نهاوند شروع به کارکرده است.

آقای کاظمی سرمایه‌گذار این طرح باهدف ایجاد اشتغال برای جوانان نهاوندی و رونق و جهش تولید از خارج کشور به شهر خود بازگشته و باهمت جهادی و تلاش شبانه‌روزی فاز اول این طرح بزرگ را آغاز کرده است.

وی می‌گوید: احداث گلخانه هیدروپونیک که بدون نیاز به خاک است را برای اشتغال‌زایی و تولید محصولات سالم راه‌اندازی کرده است و فاز دوم نیز در دهه فجر اجرایی می‌شود.

این سرمایه‌گذار نهاوندی افزود: تولید این گلخانه انواع صیفی‌جات و برای صادرات است و برای ۵۰ نفر مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد که در فازهای بعد این تعداد بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه در ۵ هکتار از دو فاز تشکیل‌شده و فاز اول در حال بهره‌برادری است و فاز دوم هم در دهه فجر زیر بار خواهد رفت.

کاظمی گفت: این طرح یکی از مجهزترین طرح‌های گلخانه‌ای در غرب کشور است که مکانیزه است و در فاز اول ۴ هکتار زیر کشت رفته است.

وی افزود: فاز اول با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان و فاز دوم هم با همین مبلغ انجام می‌شود و سالانه حدود ۸۰۰ تن محصول تولید می‌شود.

از مزایای کشت گلخانه‌ای هیدروپونیک افزایش راندمان، کاهش میزان مصرف آب و تولید محصول ارگانیک است و با توجه به این‌که مواد موردنیاز در ساعت‌های خاص در اختیار گیاه قرار می‌گیرد افزایش تولید حدود ۱۰ برابری دارد و باعث افزایش تولید محصول در واحد سطح کمتر و تولید محصولات خارج از فصل می‌شود.

در ادامه فیلمی از این واحد گلخانه‌ای مجهز و زیبا را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95984
  • دیدگاه‌ها برای گلخانه هیدروپونیک نهاوند حرکت در مسیر اشتغال‌زایی و افزایش تولید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.