• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
فرماندار نهاوند مطرح کرد:

گلایه از آماده نشدن برخی طرح‌های آموزشی در نهاوند

  • کد خبر : 206648
  • 18 آذر 1402 - 9:09
گلایه از آماده نشدن برخی طرح‌های آموزشی در نهاوند
فرماندار نهاوند گفت: قرار بود برخی طرح‌های آموزشی توسط اداره نوسازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد که این اتفاق نیفتاد که از این بابت گلایه‌مند هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» ضرغام احمدوند در جلسهٔ شورای آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن قدردانی از آموزش‌وپرورش نهاوند که اقدامات بسیار خوبی را در چندماههٔ نخست سال تحصیلی انجام داده است، گفت: آموزش‌وپرورش یک دستگاه بسیار حساس است که وظیفهٔ اصلی آن انسان‌سازی و پرورش نیروی متخصص و مولد جامعه است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش جای آزمایش و خطا نیست و هر اقدامی که صورت می‌پذیرد با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک نتیجهٔ آن را به‌صورت مستقیم در جامعه می‌بینیم، پس باید با دقت و حساسیت بسیار بالایی انجام شود.

احمدوند با اشاره به اینکه دیدگاه دولت نسبت به آموزش‌وپرورش بسیار مثبت است، ادامه داد: در دولت مردمی دکتر رئیسی توجه بسیار خاصی به آموزش‌وپرورش شده است و انتظار ما این است که در سطح استان و شهرستان، همهٔ دستگاه‌ها با حداکثر توان در جهت رفع موانع و مشکلات و کمک به آموزش‌وپرورش اقدام کنند.

فرماندار نهاوند با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کارهٔ آموزش‌وپرورش نهاوند، اظهار داشت: قرار بود برخی از این پروژه‌ها در هفتهٔ دولت افتتاح شوند اما متأسفانه هنوز آمادهٔ بهره‌برداری نشده‌اند که از این بابت از اداره کل نوسازی مدارس استان گلایه‌مندیم و انتظار داریم هرچه زودتر این پروژه‌ها افتتاح شوند و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش نهاوند در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری مردم در این امر، همه باید به وظیفه خود عمل کنیم و آموزش‌وپرورش با در اختیار داشتن جامعهٔ هدف گسترده، نقش بسیار مهمی می‌تواند ایفا نماید.

برای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نگاه مشارکتی بسیار مهم است

در ادامه این جلسه رسول شیدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بابیان اینکه تعلیم و تربیتِ نسل آینده‌ساز جامعه در دست آموزش‌وپرورش است، گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به آموزش‌وپرورش و توصیه‌هایی که ایشان در این رابطه داشته‌اند، هم تکلیف آموزش‌وپرورش و هم تکلیف سایر ارگان‌ها نسبت به آموزش‌وپرورش را مشخص کرده است.

وی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین، نقشهٔ راه آموزش‌وپرورش است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم و مقام عالی وزارت در اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین اهتمام بسیار ویژه‌ای دارند و در سطح استان و شهرستان‌ها نیز، این اهتمام و این نگاه ویژه و متعالی در استاندار محترم، نمایندگان و فرمانداران به‌خوبی دیده می‌شود.

شیدایی ادامه داد: نگاه ویژهٔ مسئولین راداریم، ارادهٔ آموزش‌وپرورش جهت اجرا نیز وجود دارد، نیاز به مشارکت مردم نیز جهت اجرایی ساختن و تحقق اهداف سند تحول بنیادین که همان حیات طیبه است، دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: انتظار داریم سایر مسئولین شهرستان در بخش‌های مختلف به آموزش‌وپرورش کمک کنند که در حال حاضر، کمک جهت شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین همکاری با آموزش‌وپرورش به‌منظور برگزاری مطلوب و هرچه بهتر امتحانات خردادماهِ دانش‌آموزان متوسطه دوم که کاملاً به‌صورت نهایی برگزار خواهند شد، در اولویت قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: در سطح استان رشد بسیار خوبی در تخصیص اعتبارات استانی به آموزش‌وپرورش داشته‌ایم، لذا از مسئولین شهرستان، خصوصاً فرماندار انتظار داریم که در توزیع اعتبارات نگاه بسیار ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش داشته باشند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206648
  • دیدگاه‌ها برای گلایه از آماده نشدن برخی طرح‌های آموزشی در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.