• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

گفتمان انقلاب نیازی به اسنادی همچون ۲۰۳۰ ندارد/نهضت شهدا، گفتمان پیروز دنیای امروز است

  • کد خبر : 23174
  • 05 مهر 1398 - 14:24
گفتمان انقلاب نیازی به اسنادی همچون ۲۰۳۰ ندارد/نهضت شهدا، گفتمان پیروز دنیای امروز است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه عزت‌مداری و نفی‌سبیل چشم انداز روشن کشور ما است، گفت: گفتمان شهدا را باید گفتمان ترجیح دیگران بر خود دانست، بر عکس لیبرالیسم، که خود را بر دیگران مقدم می داند و این نهضت شهدا، گفتمان پیروز دنیای امروز است. به گزارش عصر همدان؛ «مرتضی […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه عزت‌مداری و نفی‌سبیل چشم انداز روشن کشور ما است، گفت: گفتمان شهدا را باید گفتمان ترجیح دیگران بر خود دانست، بر عکس لیبرالیسم، که خود را بر دیگران مقدم می داند و این نهضت شهدا، گفتمان پیروز دنیای امروز است.

به گزارش عصر همدان؛ «مرتضی قائمی» پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف تویسرکان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان دنیا بر پایه های قدرت و ثروت بنا شده بود، به گونه ای که هر کشوری از نظر ثروت و قدرت نظامی برتر بود می توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و سایر کشورها باید از آنان تبعیت می کردند.

وی اظهار کرد: با این حال نهضت عظیم و گفتمان سومی پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت که از هر نوع وابستگی به دو بلوک شرق و غرب آزاد بود و دو گفتمان قبلی را به چالش کشاند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: این گفتمان انقلاب اسلامی بود که تنها بر پایه اعتقادات دینی و مذهبی و به دور از هر گونه زر، زور و تزویر بنا شد و استوار مانده است.

قائمی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی قابل جمع شدن با گفتمان های قدرت، ثروت و تهی از اخلاق و معنویت نبود، بلکه اسلام ناب محمدی(ص) و جمهوریت حقیقی مردمی خاستگاه این گفتمان است.

وی همچنین با بیان اینکه انحراف و التقاط از آفت های هر گفتمانی است، عنوان کرد: باید التقاط را بدتر و خطرناک تر از انحراف بدانیم، چرا که در التقاط ظاهر دین و مکتب حفظ می‌شود و فرد گرفتار شده به این آفت ظاهر دین را رعایت می کند اما در باطن دچار تغییر شده، ممکن است نماز بخواند اما رباخوار هم باشد و این سم مهلکی برای فرد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ادامه داد: این گونه رفتارها یعنی جدایی دین از اقتصاد صدمه جبران ناپذیری بر جامعه وارد می کند، به همین دلیل از انحراف هم خطرناکتر است.

قائمی همچنین با تأکید بر اینکه اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی برگرفته از ایمان و اعتقاد عمیق به اسلام و مذهب تشیع است، تصریح کرد: در این گفتمان قیام سیدالشهداء(ع) ترسیم شده و همین مسئله یعنی آزادی خواهی به دور از هر گونه تزویر، زر و زور، است که جزء فرامین رهبر انقلاب محسوب می شود.

وی عنوان کرد: و این گونه کشور ما با الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در مقابل دنیای رز و زور، اسکتبار، دروغ و فریب ایستاده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به نامه‌های امام علی (ع) در نهج البلاغه که به عنوان چراغی برای حرکت به سمت آینده ای روشن است، گفت: تا زمانی که ما راهنمای زندگی خود را خطبه‌های علی(ع) و نامه‌های ایشان قرار دهیم، بی تردید نیازی به اسنادی همچون سند۲۰۳۰ و الگوهای غربی نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه عزت‌مداری و نفی‌سبیل چشم انداز روشن کشور ما است، افزود: گفتمان شهدا را باید گفتمان ترجیح دیگران بر خود دانست، بر عکس لیبرالیسم، که خود را بر دیگران مقدم می داند.

قائمی تصریح کرد: در ایده لیبرالیسم هدف از زندگی برخورداری از لذت های دنیوی است و جهان پس از مرگ برایش تعریف نشده است، این ایده به هیچ عنوان راه خوشبختی و سعادت زندگانی بشری را ترسیم نمی کند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23174
  • دیدگاه‌ها برای گفتمان انقلاب نیازی به اسنادی همچون ۲۰۳۰ ندارد/نهضت شهدا، گفتمان پیروز دنیای امروز است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.