• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
7
کارشناس علوم قرآن و حدیث تاکید کرد:

گسترش مسابقات قرآنی در مساجد بر اساس فرمایش رهبر انقلاب

  • کد خبر : 199290
  • 10 مهر 1402 - 13:56
گسترش مسابقات قرآنی در مساجد بر اساس فرمایش رهبر انقلاب
کارشناس علوم قرآن و حدیث گفت: تصمیم گیری برای گسترش مسابقات قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها بر اساس فرمایش رهبر انقلاب با هدف بحث امید آفرینی و قدرت آفرینی در برابر هتاکان به قرآن کریم و با حضور همه آحاد مردم برگزار می‌شود، که در این راستا برنامه «چلچراغ آیه‌ها»در سراسر کشور در حال اجرا است.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین فرزاد سعادت در حاشیه برگزاری مسابقات چلچراغ آیه ها به خبرنگار ما گفت: گسترش مسابقات قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها بر اساس فرمایش رهبر انقلاب با هدف بحث امید آفرینی و قدرت آفرینی در برابر هتاکان به قرآن کریم و با حضور همه آحاد مردم برگزار می‌شود، که در این راستا برنامه «چلچراغ آیه‌ها»در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به مسابقات «چلچراغ آیه‌ها» گفت: بنابر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر قرار دادن مساجد و حسینیه‌ها به مانند پایگاه قرآنی تصمیم گرفتیم مسابقات قرآنی را در سطح مساجد حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج گسترش دهیم.

کارشناس علوم قرآن و حدیث افزود:  این مسابقات در شهرستان بهار برگزار شد و  از میان برگزیدگان این مسابقات به ۴۷ برگزیده نیز جوایزی اهداشد.

وی  در ادامه گفت: مجموعا در شهرستان بهار ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کننده داشته‌ایم‌‌  و در کل کشور ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده داشته‌ایم و این یعنی از هر ۱۰۰ نفر یک نفر در مسابقات قرآنی ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام سعادت تاکید کرد: این مسابقات و شکل آن تقریباً در جهان اسلام بی‌سابقه است که مراحل مقدماتی و تکمیلی آن در شهرستان اجرا شد و امروز از برگزیدگان آن تقدیر می‌شود.

 

کارشناس علوم قرآن و حدیث ادامه داد؛‌ به غیر از مسابقات فردی ما مسابقات گروهی و خانوادگی هم داشته‌ایم که درسطح شهرستان ۳۵ خانواده در مسابقه شرکت کرده‌اند.‌

مدیر تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان بهار با ابراز امیدواری به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نوع مسابقات در سطح شهرستان عنوان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در این مسابقات و علاقه آنها باعث امیدواری و انگیزه بیشتر ما برای برگزاری باشکوه‌تر و بهتر این مسابقات شده است.

وی افزود: افراد و گروه های مختلف در غرب با وحدانیت قرآن مخالفت دارند و به دنبال خاموش کردن نور قرآن هستند که برای مقابله با این هتاکان باید با همه آحاد مردم  در مسابقات و مراسمات قرآنی شرکت کنیم.

 

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199290
  • دیدگاه‌ها برای گسترش مسابقات قرآنی در مساجد بر اساس فرمایش رهبر انقلاب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.