• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

گره ترافیکی آرامگاه بوعلی سینای همدان در انتظار گشایش

  • کد خبر : 198129
  • 01 مهر 1402 - 8:01
گره ترافیکی آرامگاه بوعلی سینای همدان در انتظار گشایش
گره ترافیکی آرامگاه بوعلی سینای همدان در انتظار گشایش به دست مسئولان است و هر روز که می‌گذرد گلایه‌مندی شهروندان را تشدید می‌کند.

به گزارش عصر همدان؛ امروزه با گسترش زندگی ماشینی و استفاده زیاد از وسایل نقلیه شاهد افزایش روزافزون ترافیک شهری هستیم که به یک معضل و مشکل  برای سلامت عمومی تبدیل شده است.

شهر تاریخی همدان بدلیل داشتن قدمت طولانی از بافت قدیمی تشکیل شده و بخاطر متراکم بودن خیابان‌ها خیلی نمی‌تواند پذیرای ترافیک‌های سنگین شهری باشد.

یکی از محورهای اصلی شهر همدان که از نظر مشکل ترافیکی بیشترین میزان گلایه‌مندی را دارد، میدان آرمگاه بوعلی سیناست، این معضل همچنین موجب سرگردانی و نارضایتی گردشگران نیز شده است.

از طرفی افزایش قابل توجه وسایل نقلیه در معابر شهری و همچنین عدم پراکندگی مطلوب خدمات  شهری در سطح شهر، از قبیل استقرار مطب‌ها و مراکز پزشکی و درمانی در این محدوده، افزایش مراکز خرید پوشاک، خدمات خرید و تعمیرات گوشی همراه و مهم‌تر از اینها ساخت مجتمع‌های تجاری، هتل  و شرکت‌های خصوصی در اطراف این مکان از دلایل اصلی ترافیک‌های سنگین و ممتد است.

یکی از رهگذران این مسیر با اشاره به اینکه این محدوده به یکی از پر ترددترین مسیرها تبدیل شده، افزود: این روزها حتی در ساعات ابتدائی روز شاهد ترافیک و نابسامانی در این منطقه هستیم.

وی گفت: با این که چند ماهی است طرح زوج و فرد را اجراء کرده‌اند اما تقریباً هیچ گونه تغییری در روند ترافیک اینجا احساس نکرده‌ایم. مجتبی یکی دیگر از شاکیان این خط عنوان کرد: درست است که افزایش وسایل نقلیه یکی از دلایل ترافیک در این قسمت است، نبود پل عابر هم مزید بر علت شده و اگر فکری بحال این موضوع نشود، بعید است که مشکلی را بتوان حل کرد.

مهناز یکی از گلایه‌مندان این موضوع با بیان اینکه زندگی کردن و تردد در این منطقه برایم سخت شده، افزود: منزل ما در همین نزدیکی است اما بخاطر وجود هتل‌ها و تمرکز خیلی از  مطب‌ها و نبود پارکینگ در این قسمت، حجم زیادی از وسایل نقلیه در جلو و نزدیکی محله ما پارک شده که این موضوع باعث اذیت و آزار ساکنان این مناطق شده است.

وی تصریح کرد: خیلی از اوقات پارک ماشین‌ها بصورت غیر قانونی در معابر و خیابان‌ها و محدوده پارک ممنوع، پارک می‌شوند که این موضوع حجم ترافیک‌ها را بسیار بالا می‌برد.

وحید علی ضمیر، معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: یکی از نقاط مشکل‌دار شهر همدان از نظر ترافیکی، محدوده آرامگاه بوعلی سینا است.

علی ضمیر اذعان داشت: برای ترافیک‌های سنگین محدوده آرامگاه بوعلی در اوخر سال گذشته با مشاور صحبت کرده‌ و درباره حل مشکل ترافیکی این محدوده در حال مطالعه هستیم.

وی بیان کرد: مشاور در نظر گرفته شده برای این پروژه، گزارش مرحله ابتدایی کار خود را طی دو هفته گذشته به شهرداری داده است. معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان تاکید کرد: بیشترین مشکل ترافیکی این محدوده از شهر، بخاطر تردد و تداخل عابران پیاده هستند.

علی ضمیر با اشاره به ساماندهی عابر پیاده در این محور، افزود: در ابتدا باید عابر پیاده این محدوده ساماندهی شود. وی ادامه داد: تداخلی که عابر پیاده با ماشین دارد، باعث تاخیر در زمان حرکت سواره شده و این تداخل‌ها علت اصلی نابسامانی‌ها در این قسمت از شهر شده است.

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان اذعان داشت: مشاور مدنظر، برای سامان‌دهی عابر پیاده این محدود، چند گزینه پیشنهاد داده است که در حال بررسی است.

علی ضمیر با بیان اینکه قطعا برای شروع این کار باید مصوبه هماهنگی شورا را بگیریم، عنوان کرد: اگر خروجی کامل کار مشاور را بگیریم، بعد از مصوبه شورا کار عملیاتی را شروع خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیکی باتوجه به شروع بازگشایی مدارس، قطعاً در یکی دو هفته اول مهرماه حجم ترافیک بالا را خواهیم داشت که این مسئله را بیشتر تشدید خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: در بخش کارهای عمرانی این بخش، هم اکنون کار ساماندهی پیاده‌رو خیابان پاستور تا آرامگاه، ساماندهی پیاده‌رو قطاع حد فاصل بوعلی بالا تا بلوار مدنی توسط پیمانکار در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

به گزارش عصر همدان؛ بنابراین باتوجه به گلایه‌مندی ساکنان این منطقه و  پارک غیر قانونی خودروها در این مسیر باریک که خود عاملی در کندی تردد خودروهاست و  از طرفی با وجود حجم بالای تردد عابران پیاده در مسیرهای منتهی به آرامگاه که افزایش ترافیک‌ها را دربر داشته، این محدوده نیازمند یک برنامه جامع و کاملی برای طرح برخورد با خودروی متخلف و مهم‌تر از آن ساخت پل‌های زیر گذر و روگذر عابر است، تسریع در انجام این پروژه، همت بالای مسئولین را می‌طلبد.

 

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198129
  • دیدگاه‌ها برای گره ترافیکی آرامگاه بوعلی سینای همدان در انتظار گشایش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.