• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
تا قبل از بارش برف؛

گردنه پرچالش اسدآباد را دریابید

  • کد خبر : 206902
  • 21 آذر 1402 - 8:56
گردنه پرچالش اسدآباد را دریابید
هر ساله در آستانه فصل زمستان و با بارش برف، گردنه اسدآباد به عنوان یکی از گردنه‌های صعب‌العبور، همیشه دچار چالش‌های فراوانی از جمله تصادفاتی و مسدود شدن جاده می‌شود که می‌طلبد مسئولان هرچه زودتر نسبت به تعریض جاده و حل مشکل خاموشی بخشی از گردنه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛گردنه اسدآباد یکی از گردنه‌های صعب‌العبور استان همدان در سطح کشور است که از دیرباز حوادث تلخ و ناگوار ناشی از تصادفات در آن کم نبوده است.

می‌شود گفت با مطالبه‌گری رسانه‌ها در چند سال اخیر با پیشنهاد پلیس راه و نصب نیوجرسی‌ها در گردنه، میزان تصادفات و فوتی ناشی از آن کاهش یافته است اما به صفر نرسیده؛ این درحالی است که مسئولان بر این باورند فوتی تصادفات در این گردنه به صفر رسیده اما گزارشات اینگونه نمی‌گوید.

این گردنه با وجود نواقص و چالش‌ها، با کمی کار کارشناسی مسئولان و توجه آنان مشکلاتش حل شدنی است اگرچه بارها مسئولان موضوع ایجاد تونل در این گردنه را مطرح می‌کنند و یکبار هم با اختصاص اعتباری مطالعاتی روی آن انجام دادند اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

حال از جمله معضلات این گردنه را می‌توان عدم تعریض گردنه، خط کشی جاده، خاموشی بعضی از چراغ‌های روشنایی آن و عدم آسفالت‌ریزی مناسب آن برشمرد.

امام جمعه شهرستان اسدآباد در این باره به موضوع مصوبه ۶ بانده شدن گردنه اسدآباد اشاره و اظهار کرده: گردنه باید ۶ بانه شود، طبق گفته مسئولان راهداری این امر مصوب هم شده، اگر مصوب شود البته تأخیر هم در اجرای آن بوده، حال با توجه به اهمیت گردنه و تردد بالا در آن می‌طلبد راهداری در این زمینه کار را تسریع ببخشند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به اینکه عرض شانه خاکی گردنه اسدآباد کم است، گفت: اگر این مشکل حل بشود، دیگر گردنه مسدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قانون در این باره اجرا شود، گردنه اسدآباد بسته نخواهد شد، افزود: وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ در ایام بارش برف نباید از گردنه تردد کنند و باید پلیس اجازه تردد به آن‌ها ندهند.
امام جمعه شهرستان اسدآباد تصریح کرد: با اینکه گردنه این شهرستان مهم است، اما انصافاً آسفالت آن مطلوب نیست، می‌طلبد آسفالت آن مطلوب باشد، تعجب می‌کنیم علی‌رغم گردنه اسدآباد حساس است اما روکش آسفالت جزئی هم نیست، متأسفانه اهمیت گردنه را مسئولان لحاظ نکردند.

وی با قدرشناسی از نصب روشنایی گردنه اسدآباد، گفت: البته ظاهراً این امر مطلوب نیست و یک خط در میان معمولاً خاموشی گردنه را داریم.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم در این زمینه با اشاره به عملکرد دولت آقای رئیسی در طی دو سال اخیر، گفت: با نصب جداکننده بتنی رفت و برگشت گردنه به همدان حدود ۳٫۵ کیلومتر انجام شده است.

حسین‌علی شرکائی با اشاره به بارش برف سنگین پارسال در گردنه اسدآباد و مسدود شدن گردنه، گفت: سال گذشته با بارش برف در گردنه ۸ ساعت توقف ماشین‌ها را در گردنه داشتیم که با کمک نیروهای امدادی، راهداری و پلیس راه و برداشتن جداکننده‌های بتنی مسیر را باز کردیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد امسال فقط ۴ کیلومتر روکش آسفالت در گردنه اسدآباد انجام شده، افزود: البته این میزان کافی نیست و باید تکمیل شود.

وی با اشاره به برف‌گیر بودن گردنه، گفت: ۱۰ هزار تن ماسه برای زمستان در راهداری دپو شده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206902
  • دیدگاه‌ها برای گردنه پرچالش اسدآباد را دریابید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.