• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

کمک ۹۱۱ میلیارد تومانی مردم به ایتام در سال گذشته

  • کد خبر : 67169
  • 01 خرداد 1399 - 22:44
کمک ۹۱۱ میلیارد تومانی مردم به ایتام در سال گذشته

سید مرتضی بختیاری گفت: در سال گذشته در سطح کشور مردم  ۹۱۱ میلیارد تومان به ایتام کمک نقدی کردند. به گزارش عصر همدان؛ سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور شامگاه امشب در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری اصناف نیکوکاری همدان گفت: امیدواریم که سرنوشت یکساله ی ما را در شب های قدر اینگونه رقم زده […]

سید مرتضی بختیاری گفت: در سال گذشته در سطح کشور مردم  ۹۱۱ میلیارد تومان به ایتام کمک نقدی کردند.

به گزارش عصر همدان؛ سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور شامگاه امشب در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری اصناف نیکوکاری همدان گفت: امیدواریم که سرنوشت یکساله ی ما را در شب های قدر اینگونه رقم زده باشند که در طول سال  همچنان در کنار هم و باهم در جهت گره گشایی از کار مردم، نیازمندان، محرومین و ایتام تلاش کنیم.

بختیاری با بیان اینکه در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اولین نهادی که توسط امام خمینی ره تاسیس شد کمیته امداد بود عنوان کرد: امام بزرگوار بر این امر حساسیت داشتند و رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان سیره انبیا، اولیا و بزرگان دینی ما است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های امیرالمومنین در دل شب رسیدگی به کار نیازمندان بود گفت: مناجات های نیمه شب علی (ع) برای این بود که از خداوند استمداد بطلبد که بتواند بیشتر برای کمک به نیازمندان و یتیمان کار کند.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به آیات ابتدایی سوره ی مزمل گفت: حضرت علی(ع) در نیمه های شب با ناله و اشک و راز و نیاز از خداوند استمداد می طلبیدن که بتوانند از نیازمندان گره گشایی کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان تعداد زیادی حامی از یتیمان حمایت می کنند اظهار داشت: در سطح کشور ۳۱۷ هزار یتیم وجود دارد که تعداد ۲۹۰ هزار آن تحت پوشش حامیان می باشند و ۱۷۰۰۰ حامی فعال داریم .

بختیاری افزود: در سال گذشته در سطح کشور مردم  ۹۱۱ میلیارد تومان به ایتام کمک نقدی کردند.

وی اظهار کرد: ۳۰۰۰ خانوار نیازمند توسط ۳۵ مرکز نیکوکاری در همدان اداره می شوند.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به بیماری کرونا گفت: در اوایل اسفند با موج کمیابی بعضی از اقلام و تجهیزاتی که برای رعایت پروتکل های بهداشتی لازم داشتیم مواجه شدیم.

وی افزود: در این شرایط مردم پای کار آمدند و مساجد و اردوهای جهادی و …. فعال شدند و در حال حاضر از ۵ کشور درخواست ماسک داریم و ما برای صادرات لوازم اولیه بهداشتی آمادگی داریم.

بختیاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش مواسات و همدلی گفت: مردم به این پیام لبیک گفتند و به یاری نیازمندان شتافتند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محور برای واگذاری کار به خود مردم در رسیدگی به یتیمان و نیازمندان در کمیته امداد راه اندازی شد تصریح کرد: هیئت امنا و امام جماعت مساجد عامل این مراکز نیکوکاری بودند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری در هر محله علاوه بر مدد جویان کمیته امداد به نیازمندان آن محله هم رسیدگی می کنند گفت: هیئت امنای یک مسجد بهتر می دانند که در آن محله چقدر نیازمند وجود دارد.

وی با بیان اینکه سومین مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه در کشور در حال راه اندازی است گفت: رسانه ها می توانند بسیار کمک حال کمیته امداد باشند.

بختیاری افزود: یقین دارم مرکز نیکوکاری اصناف در بخش های اشتغال خانگی و فروش محصولات با کمیته امداد همکاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان سامانه سخا که مخفف سامانه خیر و احسان است راه اندازی شده و در داخل این سامانه هر کارخیر ثبت خواهد شد و با این کار عدالت در توزیع عملیاتی خواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد کشور در پایان از برکات استان همدان همدلی بین مردم، علما، دانشگاه ها، مسئولین و بسیج و … است عنوان کرد و افزود:  این همدلی من را به یاد تعبیر  “یداله مع الجماعه” می اندازد و ما در اینجا دست قدرت لایزال الهی را می بینیم و تا وفتی این صفوف فشرده و در کنار هم است این قدرت را نمی توانند بشکنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=67169
  • دیدگاه‌ها برای کمک ۹۱۱ میلیارد تومانی مردم به ایتام در سال گذشته بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.