• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
معاون میراث فرهنگی همدان خبر داد

کشف ۲ تابوت مربوط به دوره اشکانی در میدان امام(ره) همدان

  • کد خبر : 1645
  • 25 شهریور 1397 - 9:07
کشف ۲ تابوت مربوط به دوره اشکانی در میدان امام(ره) همدان

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از کشف دو تابوت مربوط به دوره اشکانی در میدان امام(ره) خبر داد.

احمد ترابی از کشف دو تابوت مربوط به دوره اشکانی در میدان امام(ره) در حین خاکبرادری برای احداث سایت‌موزه خبر داد  اظهار کرد: با توجه به اتمام کاوش‌های باستان‌شناختی میدان امام خمینی(ره) و پروژه نظارت بر گودبرادری برای احداث سایت‌موزه، اشیای تاریخی دیگری دو فصل کاوش کشف شده بود.

وی در خصوص آثاری که قبلا کشف شده بود، گفت: آثار مکشوفه میدان امام خمینی(ره) و کوچه جراحان شامل چهار عدد تابوت سفالی؛ سه تابوت سفالی بزرگ (جهت تدفین انسان بالغ) و یک تابوت سفالی کوچک (جهت تدفین کودک ۱۰ تا ۱۲ ساله) است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: اسکلت‌های انسانی، یک اسکلت کامل (خارج از تابوت و بصورت چمباتمه)، بالاتنه یک اسکلت به همراه بخشی از جمجمه (در داخل تابوت بصورت تاق باز)، بخش‌هایی از اسکلت یک کودک (خارج از تابوت و به صورت تاق باز)، بخش‌هایی از دو اسکلت که بسیار تخریب شده‌اند (داخل تابوت و به صورت تاق باز به همراه النگو و پابند) از دیگر آثار کشف شده است.

وی بیان کرد: ۱۰ عدد ظرف سفالی کوچک و بزرگ (کاسه کوچک تا خمره ذخیره) مربوط به دوره‌های مختلف، چند قطعه اشیا مفرغی (حدوداً ۱۲ قطعه) شامل، النگو ، پابند، سنجاق، گیره و… ۱۳ قطعه سنگ آسیاب در اندازه‌های متفاوت نیز آثار کشف شده دیگر است.

ترابی بیان کرد: یک پایه ستون شکسته و چند قطعه شیء سنگی (به دلیل شکسته شدن کاربری نامعلومی دارند) و یک قطعه سکه مشکوک به دوران تاریخی نیز جزو آثار مکشوفه است.

وی بیان کرد: از ابتدای کاوش میدان امام خمینی(ره) تاکنون تنها اقلام بالا کشف شده و اخبار و اطلاعات مندرج در فضای مجازی مواردی به جز موارد ذکر شده فوق مورد تایید نیست.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1645
  • دیدگاه‌ها برای کشف ۲ تابوت مربوط به دوره اشکانی در میدان امام(ره) همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.