• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

کشت فراسرزمینی، راهی برای معرفی توانمندی بهار در حوزه کشاورزی و دامداری به دنیا

  • کد خبر : 162114
  • 24 مرداد 1401 - 22:17
کشت فراسرزمینی، راهی برای معرفی توانمندی بهار در حوزه کشاورزی و دامداری به دنیا

روح اله نباتی اظهار کرد: ایجاد ارتباط سیاسی خواهر خواندگی شهرستان بهار با استان های کشورهای همسایه برای کشت برخی از محصولات پر آب بر، در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشور ایران خواهد شد. روح الله نباتی، فرماندار بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با توجه به اهمیت بحران آب و کاهش نزولات […]

روح اله نباتی اظهار کرد: ایجاد ارتباط سیاسی خواهر خواندگی شهرستان بهار با استان های کشورهای همسایه برای کشت برخی از محصولات پر آب بر، در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشور ایران خواهد شد.

روح الله نباتی، فرماندار بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با توجه به اهمیت بحران آب و کاهش نزولات آسمانی اظهار کرد: یکی از راهکارها مهم برای جبران کمبود آب با تاکید بر حفظ تولیدات و درآمدهای کسب و کار کشت گلخانه ای می باشد که یکی از مهمترین کشت هایی است که باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: کشت محصولات کم آب بر، استفاده از طرح های دانش بنیان از دیگر راهکارهایی است که باید به سمت آن حرکت کنیم و پیگیری هایی در جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است که در همین راستا تسهیلات خوبی با سود بسیار پایین در حوزه دانش بنیان به تولیدکنندگان و کشاورزان اختصاص پیدا کرده است.

نباتی با بیان اینکه کشاورزان می توانند از این تسهیلات برای هدایت تولیدات خود به سمت حوزه دانش بنیان استفاده کنند، گفت: این عزیزان قادرند با دانش خود سیب زمینی، سیر و محصولات خود را با مصرف آب کمتر، تولیدات بهتر وبهره وری بیش تر هدایت کنند که ارزش افزوده بیش تری برای تولید کننده خواهد داشت.

فرماندار بهار همچنین با توجه به زمینه های موجود و شرایط اقلیمی خوب و حاصلخیزی خاک برخی مناطق کشورهای همسایه برای کشت فراسرزمینی، گفت: با توجه به رایزنی برای ایجاد ارتباط سیاسی خواهر خواندگی شهرستان بهار با یکی از استان های کشور همسایه، برخی از محصولات پر آب بر را توسط کشاورزان شهرستان بهار در کشورهای همسایه کشت کنیم، و محصول نهایی را به کشور وارد کنیم.

نباتی اذعان کرد: از مزایای کشت فراسرزمینی می توان به صرفه‌جویی در مصرف آب کشور ایران، رونق واردات و صادرات، بیشتر شدن تعاملات فرهنگی و جناحی با کشورهای دوست و همسایه و همینطور معرفی شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری، واردات و صادرات به جهانیان اشاره کرد.

فرماندار بهار با تاکید بر امنیت محل سرمایه گذاری گفت: این ارتباط بین الملی با کشورهای همسایه تنها محدود به تولید نیست، بلکه سرمایه گذاری در صادرات، واردات و حوزه های دیگر هم می تواند موضوع فعالیت باشد؛ همچنین تعدادی از سرمایه گذاران و کشاورزان می توانند جهت بازدید از منطقه به صورت تور گردشگری برای بازدید از محل به این کشورها سفر کنند و از ظرفیت بوجود آمده استفاده نمایند.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=162114
  • دیدگاه‌ها برای کشت فراسرزمینی، راهی برای معرفی توانمندی بهار در حوزه کشاورزی و دامداری به دنیا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.