• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

کرونا را جدی بگیریم، شایعات فضای مجازی را نه

  • کد خبر : 53715
  • 19 اسفند 1398 - 22:55
کرونا را جدی بگیریم، شایعات فضای مجازی را نه

تک نک مردم این روزها می توانند جهادگران سلامت باشند، هر کسی به شیوه ای، ما اهالی رسانه با ترویج راهکارهای مقابله با کرونا و انتشار اخبار جامع و صحیح، خانواده های ما با ماندن در خانه و هر مسئول و صاحب شغل و منصبی با عمل به وظایف خود و رعایت بهداشت فردی در […]

تک نک مردم این روزها می توانند جهادگران سلامت باشند، هر کسی به شیوه ای، ما اهالی رسانه با ترویج راهکارهای مقابله با کرونا و انتشار اخبار جامع و صحیح، خانواده های ما با ماندن در خانه و هر مسئول و صاحب شغل و منصبی با عمل به وظایف خود و رعایت بهداشت فردی در هر جایگاهی که هست، تا همه باهم کرونا را ضربه فنی کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ روز به به روز بر شمار مبتلایان به کرونا در کشور افزوده می شود و این مسئله را می توان در اخبار انتشار شده رسمی مشاهده کرد، اما مردم می توانند همین کرونا را تنها با خودمراقبتی و ماندن در خانه ضربه فنی کنند و از بین ببرند.

البته ناگفته نماند که جهادگران سلامت این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و با این ویروس مسری دست و پنجه نرم می کنند تا سلامت جامعه به خطر نیافتد.

این مدافعان سلامت در اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان ها از پرستاران و دکتران گرفته تا خدمه و بهورزان همه و همه حتی شبانه روز به خدمت رسانی مشغول هستند و حتی در بیمارستان شهرستان تویسرکان با کمترین امکانات جانفشانی می کنند تا ترسی به دل یک بیمار نرود و از مبتلایان به کرونا به خوبی پرستاری کنند.

کرونا را جدی بگیریم، شایعات فضای مجازی را نه

« سید ابراهیم طواف زاده» مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در این باره با تأکید بر اینکه امروز باید بیشتر از همیشه کرونا را باید جدی گرفت، گفت: تاکنون تنها دو مورد در این شهرستان تست کرونای آنان مثبت گزارش شده و آمار منتشر شده به جزء این تعداد، از برخی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی صحت ندارد.

وی با تکذیب قوی قرنطینه افراد مبتلا به کرونا در یکی از مدارس فرسوده این شهرستان، اظهار کرد: چنین مسئله ای به هیچ عنوان رخ نداده و حال آن دو بیمار مبتلا به کرونا نیز مساعده گزارش شده است و تاکنون هیچ مورد فوتی در شهرستان نداشتیم.

استقبال شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از فراخوان اداره تبلیغات اسلامی برای مقابله با کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از کمبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک به عنوان یک مشکل کشوری یاد کرد و افزود: امیدواریم همه در کنار هم به عنوان جهادگران سلامت برای شکست کرونا با همدلی وارد میدان شویم.

طواف زاده از فراخوان اداره تبلیغات اسلامی مبنی بر اختصاص هزینه کردهای جشن های ویژه ماه رجب به منظور مبارزه با کرونا قدردانی و تصریح کرد: این گونه موارد نشان می دهد که تنها یک وحدت عمیق بین همگان می تواند کرونا را نابود و ریشه کن کند.

وی ادامه داد: توصیه و تقاضای اکید ما بر این بود تا مسافران کمتری به تویسرکان بیایند اما هنوز تعداد قابل توجهی به این شهرستان سفر می کنند به همین دلیل با رویکرد بررسی های اولیه مربوط به کرونا در ورودی های شهرستان اکیپ هایی را مستقر کرده ایم.

استقرار ایستگاه غربالگری و مبارزه با بیماری کرونا در دو ورودی شهر تویسرکان

«فرشاد عبدالملکی» رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان هم از استقرار دو تیم ویژه بازرسی مرتبط با پیشگیری از شیوع کرونا در دو ورودی شهرستان خبر داد.

وی از همشهریان خواست تا با مشاهده علائمی از بیماری کرونا به سرعت مسئله را با اورژانس در میان بگذارند.

پای لنگ امکانات در بیمارستان تویسرکان/بهداشت فردی را جدی بگیریم

مهدی خزایی یکی از پرستاران بیمارستان تویسرکان است، او در این مدت که شیوع کرونا روی داده، با وجود آن که دلتنگ والدین و خانواده خود است با آنان تنها تماس تلفنی داشته تا با هوشیاری و مراقب به دلیل حضور در محیطی پرخطر، ویروسی را به کسی منتقل نکند.

خزایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: تنها راه درمان این بیماری قطع زنجیره انتقال آن است و تنها کسی که می تواند ما را در این امر یاری کند خود مردم هستند.

وی با بیان اینکه در تویسرکان تاکنون دو نفر مبتلا به کرونا بوده و چند نفری هم مشکوک به این بیماری هستند، اظهار کرد: با این وجود همین تعداد هم برای بیمارستان این شهرستان نباید می بود، چرا که گرچه ما تلاش خودمان را مضاعف کرده ایم اما باید در نظر داشت امکانات این بیمارستان به اندازه بیمارستان های مراکز استان ها نیست.

این پرستار تویسرکانی افزود: ای کاش مردم بیش از پیش به توصیه های کارشناسان عمل می کردند و در خانه می ماندند، تا این گونه شیوع کرونا در کشور رخ نمی داد.

پیوستن پرستاران تویسرکانی به کمپین #کرونا_را_جدی_بگیریم

خزایی همچنین با اعلام اینکه من و سایر دوستانم به کمپین #کرونا_را_جدی_بگیریم می پیوندیم، افزود: کرونا مسئله ای شوخی برادر نیست که بگوییم هرچه بادا باد! به مسافرت می رویم و یا خرید عید انجام می دهیم چیزی نمی شود، خیر نباید این گونه تصور کرد و یاید این بیماری را جدی گرفت.

وی با تأکید بر اینکه فداکاری دوستان من در بیمارستان بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: جدی گرفتن کرونا به منزله ترس مطلق از آن نیست، بلکه به معنای آن است که همه باید در حفظ و رعایت بهداشت فردی به جد کوشا باشیم و از مردم می خواهیم در هفته های پیش روی کمتر از منزل خارج شوند.

به گزارش عصر همدان، تک نک مردم این روزها می توانند جهادگران سلامت باشند، هر کسی به شیوه ای، ما اهالی رسانه با ترویج راهکارهای مقابله با کرونا و انتشار اخبار جامع و صحیح، خانواده های ما با ماندن در خانه و هر مسئول و صاحب شغل و منصبی با رعایت بهداشت فردی در هر جایگاهی که هست، همه می توانیم با جدی گرفتن کرونا، آن را ضربه فنی کنیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53715
  • دیدگاه‌ها برای کرونا را جدی بگیریم، شایعات فضای مجازی را نه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.