• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

کرونا؛ تنها دستاورد بایدن در سفر به غرب آسیا!/دولت در سفر خود به استان همدان، حل مشکلات بر زمین مانده ی شهرستان ها را مورد توجه قرار دهد

  • کد خبر : 158986
  • 31 تیر 1401 - 16:39
کرونا؛ تنها دستاورد بایدن در سفر به غرب آسیا!/دولت در سفر خود به استان همدان، حل مشکلات بر زمین مانده ی شهرستان ها را مورد توجه قرار دهد

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: نظام فرهنگی ما باید حجاب اسلامی را به یک ارزش بدل کند در این صورت نوجوان و جوان با حجاب خواهد شد، اگرچه این سخنان تأیید بی‌حجابی نیست، بلکه راهکارهایی برای ترویج حجاب اسلامی است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعاد گاه های […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: نظام فرهنگی ما باید حجاب اسلامی را به یک ارزش بدل کند در این صورت نوجوان و جوان با حجاب خواهد شد، اگرچه این سخنان تأیید بی‌حجابی نیست، بلکه راهکارهایی برای ترویج حجاب اسلامی است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعاد گاه های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران حسینیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به منظور تقویت رژیم صهیونیستی، افزایش تولید نفت در عربستان، حل مشکل انرژی اروپا و اجماع علیه جمهوری اسلامی به منطقه سفر کرده اما در عمل نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های خارجی آمریکا در منطقه، شکست خورده است، گفت: تصویر مشت بایدن و بن سلمان نشان از واقعیت حقوق بشر آمریکایی و بن سلمانی که قاتل هزاران کودک یمنی بوده و در کشته شدن انسان‌های بسیاری در منطقه مانند خاشقچی نقش داشته، توسط آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: وال استریت ژورنال سفر بایدن به عربستان را بدتر از آبروریزی دانسته است چون اهدافی که برای سفر در نظر گرفته شده به ویژه اجماع علیه جمهوری اسلامی حاصل نشده است.

شعبانی درباره سفر پوتین و اردوغان به ایران اسلامی نیز عنوان کرد: این سفرها برای توسعه روابط راهبردی بین ایران و کشورها بود و امید است این ائتلاف به توسعه صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم و توسعه اقتصادی کمک کند.

وی درباره دستگیری مدیران متخلف توسط سپاه اظهار کرد: افرادی که اهل فساد اقتصادی در یکی از دستگاه‌ها بودند دستگیر شدند که باید از سپاه و دستگاه‌های نظارتی قدردانی کرد چراکه باید قاطعانه با افراد اهل رشوه، باندبازی و رانت برخورد و آنها را دستگیر کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این افراد به دستگاه قضا معرفی شده‌اند، افزود: این مسئله باعث می‌شود این سؤال را بپرسیم که وظیفه حراست‌ها در دستگاه‌ها چیست؟ وظیفه حراست این است که از ابتدا نگذارد فساد در یک دستگاه شکل گیرد، چرا باید اجازه داد عده‌ای مفسد در دستگاه‌ها خون مردم را بمکند، اهل ارتشاء و فساد باشند و سپس شناسایی و محاکمه شوند.

شعبانی با بیان اینکه مسؤولان حراست‌ در دستگاه‌ها مراقبت کنند فساد در نطفه خفه شود، تصریح کرد: نباید به شکل‌گیری فساد در دستگاه‌ها اجازه داد، هرچند محاکمه کردن مفسدان خوب است اما نباید اجازه داده عده‌ای سال‌ها سوء استفاده کرده و به جامعه و مردم آسیب برسانند، بنابراین از حراست‌ها انتظار می‌رود نقش فعال‌تری در جلوگیری از بروز فساد ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها در تشکیل شورای امر به معروف کوتاهی می‌کنند، این شوراها باید در دستگاه‌ها فعال  شوند و فضای امن فساد را از بین ببرند و اجازه ندهند فساد در دستگاه شکل گیرد.

امام جمعه همدان مسئله دیگر را حجاب و عفاف دانست و یادآور شد: همه باید نسبت به حفظ همبستگی جامعه تعهد داشته باشند، گشت ارشاد و آمر به معروف موظف است، به شکلی رفتار کند که احساسات جامعه جریحه‌دار نشود و شکاف اجتماعی ایجاد نشود، افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرد نیز موظف به حفظ این اصل مهم هستند.

شعبانی با بیان اینکه نباید افراطی‌گری رخ دهد و ما با آن از هر جهت مخالف هستیم، ابراز کرد: نه گشت ارشاد باید افراط‌گری کند و نه فردی که مورد تذکر واقع شده به این اقدام دست بزند.

وی با اشاره به اینکه همه اعضای جامعه باید به همبستگی اهمیت بدهند، افزود: دشمن به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در جامعه است و رفتار برخی از افراد این اصل را پیروی می‌کند به طوری که جامعه ما را دعوت به پرخاشگری می‌کنند که به نفع جامعه نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر ما اختلاف سلیقه‌ای داشته باشیم در داخل خود حل می‌کنیم، تصریح کرد: ما نباید تابع رفتار دشمن و القائات آن قرار بگیریم چراکه می‌خواهند با ایجاد شکاف اجتماعی بهره‌برادری‌های خود را داشته باشند.

شعبانی با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال ابزار قرار دادن برخی از افراد هستند و ما نباید این اجازه را بدهیم ادامه داد: نباید اجازه داد رسانه‌های دشمن جامعه را به بازی بگیرند، ما یک ملت متمدن هستیم و اگر اختلافی داشته باشیم باید خودمان حل کنیم، بنشینیم و گفتگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حجاب در ایران اسلامی یک قانون شرعی و الهی و از نظر حقوقی و عقلانی قابل دفاع است اما کسی که حرف دارد می‌توان در یک فضای منطقی نشست و صحبت و شبهات را برطرف کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ما از هر فردی که شبهه دارد دعوت می‌کنیم که در فضای منطقی و عاقلانه در این خصوص صحبت کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم فردی که در غرب نشسته و به دنبال ایجاد تنش در جامعه است، برای ما تصمیم گیری کند.

شعبانی با بیان اینکه ما مشکلاتمان را باید خودمان حل کنیم چرا که دشمن دلسوز ما نیست بلکه به دنبال منافع خود است اظهار کرد: برای حل مشکلات اجتماعی نیازمند یک نظام فرهنگی جامع و منسجم هستیم و در این رهگذر باید بازار پوشاک، سینما و تلویزیون ما اصلاح شوند و ازدواج آسان در جامعه تبیین، ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه وقتی لباس نامناسب در بازار عرضه می‌شود نوجوانی که آن را خریده، استفاده می‌کند، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم در جشنواره، فیلم‌ها در صدا و سیما و سینما توسط افراد مشهور یک نوع پوشش ارائه دهیم و در مدرسه و دانشگاه از نوجوان و جوان نوع پوشش دیگری را بخواهیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که مرجعیت اجتماعی دارند باید اصلاح شوند، ادامه داد: باید پوشش اسلامی تبدیل به یک ارزش شوند تا جوان و نوجوان به سمت آن بروند.

شعبانی عنوان کرد: نظام فرهنگی ما باید حجاب اسلامی را به یک ارزش بدل کند در این صورت نوجوان و جوان با حجاب خواهد شد، اگرچه این سخنان تأیید بی‌حجابی نیست، بلکه راهکارهایی برای ترویج حجاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه البته اقلیت بسیار اندکی کمتر از ۵ درصد ممکن است در یک فضای لج‌بازی باشند و یا دنبال برنامه‌های سیاسی گفت: در کمپین اخیر که اعلام شد روسری از سر برادرند و تصاویر آن را برای رسانه‌های خارجی ارسال کنند، می‌بینیم که این افراد به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: ما اکثریتی هستیم منسجم و متمدن که ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشیم و باید بنشینیم گفتگو کنیم و مواظب باشیم در هیچ زمینه‌ای رفتارهای ما منجر به افراط‌گری نشود.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه از اتفاقات خوبی که در عید غدیر رخ داد باید از همه تشکر کرد، افزود: برگزاری این جلسات پیام‌هایی داشت بنابراین از همه مجموعه به ویژه ستادهای مردمی تشکر می‌کنیم چراکه امسال عید غدیر برجسته‌تر برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای سیاه پوشان به مناسبت محرم زود است، چراکه ما هنوز در فضای نشاط اعیاد هستیم چون روز مباهله و روز نزول سوره دهر عید است و باید توازن بین نشاط معنوی، عزاداری و سوگواری را حفظ کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در تهران بیش از ۲ میلیون نفر در عید بزرگ غدیر حاضر شدند، ادامه داد: این رخداد عظیم در شهری به وقوع پیوست که برخی از رنگ باختن دین در آن سخن می‌گویند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در شهر همدان نیز در بسیاری از مجالس عموم مردم با تمام اختلاف سلیقه‌ها حضور چشمگیری داشتند و باید از این برنامه‌ها استفاده کرده و به دینداری عمق بخشید.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسؤولان در نماز جمعه در کنار مردم قرار گیرند، اعلام کرد: البته استاندارد همدان و برخی از مدیران در نماز جمعه حاضر می‌شوند و از دیگر مدیران هم می‌خواهیم که در این مراسم حضور به هم برسانند.

امام جمعه همدان در پایان یاد شهدای روز قدس، مرصاد و سوباشی را گرامی داشت.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته‌ نماز جمعه نهاوند گفت: امروز دشمن دروغ می‌گویند و شایعه پراکنی می کنند و مشکلات را بزرگ می کنند و موفقیت ها را نادیده میگیرند که وظیفه ما در جهاد تبیین این است که واقعیت ها و پیشرفت ها را بگوییم.

وی اظهار داشت: نسل جوان امروز را باید توجیه کنیم تا اثر گذاری تبلیغات دشمن بر آنها را کم کنیم و واقعیت های دوران طاغوت را به جوانان بگوییم و پیشرفت های دوران انقلاب اسلامی را هم برای آنها تبیین کنیم.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز ایران اسلامی پرچمدار استقلال و مقاومت در منطقه هستیم و قدرت دفاعی ما آمریکا را سر جای خود نشانده است.

وی در بخش دیگری از بیان داشت: نماز جمعه قرارگاه هدایت فکری و فرهنگی و محور وحدت و مقاومت در همه عرصه ها است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: در زمان مقابله با فتنه ها و گروهک ها و دفاع مقدس و در همه حوادث مراکز نماز جمعه مرکز بیان افشاگری و بیان توطئه های دشمن و نقش زیادی داشته است و دشمن هم با این پایگاه و مراکز نماز جمعه مقابله کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: سفر بایدن به منطقه برای امید دادن به صهیونیست ها بود که نتیجه عملی نداشت و این حرف خود انها است که این سفر هیچ دستاوردی نداشت.

امام جمعه نهاوند افزود: صهیونیست ها امروز ضعیف و ذلیل هستند و آمریکا هایی هم در این سفر می خواستمد انها را نجات دهند ولی خودشان هم می دانند که امروز صهیونیستها در محاصره مقاومت قرار دارند.

وی به سفر روسای جمهور ترکیه و روسیه به تهران اشاره کرد و عنوان کرد: در این سفر تصمیمات خوبی برای مبارزه با تروریسم گرفتند و دنیا به این احلاس به عنوان یک جلسه مهم نگاه کرد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ایران اسلامی امروز یک مرکز و قطب قدرت شده است که ور زمینه های مختلف می تواند موثر باشد و این اجلاس انعکاس زیادی در رسانه های دنیا داشت.

امام جمعه نهاوند در بخش پایانی خطبه ها اظهار داشت: نهاوند با توجه به سابقه مبارزاتی و وجود علمای بزرگواری که داشته ولی در خیلی از بخش ها حقش تضییع شده و نیازمند توجه مسئولان است.

وی ادامه داد: مسئولان کشوری و استانی و محلی باید توجه کنند که نهاوند با توجه به این سابقه مورد کم لطفی قرار گرفته و آنطور که شایسته است پیشرفت نکرده است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: با توجه به مشکلات شهرستان و سفر رئیس جمهور به استان فرصت خوبی است تا مطالبات را به آیت الله رئیسی برسانیم تا انشاالله برطرف شود.

وی اظهار داشت: سد گرین، آب شرب و کشاورزی نهاوند مشکل دارد، راه های مواصلاتی این شهر و دیگر بخش ها مشکلاتی دارند که باید مطالبه شود.

امام جمعه نهاوند گفت: مثلا بیمارستان ساخته شده شهید قدوسی به حدی وضعیت بدی دارد که به بیماران گفته می شود با خود پنکه برای سرمایش بیاورند که این خیلی بد است.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۳۱ تیرماه در شهر اسدآباد بااشاره به روایات و آیات در خصوص داشتن تقوا به مناسبتهای مختلف پرداخت.

وی بااشاره به روز مباهله و اهمیت آن، اظهار کرد: ایثار، گذشت، فداکاری از ویژگیهای حضرت علی ع است که باید خانواده های ما از ایشان الگو بگیرند.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به روز بازنشستگان ، از مسئولان خواست که بازنشستگان را دریابند و مورد تفقد و دلجویی قرار دهند و از مشکلات آنان گره گشایی کنند.

وی با گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد و شنام و یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: پنج جوان رعنا در عملیات شنام حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد به فرمان امام ره،گفت: در آیین مقدس دین اسلام نماز جمعه عبادت معمولی نیست بلکه به دلیل تربیتی که در سیاست و عبادت دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بااشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: انقدر نماز جمعه اهمیت دارد که خداوند یک سوره به نام جمعه در قرآن وجود دارد.

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت یاد و خاطره ۵ شهید محراب و متوفیان عضو ستاد نماز جمعه و مرحومان آیت الله حمزه‌ای و حجت‌الاسلام زادسرجیرفتی به عنوان ائمه جمعه این شهرستان، از خیرین و کمک کنندگان و ادارات و نهادهای در برگزاری این اجتماع تقدیر کرد.

وی بااشاره به سفر رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران، گفت: حضور این دو رئیس جمهور در ایران بازتاب جهانی داشت، و اثرات مثبت خوبی در موضوعات اقتصادی سیاسی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی مجد با قدردانی از برگزاری مراسمات اعیاد غدیر و هفنه حجاب و عفاف، به گشت ارشاد از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت نامدیریتی در بیمارستان حضرت قائم عج و گلایه مندی از مسئولان در نبود متخصصان از جمله بیهوشی، زنان، گفت: مردم برای رفع مشکلات و بیماری خود به دلیل نبود متخصص مجبورند به همدان بروند، انتظار میرود نماینده و فرماندار هم نسبت به نامدیریتی بیمارستان ورود کنند.

امام جمعه اسدآباد همچنین بااشاره وضعیت قطعی آب درشهرستان و گلایه از بی مدیریتی، گفت: این وضعیت را سامان دهید، زمان قطعی ساعتی را به مردم اطلاع دهید.

بهار

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده: لازمه ثابت قدم بودن در راه حق این است که انسان عالم به مکر و حیله دشمن باشد و هم استقامت، صبر،تحمل، ایثار و گذشت بالایی داشته باشد تا با توفیق الهی بتواند ثبات در راه حق داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با تشکر از همه نهادها و عموم مردم که صادقانه در دهه ی امامت و ولایت امسال، در عرض ارادت به ساحت حضرت امیرالمومنین علی السلام تلاش کردند تا غدیری در جلو چشم جهانیان به تصویربکشیم که در طول تاریخ بی نظیر باشد،گفت: این عشق و انقلاب درونی دلها بود که مردم را به شور آورد تا معرفت غدیر را بیش از پیش به تصویر بکشد و امیدواریم در محرم هم شاهد این انسجام باشیم.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده تصریح کرد: پیمودن راه حق و دفاع از حق ساده نیست و لازمه ثابت قدم بودن در راه حق این است که انسان عالم به مکر و حیله دشمن باشد و هم استقامت، صبر،تحمل، ایثار و گذشت بالایی داشته باشد تا با توفیق الهی بتواند ثبات در راه حق داشته باشد.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به خطبه ۲۹۱نهج البلاغه گفت: اگر کسی عالم نباشد و حق و باطل را تشخیص ندهد و مکر و حیله دشمن را در مسیر حرکت نشناسد دچار تزلزل میشود، توجه داشته باشیدحواسمان نیست دنیا چنان زیبایی خود را به رخ مردم میکشد که کسانی که تابع شهوات هستند فریب میخورند، رنگ و لعاب دنیا باعث شده دنیا طلبان و تعداد روندگان به سوی آن زیاد شود، و شهوت مقام، شهرت، مدرک و تجملات ودیگر شهوات باعث میشود بر سر سفره دنیا بنشینیم و قطعا کسانیکه به اشکال مختلف بنده شهوت هستند به مراتب بیشتر از کسانی هستند که بنده خداوند تبارک و تعالی هستند، اما افراد اندکی به سوی حق روند و در راه حق ثبات قدم هستند، چنین کسی بر سر سفره رنگین دنیا نمینشیند و عالم به مسیر است و ثبات قدم در مسیر حق و ولایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه است و نهایت استفاده را از لحظات دنیا برای قیامت خود میکند و توشه برمی دارد.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به فرارسیدن روز مباهله گفت: جریان مباهله که در سال دهم هجری بین پیامبر اسلام با نمایندگان ساکنان نجران بوجود آمد از وقایع مشهور تاریخ اسلام است که نشان دهنده حقانیت دعوت پیامبر(ص) و فضیلت همراهان ایشان یعنی علی، فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام است و درس ما از واقعه مباهله این است که باید مواظب باشیم طبق رای خودمان قرآن را تعبیر نکنیم و کلام خدا را با رای خود تفسیر نکنیم،چون آن کار حجت خداست.

اما جمعه شهرستان بهار با اشاره به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در ۵مرداد ۱۳۵۸ گفت: آیت الله طالقانی احیا کننده نماز جمعه در آغازین روزهای انقلاب اسلامی بود ودر بحبوحه درگیری‌های گروهک‌ها به فرمان امام‌خمینی(ره) برای ایجاد انسجام در بین مردم مسلمان ایران اقامه شد، که اثرات بسیار خوبی در جامعه اسلام داشت و وسیله ای برای تضمین نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشد.

حجت الاسلام ارزنده در پاسخ به جواب افراد ناآگاه که معتقدند دولت کنونی فرقی با دولت های قبل ندارد گفت: دولت قبل نزدیک به ۴۰۰هزار میلیارد قرض برای دولت به جا گذاشته، که به قصد ویرانی و شخم زدن نظام این کار را کرده و جز خیانت و ظلم نبوده و گرانی های امروز زاییده مشکلات دولت قبل است، اما دولت کنونی به قصد اصلاح برای برطرف کردن مشکلات گام برمیدارد و نیهز است مردم با آگاهانه در این مورد صحبت کنند‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158986
  • دیدگاه‌ها برای کرونا؛ تنها دستاورد بایدن در سفر به غرب آسیا!/دولت در سفر خود به استان همدان، حل مشکلات بر زمین مانده ی شهرستان ها را مورد توجه قرار دهد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.