• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

کالیبره شدن ترازوها از اهداف اداره استاندارد د است/ ضرورت پیگیری قاطع کم‌فروشی‌ها

  • کد خبر : 177237
  • 18 بهمن 1401 - 11:57
کالیبره شدن ترازوها از اهداف اداره استاندارد د است/ ضرورت پیگیری قاطع کم‌فروشی‌ها

  مدیرکل استاندارد د استان همدان اظهار کرد: پایش ها در مورد کیفیت آب همدان انجام شده و صرفا از تریبون استاندارد ی اعلام شد و مردم می‌توانند اطلاعات کافی و لازم را از استاندارد ی دریافت کنند. به گزارش عصرهمدان؛ جعفر امیری‌پریان، مدیرکل استاندارد د استان همدان، صبح امروز در نشست خبری با حضور […]

  مدیرکل استاندارد د استان همدان اظهار کرد: پایش ها در مورد کیفیت آب همدان انجام شده و صرفا از تریبون استاندارد ی اعلام شد و مردم می‌توانند اطلاعات کافی و لازم را از استاندارد ی دریافت کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ جعفر امیری‌پریان، مدیرکل استاندارد د استان همدان، صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: نقش استاندارد د در همدان بسیار پررنگ بوده و کاملاًًً برای مسئولان مشهود است و از سال ۹۶ با همت فعالیت می‌کند.

وی افزود: امروز در موقعیتی قرار داریم که باید در کار و خدمت، مداومت بیشتری داشته باشیم. ما در عرصه های مختلف ورود پیدا کردیم، از آسانسورها گرفته تا کم فروشی‌ها، که در این موارد قاطعانه عمل کردیم.

امیری‌پریان ادامه داد: در بحث ترازوهای سبک و سنگین که در کالاهای بسته‌بندی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، وزن خالص داخل بسته‌بندی هارا نیز انجام می‌دهیم و داده ها و ارقام را به سازمان ارسال می‌کنیم.

وی گفت: همه دستگاه‌ها باید موازین را رعایت کنند، در غیر این‌صورت جریمه‌ها و تمهیدات دیگر اعمال می‌شود، چرا که هدف ما هدایت واحدهای تولیدی است.

مدیرکل استاندارد د استان همدان با اشاره به اینکه کم‌فروشی شرعا و اخلاقا خطاست، تاکید کرد: گواهی‌دادن به محصولات بسیار مهم است و اگر جایی نشان استاندارد دی مشاهده شد که فاقد کد ده رقمی بود، حتما باید به سازمان اطلاع داد. ( از طریق سامانه ۱۵۱۷)

امیری‌پریان تصریح کرد: هر ترازویی در هر صنفی باید کد استاندارد د داشته باشد، و تعداد قابل توجهی از ترزوهای سطح استان کالیبره نبودند و اندازه استاندارد د را نشان نمی دادند و در این دوره از انصاف به دور است.

مدیرکل استاندارد د استان همدان گفت: حق همه مردم است که برچسب را بر روی ترازوها ببینند و وظیفه اداره استاندارد د است که کالیبره کند.

وی گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که اعتماد به نشان استاندارد د از بین نرود.

این مقام مسئول ادامه داد: استاندارد د سازی طلا یک اقدام بسیار مهم است؛ هر چه یک سیستم اندازه گیری هایتیک باشد آسیب کمتر است، چرا که عدم کالیبره زیانی دو طرفه است و ممکن است به ضرر هر دو طرف باشد.

امیری‌پریان افزود: کارگاه‌های تولیدی استاندارد د یک گواهی از سازمان می‌گیرند، تک آزمایشگاهی در ملایر قرار داشت که آزمایش ها به همدان ارسال شد. آزمون ها به سرعت انجام و ارسال می‌شوند ، تاسیس یک آزمایشگاه هزینه بسیاری می خواهد و اداره استاندارد د فقط یک ناظر است.

مدیرکل استاندارد د استان همدان اضافه کرد: ما از بخش خصوصی استقبال می‌کنیم، برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، که در استان این استقبال بسیار کم است.

وی افزود: پایش ها در مورد کیفیت آب همدان انجام شده و صرفا از تریبون استاندارد ی اعلام شد و مردم می‌توانند اطلاعات کافی و لازم را از استاندارد ی دریافت کنند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=177237
  • دیدگاه‌ها برای کالیبره شدن ترازوها از اهداف اداره استاندارد د است/ ضرورت پیگیری قاطع کم‌فروشی‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.