• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کارگران رزمندگان عرصه اقتصاد هستند/ شهید مطهری، بهترین الگوی معلمان

  • کد خبر : 182805
  • 08 اردیبهشت 1402 - 19:08
کارگران رزمندگان عرصه اقتصاد هستند/ شهید مطهری، بهترین الگوی معلمان

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه کارگران در عرصه‌های مختلف انقلاب به خوبی درخشیدند گفتند: کارگران به خوبی در برابر مشکلات مختلف همچون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان نیز باید مواظب باشند حقوق کارگر ضایع نشود. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه کارگران در عرصه‌های مختلف انقلاب به خوبی درخشیدند گفتند: کارگران به خوبی در برابر مشکلات مختلف همچون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان نیز باید مواظب باشند حقوق کارگر ضایع نشود.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس؛ آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری درباره مهار تورم و رشد تولید را هم مسئولان باید به اجرا بگذارند و هم مردم اظهار کرد: هر کس هر مقدار که می‌تواند حتی با احداث کارگاه کوچک گام پیش بگذارد و گمان نکند که این کار کوچک او بی‌تأثیر است بلکه این گام‌های کوچک هستند که به کارهای بزرگ ختم می‌شوند و رونقی را در اقتصاد به بار می‌آورند.

وی با بیان اینکه باید با تمام توان در اطاعت از مقام معظم رهبری اقدتک کنیم افزود: در سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی هستیم، ایشان از بزرگان شیعه و مرجع کل شیعیان بودند و عموم شیعیان از این مرجع عالی قدر تقلید می‌کردند و حضور ایشان باعث شد مرجعیت از عراق به قم منتقل شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه یکی از شاگردان مرحوم بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) است تصریح کرد: آیات بزرگ قم اکثراً از محضر آقای بروجردی استفاده کردند و تا زمانی که ایشان در حیات بودند رژیم شاه مراعات می‌کرد، اما با ارتحال ایشان سلسله‌برنامه‌هایی علیه اسلام برنامه‌ریزی شد که امام خمینی قیام کردند و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی در ادامه به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام هم به تحصیل علم و هم تحصیل کار، مال و اقتصاد، جهاد و جانفشانی در راه خدا و تقوا اهمیت بسیار داده است.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه کارگران در انقلاب به خوبی درخشیدند افزود: کارگرها به خوبی در مشکلات مختلف چون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان باید مواظب باشند حقوق کارگر ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه دنبال کار کردن، کارگری کردن بسیار در اسلام دارای اهمیت است تصریح کرد: جا دارد به کارگران تبریک گفته و از مسئولان می‌خواهیم در پشتیبانی از این قشر و رفع مشکلات حداکثر تلاش را داشته باشند، این مهم هم مطالبه جمهوری اسلامی است و هم در قبال خداوند مسئول هستیم.

امام جمعه موقت همدان در ادامه به سالروز عملیات تکمیلی والفجر ۸ که مقدمه آزادی خرمشهر بود اشاره کرد و گفت: هشتم شوال سالروز تخریب بقیع هم هست که توسط وهابیت انجامشد.

وی با بیان اینکه این سوال پیش می‌آید که اگر بقعه و بارگاه حرام است چرا برای پیامبر(ص) ساخته شده‌بود گفت: امیدواریم آل سعود سرعقل بیایند و نگاه خود نسبت به ائمه(ع) را اصلاح کنند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دشمن در پی ایجاد تفرقه و سوءاستفاده از این شرایط است و باید وحدت داشته باشیم که این توصیه امام راحل است.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای حل مشکلات مردم ابتکار و عمل لازم است و باید بر این مسئله تمرکز داشته باشیم.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان افزود: همه مسئولان‌ چه در دولت چه در قوای دیگر باید برای حل مشکلات مردم برنامه داشته باشند و شب و روز تلاش کنند و باید این رویه رئیس جمهور ما که پیگیر حل مشکلات است، سرلوحه عمل مسئولان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان داشت: کار و کارگر رزمندگان عرصه اقتصاد هستند و اولویت کشور ما هم مسائل اقتصادی است و در نامگذاری سال های اخیر هم رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد تاکید داشتند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: باید مسئولان در همه جا و در نهاوند هم واحدهای تولیدی را تقویت و موانع تولید را برطرف کنند و این موانع بر سر راه تولید خلاف سیاست های کشور و بر خلاف منویات رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: تقویت کار و کارگر و رسیدگی به حقوق کارگر از مطالبات رهبر انقلاب است؛ چون این عزیزان در خط مقدم تولید هستند و باید مشکلات این قشر پیگیری و حل شود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری بهترین مصداق جهاد تبیین در زمان خودش بود و با مکتب های التقاطی در زمان پیروزی انقلاب به شدت مبارزه می کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری منافقین و گروهک های منحرف را رسوا می کرد و دشمنان در برابر منطق این شهید بزرگوار نتوانستند مقاومت کنند و ایشان را به شهادت رساندند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام موحدی به مناسبتهای مختلف این هفته با عنوان هفته سلامت، کار و کارگر، شوراها و معلمان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شوراها بررسی و شناخت نیازها، کمبودها در حوزه های اجتماعی فرهنگی، رفاهی و خدماتی، اقتصادی و تهیه طرح ها و ارائه راهکارهای کاربردی به مقامات و مسئولان اجرایی است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۸ اردیبهشت ماه، با اشاره به حددیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص عذرخواهی کردن، گفت: کسی که عذرخواهی می‌کند، عذرش را بپذیرید ولو اینکه محق این بخشش و پذیرش عذر نباشد، اگر نبخشیم، شفاعت پیامبر(ص) را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به هفته سلامت و گزارشی از وضعیت این حوزه در اسدآباد، اظهار کرد: طبق گزارش رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد دولت امسال برای ساخت خانه های بهاشت فقط ۵۵ میلیارد تومان، ۱۸ میلیارد تومان برای هزینه های جاری ۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به بیماران، خرید دستگاه موموگرافی ۲ میلیارد تومان داشته که این اقدام دولت ارزش بالایی دارد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به سالروز تشکیل شوراها در ۹ اردیبهشت و تبریک و تقدیر از اعضای شورا به جهت برتر شدن در بین شوراهای استان، گفت: یکی از وظایف شوراها علاوه بر انتخاب شهرداری و مصوبات برای توسعه شهری، بررسی و شناخت نیازها، کمبودها در حوزه های اجتماعی فرهنگی، رفاهی و خدماتی، اقتصادی و تهیه طرح ها و ارائه راهکارهای کاربردی به مقامات و مسئولان اجرایی است.

وی با بیان اینکه مردم اسدآباد ثابت کردند که بهترین و نوع دوست هستند و دغدغه نسبت به مشکلات دارند و در هر عرصه ورود و پای کار بوده اند، افزود: شوراها باید بیشتر به خدمت مردم بیاید و خدمت کنند.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به روز کار و کارگر در ۱۱ اردیبهشت ماه، گفت: بیکاری موحب ضعف و سستی در جامعه است، و کار انسان را از پای نمی اندازد و این بیکاری که انسان را فشل و سسست و بی روح می‌کند. کار انسان را قوی و به اهداف خود می رساند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری در ۱۲ اردیبهشت ماه، تصریح کرد: شهید مطهری الگویی برای معلمان و همه کسانی است که رسالت پیامبری دارند. مسئولان موظف هستند که در راستای حل مشکلات آنان تلاش کنند و اما علمان مشکلا را بر هموار می‌کنند تا وظایف خود را به نحو حسن انجام دهند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فضیلتهای روز جمعه و تأکید بر برپایی محفل دعای ندبه، گفت: از این فرصت استفاده کنند و تا به خدا نزدیک تر شوید و با امام زمان(عج) خود سخن بگویند.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته ۸ اردیبهشت ماه با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال تمام موجودات را هدفمند خلق کرده و انسان را اشرف مخلوقات و خلیفه الله قرار داده و خداوند این منت را بر انسان نهاد تا عالم وجود به طفیلی انسان باشد، سکون مایه نابودی و خسران است و انسان باید دائم در حرکت باشد و مسیر حرکت انسان به طرف خدا و تقرب به لقای الی الله باشد و لازمه حرکت باید منطقی و منطبق با فطرت و برخاسته از منبع خوب یعنی قرآن که انسان ساز و معجزه خالق و از سنت نبی اکرم(ص) استفاده کند، تا دچار یاس و ناامیدی و تشویش و نگرانی نشود.

حجت الاسلام رضا مصباح تصریح کرد: دنیا یکی از آسیب های در مسیر انسان است، اگر کسی در دنیا توقف کند محکوم به هلاکت است، دنیا محل تجارت پرسود است دنیا مزرعه و فرصت در دست انسان است و یک لحظه تفکر و تصمیم راه‌گشاست، دنیا خانه کسی است که در دنیا خانه ندارد و کسی دل به دنیا میبندد که گمان میکند حیاتی بعد از این دنیا ندارد و خانه وی در دنیاست، انسان عاقل کسی است که هست و نیست خود را برای محبت خدا دهد، خدا دنیا را برای ما خلق کرده است نه ما را برای دنیا، خداوند را خلق کرده تا حقیقت بندگی را درک کنیم.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به حضور پر شور نماز عید فطر اذعان کرد: اگر میخواهیم ایمان را ببینم نباید آن را در قالب بعضی افراد و اشخاص ببینیم، بلکه باید در اجتماعات عظیم و نماز پرشکوه عید فطر که با خیل عظیم مردم در تهران برگزار شد و تجلی ایمان و ولایت مداری، و انسجام و وحدت ماست ببینیم، و توجه به اینها باعث راسخ شدن در دین میشود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خطبه دوم عید فطر به اتحاد، همدلی و پرهیز از حاشیه تاکید کردند و فرمودند آنچه کشور ما را پیش میبرد اتحاد و دوری از اختلاف است، انسجام و وحدت باعث میشود راهبرد بیرون رفت از برخی مشکلات ترسیم شود، حاشیه ها غفلت است که انسان را از حقیقت دور کند،همچنین راهبرد مهم تمرکز بر تقویت جبهه مقاومت چه در عرصه داخلی و چه در خارجی و تاسی از مکتب حاج قاسم است و دشمن با اتّحاد ملّت ایران مخالف است؛ با یکپارچگی شما مخالف است؛ با یکدست بودن ملّت مخالف است، دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند، بایستی وسوسه‌های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر یا بدبین کردن مردم به مسئولان زحمت‌کش کشور باطل کرد.

خطیب جمعه شهرستان بهار با اشاره به هک دو هواپیمای جاسوسی دشمن با استفاده از سامانه‌های جنگ الکترونیک ایرانی در نزدیکی مرزهای هوایی کشور گفت: برخی این اختلال را به خاطر بعضی از امور سخت افزاری میدانند اما غافل از اینکه فناوری ایران چنان پیشرفته است و در بالاترین سطح بازدارندگی است و نمایان شدن توان ایران در شکست جنگ ترکیبی دشمن است و متاسفانه بعضی افراد خود فروخته نمیخواهند پیشرفت های ایران را ببینند، امروز به جرأت می‌گویم سامانه‌های کشف و اقدام متقابل علیه باندهای فرکانسی که سامانه‌های جنگال روز دنیا در آن‌ها کار می‌کند را در اختیار داریم، ما برای حفاظت از فضای کشور و مرز هوایی کشور سال‌هاست که درگیر جنگ الکترونیک هستیم و توان ما را هر مهاجمی‌که تا امروز محک زده متوجه شده است.

وی نیز به سالروز ۸ شوال تخریب قبور ائمه اشاره کرد و ۱۲اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم؛ مغز متفکر جهان اسلام و میدان دار جهاد تبیین و روز کارگر که رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی، و هفته شورا را تبریک گفت.

وی در پایان نیز به پرهیز از تجمل گرایی و مراسمات تجملی اتاکید کرد و گفت: دین ما دین یکتا پرستی است و باید به جای بعضی از مراسمات تجملی مثل ترحیم و … پول ها را در صندوق های قرض الحسنه یا مراکز دارالایتام برای کمک به هم‌نوعان خرج کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182805
  • دیدگاه‌ها برای کارگران رزمندگان عرصه اقتصاد هستند/ شهید مطهری، بهترین الگوی معلمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.