• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
3

کارشکنی در مقابل درخواست مردم، پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 89943
  • 05 آبان 1399 - 19:10
کارشکنی در مقابل درخواست مردم، پذیرفتنی نیست

  کیومرث سرمدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی گفت: از مدیرانی که دل درگرو تلاش داشته باشند، حمایت خواهم کرد و آنچه از آقای مرادی مخلص در جهت استقلال دانشگاه انتظار می‌رود، توسعه رشته‌ها، توجه به نخبگان و تحصیل‌کردگان بومی است. به گزارش عصر همدان، کیومرث سرمدی، نماینده […]

 

کیومرث سرمدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی گفت: از مدیرانی که دل درگرو تلاش داشته باشند، حمایت خواهم کرد و آنچه از آقای مرادی مخلص در جهت استقلال دانشگاه انتظار می‌رود، توسعه رشته‌ها، توجه به نخبگان و تحصیل‌کردگان بومی است.

به گزارش عصر همدان، کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، با تأکید بر اینکه باید همه ما به سمت تعالی و رشد کشور پیش برویم، اظهار کرد: در این راستا شهرستان اسدآباد باوجود تلاش و زحمات همه مسئولان از ابتدا تاکنون پیشرفت‌هایی را در زمینه‌های مختلف داشته و خدمات نظام ارائه شده اما هنوز در شأن و جایگاه مردم این دیار نیست؛ لذا باید در مسیر تعالی تلاش کنیم.

در حمایت از سرپرست دانشگاه به مسائل جناحی و باندبازی توجهی نکردم، توانمندی وی مهم بود

وی با اشاره به انتصاب آقای مرادی‌مخلص به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، گفت: ما در انتصاب اقای مرادی مخلص توجه به مسائل جناحی، باندبازی و تأکید بر اینکه تعرفه انتخاباتی فلان فرد به نام جناح غالب بوده و باید جایگاهش متناسب با آن تعریف شود، را کنار گذارده و آن را آسیبی دانستیم و امروز با این حرکت، حمایتی خود در انتصاب وی با توجه به توانمندیشان اعلام کردیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: این نوع نگاه و حرکت به انتصاب افراد حرکتی نو است که در این برهه حساس متوجه آنان می‌شود و انتظار می‌رود که در مسیر رشد، تعالی و توسعه‌ای دانشگاه به همه لحاظ تلاش کنند.

ضمن احترام به غیربومی ها، از مسئول بومی حمایت می کنم

وی یادآور شد: برای توسعه شهرستان نگاه به درون را حرکت نویی می‌دانیم و ضمن احترام به افراد غیربومی آن را دنبال می‌کنیم.

سرمدی گفت: تا زمانی که آقای مرادی مخلص در راستای منویات رهبری، منافع مردم، وحدت شهرستان، توسعه همه‌جانبه دانشگاه و توجه به همه سلایق و نیروهای دلسوز شهرستان باشد، حمایت ما ادامه خواهد داشت.

منافع مردم و وحدت را به نامهربانی ها در انتخابات ترجیح دادم

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی باید به‌عنوان یک نماد بزرگ و جایگاه علمی به عینه دیده شود، افزود: لذا برای تقویت این حرکت در شهرستان بنده ازهمه حواشی انتخابات پرهیز کردم، نامهربانی ها را نادیده گرفته‌ و آن‌ها را به منافع مردم و وحدت در شهرستان ترجیح دادم، کارشکنی و مقاومت در مقابل درخواست مردم و تحقیر نگاه‌های خاص مدیران و تحت‌فشار گذاشتن آنان از سوی هیچ‌کس نه از من نماینده تا دیگران پذیرفته نیست.

از مسئولان تلاشگر به شرط همراهی با منافع مردم حمایت می کنم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس بابیان اینکه ما فرصت تکرار اشتباه و یا از دست دادن فرصت‌ها نداریم، افزود: بنده به‌عنوان وکیل مردم از مسئولان تلاشگر به‌شرط همراهی با منافع مردم، نداشتن وابستگی به شخص خاص، و نگرفتن تصمیمات خارج از دستگاه‌های خاص و حل مشکلات مردم در اولویت باشد، از آن‌ها حمایت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه فضای جدید حاکم بر شهرستان باید فضایی حاکم بر یک نگاه حل مشکلات چندساله باشد، افزود: از مدیرانی که دل درگرو تلاش داشته باشند، حمایت خواهم کرد و آنچه از آقای مرادی مخلص در جهت استقلال دانشگاه انتظار می‌رود، توسعه رشته‌ها، توجه به نخبگان و تحصیل‌کردگان بومی است.

مدیریت دانشگاه دانایی محوری است

یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا هم با قدردانی از تلاش آقای گودرزی و معرفی آقای مرادی مخلص به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه با مدیریت دیگر مراکز تفاوت دارد به گونه ای که دانایی محور است و حکومت‌داری بر دانایان کاری بس دشوار است.

وی با بیان اینکه کار مدیریتی فرماندار را ارج می‌نهیم و مدیریتشان بر آحاد جامعه است، افزود: اما مدیریت در دانشگاه مدیریت بر متخصصانی است خود را صاحب‌نظر می‌دانند و این کار ظریف و حساس است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: تربیت، پژوهش و کارآفرینی قابلیت‌های دانشگاه است و امروز در مأموریت گرا شدن دانشگاه‌ها چند موضوع ملی و کارکرد بین‌المللی مطرح است.

همدل کردن اساتید وظیفه رئیس دانشگاه است

وی تأکید کرد: امروز کار مدیریتی در دانشگاه در همدل کردن اساتید و جهت‌بخشی به آن‌ها، به‌کارگیری پتانسیل عظیم فرهیختگان است.

محمدی فر با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها به این بلوغ فکری رسیده‌اند که خود تصمیم بگیرند، افزود: یکی از مشکلات جدی دانشگاه‌ها تصمیماتی است که خارج از مراکز آموزش عالی برای دانشگاه‌ها گرفته شده و موجب عدم کارایی لازم شده است.

رتبه ۱۵ تولید علم را داریم اما در اقتصاد لنگ می زنیم

وی با بیان اینکه ما در بسیاری از عرضه‌ها می‌خواهیم ورود کنیم که موانع قانونی وجود دارد، افزود: این در حالی است که ما امروز ۱۵ یا ۱۶ کشور تولیدکننده علم و پژوهش هستیم و چرا نباید در اقتصاد رتبه ۱۶ را نداشته باشیم!.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اگر تصمیم می‌گیریم که کنکور دکتری ما یک قاضی در دیوان عدالت اداری تعیین کند چه رتبه‌ای باشد، مرگ دانشگاه‌هاست، گفت: البته در دانشگاه‌های دنیا رئیس دانشگاه تصمیم نمی‌گیرد بلکه اختیار را به استاد داده‌اند که دانشجو را خود انتخاب کند.

اسدآباد ؛۷ هزار دانشجو در ۵ دانشگاه

فرماندار اسدآباد هم دانشگاه را رکن توسعه و بالندگی کشور دانست و گفت: امروز شهرستان اسدآباد ۵ دانشگاه با ۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

مجید درویشی گفت: در این شرایط سخت و راضی نگه‌داشتن مردم کار بسیار سختی است که دولت در این زمینه انجام‌وظیفه می‌کند.

وی با قدردانی از زحمات آقای گودرزی در دانشگاه سید جمال، گفت: افتخار می‌کنیم که یکی از فرزندان این دیار به شهرستان بازگشت و مدیریت دانشگاه را به عهده گرفت .

افزایش ۱۲ میلیارد تومان درامد دانشگاه در دوران خدمت گودرزی

حمید گودرزی، رئیس سابق دانشگاه سید جمال هم با ارائه گزارشی از فعالیت خود در طول خدمتش، گفت: زمانی که بنده به اسدآباد آمدم درآمد دانشگاه ۳ میلیارد بود که آن به میزان ۱۲ میلیارد تومان افزایش داده‌ام.

دانشگاه سیدجمال بدون هیات علمی و کارمند راه اندازی شد

حسین مرادی مخلص، سرپرست جدید دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی هم در سخنانی از حسن اعتماد مسئولان به وی قدردانی کرد و گفت: زمانی که دانشگاه سید جمال راه اندازی شد، به عنوان تنها دانشگاهی بود که بدون کارمند و هیأت علمی به نام بزرگمرد تاریخ سید جمال الدین اسدآبادی وزین شد.

مسئولان از دانشگاه مطالبه گری کنند

وی بابیان اینکه جنس کار در دانشگاه متفاوت است و همراهی، تعامل مسئولان است، افزود: زمانی می‌توانم کارکنم که مسئولان پای‌کار باشند.

سرپرست جدید دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه در دانشگاه ده رشته داریم که باید به دنبال نخبگانی در این رشته‌ها باشیم، افزود: از ما دانشگاهیان مطالبه گری کنند، زمانی که در نهاوند بودم با مطالبه گری گیاهان دارویی را برند سازی کردیم امیدواریم که اسدآباد هم بتوانیم افکار ناب سید جمال را نه‌تنها در استان بلکه به جهان ترویج دهیم.

در پایان حکم حسین مرادی مخلص به عنوان سرپرست جدید دانشگاه اهدا و از زحمات گودرزی قدردانی شد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89943
  • دیدگاه‌ها برای کارشکنی در مقابل درخواست مردم، پذیرفتنی نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.