• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

کارانه بهورزان را دو برابر می کنیم

  • کد خبر : 29272
  • 09 آبان 1398 - 18:38
کارانه بهورزان را دو برابر می کنیم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با دادن وعده سفر مشهد و کمک هزینه خودرو به بهورزان، گفت: امسال دو برابر شدن حق کارانه بهورزان را تأمین اعتبار می کنم. به گزارش عصر همدان؛ اکبر رنجبرزاده عصر امروز در مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه بهورزان سفیران خط مقدم در عرصه سلامت هستند، […]

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با دادن وعده سفر مشهد و کمک هزینه خودرو به بهورزان، گفت: امسال دو برابر شدن حق کارانه بهورزان را تأمین اعتبار می کنم.

به گزارش عصر همدان؛ اکبر رنجبرزاده عصر امروز در مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه بهورزان سفیران خط مقدم در عرصه سلامت هستند، اظهار کرد: اگر امروز آمار مرگ و میر در سطح کشور پایین است ، به خاطر خدمت صادقانه بهورزان در سطح شهر و روستاهاست.

وی با بیان اینکه دغدغه و خواسته های بهورزان به حق است، افزود: سقف اضافه کاری بهورزان ناچیز است که به دنبال آن هستیم که آن را افزایش پیدا کند‌.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه در جلسه ای که با وزیر بهداشت در چند روز گذشته داشتیم، اعتباری را برای پرداخت کارانه نیروهای دانشکده علوم پزشکی دریافت کردیم، افزود: امسال دو برابر شدن حق کارانه بهورزان را تأمین اعتبار می کنم.

وی همچنین پرداخت کمک هزینه خرید خودرو و سفر مشهد را به بهورزان وعده داد و گفت: بهورزان می توانند در دو گروه جداگانه با هزینه ما و با قطار به مشهد سفر کنند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در دهه‌های گذشته افتخارات زیادی در سیستم بهداشتی کشور داشتیم که یکی از کلیدی‌ترین زنجیره‌های این موفقیت، بهورزانِ تلاشگری بودند که در شبکه‌های بهداشتی به ارائه خدمت پرداختند.

مخصوصی بنیادی‌ترین رکن نظام سلامت را بهورزان دانست و گفت: بهورزان چه زن و چه مرد در محروم‌ترین شرایط کاری و در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه خود تلاش می‌کنند و وظایف سنگینی برعهده دارند که ارتقای سلامت روستائیان، واکسیناسیون، انجام مراقبت‌های زنان باردار و کودکان و سالمندان، پیش‌گیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و شناسایی جمعیت روستایی از عمده‌ترین وظایفاین عزیزان است.

وی تصریح کرد: بهورزان از برندهای شاخص سلامت ایران هستند و بی شک کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های واگیر و … بخشی از دستاوردهای آنان در نظام سلامت است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد بهورزان را سرمایه های ارزشمند در عرصه سلامت خواند و اظهار کرد: در کشور ایران مرگ و میر در یک سال اتقاق می‌افتاد، زمانی بود که شبکه نظامند اولیه بهداشتی و وجود خانه‌های بهداشت شکل نگرفته بود.

نظری‌پویا گستره خدمات بهداشتی اولیه وسیع است، گفت: امروز مرگ مادران باردار به حداقل ممکن رسیده است و این به آن دلیل است که سرمایه گذاری خوبی در حوزه سلامت انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش بیماریهای غیرواگیردار ، گفت: امروز به خاطر صنعتی شدن جوامع بسیاری از هزینه های درمان بیماریهای غیرواگیردار سرسام آور شده که می طلبد بهورزان در زمینه آموزش مردم را آگاهی ببخشند.

در پایان از ۹۰ بهورز شهرستان با اهدا لوح و هدایایی قدردانی شد. لازم به ذکر است این مراسم با دو ماه تأخیر به مناسبت روز بهورز گرفته شده بود.

لازم به ذکر است در این مراسم هزینه هایی زیادی صرف شده است که می طلبد سرپرست دانشکده علوم پزشکی  نسبت به این امر شفاف سازی کند که هزینه ها از کجا تامین اعتبار شده است؟

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=29272
  • دیدگاه‌ها برای کارانه بهورزان را دو برابر می کنیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.