• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

کاخ نشینی و کوخ نشینی در دارالمومنین/آیا شکاف طبقاتی عمیق بین شهروندان همدانی در حال به وجود آمدن است؟

  • کد خبر : 91803
  • 20 آبان 1399 - 8:20
کاخ نشینی و کوخ نشینی در دارالمومنین/آیا شکاف طبقاتی عمیق بین شهروندان همدانی در حال به وجود آمدن است؟

برخی پروژه های عمرانی در سطح همدان نه تنها پشت پرده ی هیچ کدام از آنها برای مردم و رسانه ها مشخص نیست، بلکه کسی هم به پاسخگویی و شفافیت در این حوزه نمی پردازد؛ گویا زندگی خان و خان بازی در شهر هنوز از بین نرفته و نفوذ و قدرت در دارالمجاهدین همچنان بین […]

برخی پروژه های عمرانی در سطح همدان نه تنها پشت پرده ی هیچ کدام از آنها برای مردم و رسانه ها مشخص نیست، بلکه کسی هم به پاسخگویی و شفافیت در این حوزه نمی پردازد؛ گویا زندگی خان و خان بازی در شهر هنوز از بین نرفته و نفوذ و قدرت در دارالمجاهدین همچنان بین عده ای دست به دست می چرخد!

به گزارش عصر همدان، اسکای مال پروژه ای عمرانی در قلب شهر همدان است که به گفته کارشناسان موقعیت استراتژیکی دارد.

این پروژه که ساخت مجتمع تجاری عظیم در وسط شهر را در دستور کار دارد، چون بین دو بیمارستان درمانی قرار گرفته، انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است.

گود برادری و ساخت این پروژه عمرانی در حالی آغاز شد که گویا هنوز پروانه و مجوز از شورا و شهرداری دریافت نکرده بودند.

با تمام موارد هر مسئول و نهادی نسبت به ساخت این پروژه عکس العمل خاصی نشان داد، عده ای به بهانه حمایت از سرمایه گذار تا جایی که امکانش بود با بخش خصوصی این پروژه همکاری کردند و عده ای نیز پروژه را متعلق به بخش خصوصی ندانستند.

به گفته برخی کارشناسان زمین اسکای مال متعلق به زندان همدان بوده که مالک وقت زندان، آن را به مخابرات می فروشد.

حالا این پروژه در ظاهر بین دو بخش دولتی و خصوصی بسته شده است، اما عملا دو بخش دولتی با هم همکاری می کنند. (باید بدانیم ۵۱ درصد سهام مخابرات کل کشور برای ستاد اجرایی فرمان امام است) و به گفته برخی کارشناسان ارتباط هایی بین این ارگان ها وجود دارد که این رسانه این نظرات را رد تا تایید نمی کند.

از پروژه اسکای مال که بگذریم به منطقه باستی هیلز همدان می رسیم که در گذشته از باغ های بدیع الزمان و متعلق به ستاد امام بوده اما در حال حاضر کاخ هایی مجلل و باغ هایی باشکوه در این منطقه شکل گرفته است و کسی هم برای شفافیت در این زمینه پاسخگو نیست.

از آن سوی، ساخت دو آسمان خراش کنار عمارت نورمهال یا همان عمارت آمریکایی ها در حال تاییدیه گرفتن است که به گفته رسانه ها فعلا یکی از آنها که متعلق به ستاد اجرایی امام است دست نگه داشته و دیگری در حال پی ریزی است .

آنچه در تمام پروژه های عمرانی این شهر یا حداقل این سه پروژه مشترک است عدم پاسخگویی مسئولین و شفافیت است، که هر سازمان و ارگانی پاسخگویی را به دیگری پاس می دهد.

این پروژه های عمرانی و عدم شفافیت و کاخ های مجلل در حالی شکل می گیرد که زمانی نه چندان دور خانواه هایی در دارالمومنین همدان چادر نشین شدند و چه خانواده هایی که نان خوردن نیز ندارند و هر روز شکافی عمیق تر از قبل بین طبقات به وجود می آید.

امام خمینی یکی از مهم ترین عوامل فساد و تباهی جامعه را تغییر منفی و قهقرایی احوال و رفتار شخصی و عمومی دولتمردان، کارگران و مسند نشینان بالا دستی جامعه می دانند و معتقدند که اگر مسند نشینان بعد از دستیابی به مسندهای بالا، از خوی خوب و سالمی که در گذشته داشته اند جدا شوند، انحطاط عمومی به وجود می آید.

خود آن مسند نشین و دوستان و یارانش به سوی انحطاط می روند؛ کشور به تباهی کشیده میشود؛ ابرقدرت ها و قدرت های شیطانی نسبت به کشور گستاخ می شوند و درصدد نابودی آن برمی آیند.

استقلال کشور از میان می رود و در یک کلام؛ کشوری که مسندنشینان و زمامداران و کارگزارانش، از خوی کوخ نشینی به سوی خوی کاخ نشینی حرکت کنند، فاتحه کشور و جامعه و دولت و… خوانده می شود.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91803
  • دیدگاه‌ها برای کاخ نشینی و کوخ نشینی در دارالمومنین/آیا شکاف طبقاتی عمیق بین شهروندان همدانی در حال به وجود آمدن است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.