• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

چهل سال آزمون و خطا برای اقدامات تحول گرا کافی است/انقلاب اسلامی ایران، یک حرکت اعتقادی و فرهنگی

  • کد خبر : 102909
  • 20 بهمن 1399 - 11:44
چهل سال آزمون و خطا برای اقدامات تحول گرا کافی است/انقلاب اسلامی ایران، یک حرکت اعتقادی و فرهنگی

انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه یک حرکت سیاسی اجتماعی باشد، اعتقادی و فرهنگی است که بعد از چهل سال پذیرفته نیست که از شیوه های تئوری و چگونگی ایجاد عدالت اجتماعی صحبت شود. به گزارش عصر همدان، انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه یک حرکت سیاسی اجتماعی باشد، اعتقادی و فرهنگی است که در […]

انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه یک حرکت سیاسی اجتماعی باشد، اعتقادی و فرهنگی است که بعد از چهل سال پذیرفته نیست که از شیوه های تئوری و چگونگی ایجاد عدالت اجتماعی صحبت شود.

به گزارش عصر همدان، انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه یک حرکت سیاسی اجتماعی باشد، اعتقادی و فرهنگی است که در ادامه به حرکتهای سیاسی و اجتماعی هم توسعه یافت.

طبق آموزه های آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) که مسلمین به آن توجه ویژه ای دارند، پذیرفتن حاکمیت الهی مساوی با نفی حاکمیت طاغوت است.

پذیرفتن حاکمیت الهی ضرورت تحقق بخشی به احکام دینی را ایجاب می‌کند و تحقق بخشی به احکام دین نیازمند استقرار حاکمیت دینی است تا اینکه مظاهر و مصادیق ظلم و ستم را از میان برادرد.

همین مقدمه کافی است که بدانیم انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی بود؛ همانطور که قیام حضرت سید الشهدا یک قیام دینی و در جهت نفی حاکمیت طاغوت یزید و یزیدیان بود.

لذا باید توجه کنیم که سرنوشت هر ملت مسلمان در زیر سلطه حاکمیت طاغوتی در صورت پختگی و تکامل اندیشه و جهانبینی توحیدی انقلاب اسلامی است؛ ما این انقلاب‌ها را پس از صدور انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی ره و در ادامه با هدایت حضرت آیت الله خامنه ای شاهد هستیم که یکی پس از دیگری در حال انجام و گسترش در کشورهای اسلامی است که حزب الله لبنان ، حشد الشعبی عراق ، انصارالله یمن ، قوات الوطنی سوریه ، و نیروهای مقاومت فلسطین و … از آن قبیل است که همه یک وجه مشترک دارند و آن نفی حاکمیت طاغوت و حفظ استقلال و آزادگی هست و این همان شعاری است که امام حسین(ع) سر داد و فرمود: هیهات من ذله یعنی که محال است ذلت و خواری را بپذیریم.

اتفاقاتی از قبیل حق توحش و کاپیتولاسیون و تاراج ثروت ایران اسلامی اقداماتی بود که امت پر افتخار ایران اسلامی را به ذلت کشیده بود و ناموس عفیف ایران را به خطر انداخته بود تا اینکه مردانی به قول حضرت امام کاظم(ع) مانند پاره های آهن استوار مثل حاج قاسم سلیمانی ها به رهبری امام خمینی به این رویه پایان دادند و ایران را باز همچون اعصار گذشته به اوج قله شرافت و شجاعت و آزادگی رساندند.

اینها همه و همه حاصل تربیت دینی حضرت امام و به کار بستن فرصت‌های رسانه ای چون چاپخانه های غیر رسمی و بسیار اندکی بود که نیروهای مومن به آن دسترسی داشتند بود که الحمدلله امروزه بسیار توسعه یافته و طبیعی است که سرعت گسترش انقلاب هم به همان اندازه باید افزایش یابد.

امروزه با وجود توسعه سواد رسانه ای و ابزارهای متنوع رسانه ای فرصت کم نظیری برای نیروهای انقلابی از اقشار مختلف جامعه ایجاد شده که می‌تواند در جهت روشنگری و معرفی ارزشهای انسانی و انقلاب اسلامی بسیار مؤثر باشد و البته برخی از انقلابیون و نیروهای مومن و متدین از این ابزار به خوبی استفاده می کنند.

اما با این وجود دشمن هم همچنان با همین ابزار ها با ایجاد سوالات و ابهامات و شبهات و اتهامات وسیع در جهت خنثی سازی این اقدامات قدم بر می دارد و گاهی غفلت ما باعث موفقیت آنان در اهداف شومشان می گردد که بخش عمده ای از آسیبهای اجتماعی و آسیبهای خانواده ناشی از آن اقدامات دشمنان است.

نکته پایانی اینکه انقلاب اسلامی ایران در چله دوم بیش از هر زمان دیگری به عمل و اقدامات فعال و موثر و پایدار نیاز دارد؛

بعد از چهل سال از مسئولین پذیرفته نیست که از شیوه های تئوری و چگونگی ایجاد عدالت اجتماعی صحبت کنند و یا از چگونگی ایجاد اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی فقط صحبت کنند؛

چهل سال برنامه ریزی و آزمون و خطا برای اقدامات تحول گرا کافی است لذا مردم طبق بیان مقام معظم رهبری باید از مسئولین مطالبه کنند تا وعده ها و برنامه های تئوری روی برگه ها در عمل نیز بیش از پیش به اجرا درآمده و به نمایش گذاشته شود.

مردم باید از مسئولین بخواهند که تحریم ها را بهانه کم کاریهای خود قرار ندهند که کمتر از بیست درصد مشکلات اقتصادی طبق نظر کارشناسان به تحریم مربوط است و بیش از هشتاد درصد مشکل مشکل مدیریتی داخلی است؛

مردم باید از مسئولین خود بخواهند که با تکیه بر منابع عظیم و کم نظیر ایران مشکلات مردم را برطرف کنند که عمده مشکلات ما از عدم تدابیر لازم و کارشناسی شده است.

اگر عامل گرانی تحریم است، چگونه بدون رفع ذره ای از تحریم‌ها دلار از سی هزار تومان به بیست هزار می‌رسد ؛ چگونه بدون تغییر تحریم‌ها ما شاهد نوسان در بازار هستیم.

به نظر می‌رسد همانگونه که چهل سالگی سن کمال انسان است، بعضی مسئولین غربگرای انقلاب اسلامی ایران نیز به آن سطح از کمال رسیده باشد که بدانند وقتی با روحیه جهادی و مقاومت می‌توانند موشک قاره پیما و ماهواره بر بسازند و به نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی و بیو تکنولوژی و غنی سازی دست یافته اند با تکیه بر ظرفیت داخلی و توکل به خدا می‌توانند قیمت سیب زمینی و پیاز و پراید را هم کنترل کنند.

لیلا نظری فرهودی

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=102909
  • دیدگاه‌ها برای چهل سال آزمون و خطا برای اقدامات تحول گرا کافی است/انقلاب اسلامی ایران، یک حرکت اعتقادی و فرهنگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.