• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
8

پیگیری مشکل آب آشامیدنی یکی از روستاهای نهاوند

  • کد خبر : 189823
  • 20 تیر 1402 - 9:07
پیگیری مشکل آب آشامیدنی یکی از روستاهای نهاوند
مردم یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند از مسئولان برای حل مشکل آب آشامیدنی این روستا درخواست کمک و از رسانه‌ها درخواست پیگیری این موضوع را دارند.

به گزارش عصر همدان، مردم روستای «عشوند» از توابع بخش مرکزی نهاوند چندین ماه است که با مشکل کمبود و قطع آب آشامیدنی روستا مواجه هستند و درخواست حل این مشکل را دارند.

اهالی این روستا با ارسال پیام‌هایی از رسانه‌ها درخواست پیگیری این مشکل را داشتند. اهالی این روستا در پیام‌هایی اعلام کردند که لطفاً این پیام بی‌آبی را به گوش مسئولین برسانید شاید یک فکری به حال مردم روستای عشوند بکنند.

مردم این روستا می گویند؛ الآن نزدیک به ۱ سال است که روستای ما آب آشامیدنی و شستشو و استحمام ندارد و با تانکر آب از شهر به روستا می‌آورند که به یک‌سوم روستا بیشتر نمی‌رسد.

شمارا به خدا لطفاً یک فکری به حال ما روستایی‌ها بکنید. یکی دیگر از اهالی این روستا می‌گوید: از بهار تا الآن ما آب نداریم داریم به‌سختی زندگی می‌کنیم روزی بیست دقیقه آب را وصل می‌کنند هر جا هم می‌رویم اداره‌ها پشت گوش میندازند ما هم آدم هستیم احتیاج به آب‌داریم کمکمان کنید و صدای ما را به مسئولین برسانید.

دهپهلوان رئیس اداره آب و فاضلاب نهاوند در مورد مشکل آب روستای عشوند به خبرنگار ما گفت: با عنایت به خشک‌سالی‌های مستمر چند سال گذشته چاه شرب روستای عشوند دچار کاهش آبدهی گردیده است که این اداره از سال گذشته پیگیر حل مشکل این روستا بوده است.

وی افزود: درنهایت با تأمین اعتبار قراردادی به مبلغ ۸۷۰ میلیون تومان با پیمانکار ذی‌صلاح منعقد و تحویل زمین نیز شده است تا مشکل این روستا هم حل شود. رئیس اداره آب و فاضلاب نهاوند اظهار داشت: انشا الله پیمانکار در چند روز آتی شروع بکار خواهد کرد و تا تکمیل پروژه، تأمین آب روستا از چاه موجود و تانکر سیار پوشش داده می‌شود.

به گزارش عصر همدان، متأسفانه کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر موجب پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده است و مشکلاتی برای برخی روستاهای نهاوند ایجاد کرده است.

هم‌اکنون آب شهرستان نهاوند از ۱۴۰ حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود که با توجه به بارندگی‌های کم در دو دهه اخیر مشکلاتی برای برخی از این چاه‌ها ایجادشده است.

در شهرستان نهاوند همچنین بیش از ۸۰۰ چاه غیرمجاز کشاورزی وجود دارد که امیدواریم با مسدود کردن آن‌ها وضعیت آب‌های شرب شهرستان بهبود یابد و عزم جدی برای برخورد با این موارد وجود داشته باشد.

با توجه به لزوم مدیریت مصرف، علاوه بر صرفه‌جویی نیاز است تا چاه‌های مجاز کشاورزی نیز با نصب کنتورهای هوشمند مدیریت شوند تا شرایط چاه‌های آشامیدنی بهبود یابد.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189823
  • دیدگاه‌ها برای پیگیری مشکل آب آشامیدنی یکی از روستاهای نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.