• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

پیش زمینه اقامه نماز باران، خشوع دل هاست/همدان جزو شهرهای گران کشور در حوزه مسکن/عزل و نصب‌ها کار دولتی‌هاست نه مجلسی‌ها

  • کد خبر : 149879
  • 26 فروردین 1401 - 16:34
پیش زمینه اقامه نماز باران، خشوع دل هاست/همدان جزو شهرهای گران کشور در حوزه مسکن/عزل و نصب‌ها کار دولتی‌هاست نه مجلسی‌ها

خطیبان نماز جمعه شهرستان های استان همدان به نفوذی معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کردند و گفتند: امروز به برکت این نفوذ و اثرگذاری های مجاهدت های شهید سلیمانی شاهد اتحاد و انسجام بیشتر گروه های مقاومت هستیم، تا جایی که هر کدام از گروه های جبهه مقاومت به تنهایی حریف […]

خطیبان نماز جمعه شهرستان های استان همدان به نفوذی معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کردند و گفتند: امروز به برکت این نفوذ و اثرگذاری های مجاهدت های شهید سلیمانی شاهد اتحاد و انسجام بیشتر گروه های مقاومت هستیم، تا جایی که هر کدام از گروه های جبهه مقاومت به تنهایی حریف دشمنان خود هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های استان همدان ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشای در میعاد گاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه تکذیب نقاط ضعف و یا تمرکز بر نقاط ضعف، نشانه بی‌تقوایی است اظهار کرد: دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر راه الهی است که در پیش گرفته است همانطور که همه انبیای الهی دشمن داشتند.

 

وی افزود: در طول ۴۳ سال گذشته هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی دشمن نداشته است به طوری که ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای رایگان  قابل دریافت است در حالی که کشورهای استکباری اداره‌کننده این شبکه‌ها، برای مردم خودشان تلویزیون‌های پولی دارند.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در شبکه‌های اجتماعی چون توییتر قلم می‌زنند تا نقاط ضعف نظام را برجسته کنند و با ایجاد ناامیدی اعتماد به نفس مردم را از آنها بگیرند.

 

وی ادامه داد: در اینستاگرم سالانه بالغ بر یک‌میلیارد پست تولید می‌شود که بسیاری از آنها به ضرر جمهوری اسلامی است و این مسئله در رسانه‌های مختلف هم تحریف واقعیت‌ها در حال انجام است.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما اگر مشکلات ۱۰ واحد هست توسط دشمن بزرگنمایی شده و ۱۰۰ واحد نشان داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه روایت‌های دشمن تحریف‌گونه است و باید بصیر بود گفت: دشمنان داعش را در اروپا و آمریکا به عنوان اسلام معرفی می‌کنند و سخنان فرعی مرجعیت و روحانیت را منتشر می‌کنند در حالی که اعتراض مرجعیت به ربا در بانک‌ها و مسائل اقتصادی را روایتگری نمی‌کند.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: رئیس جمهور در جلسه‌ای برادرانه جمله‌ای گفتند و این مسئله در همه رسانه‌ها بازتاب داده شد اما هیچ رسانه‌ای به این مسئله نپرداختند که دولت ده‌ها هزار میلیارد اوراق بدهی دولت گذشته و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق قرضه و خارجی را پرداخت می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه ما دشمن داریم، دشمنی که برنامه دارد، مدیریت و رسانه فعال دارد که کار می‌کند تصریح کرد: امروز دستگاه رسانه‌ای دشمن با تمام قوت کار می‌کند اما صدای ما به جایی نمی‌رسد، و حرف ما را حذف می‌کنند.

 

شعبانی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اشاره کردند که درآمدهای ارزی باید صرف زیرساخت‌های کشور شود نه واردات کالا.

 

وی با بیان اینکه دولت موفق شده در ما‌ه‌های گذشته ۱.۵ میلیون بشکه نفت بفروشد، درآمدهای ارزی ارتقا یافته و پول‌های نفتی در حال بازگشت است خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که مهم است، مردم باید تاثیر این درآمدها را در بازار ببینند و دولت باید در کنترل قیمت‌ها موفق شود ما هنوز با افزایش قیمت مواجه هستیم و باید تنظیم بازار رخ دهد و نظارت‌ها بیشتر و کارهای اساسی تامین شود.

 

امام جمعه همدان در ادامه به وجود مشکل در برخی از زیرساخت‌های کشور پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه آب است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری انتظار داریم این مسائل برطرف شود.

 

وی افزود: اگر با همین وضعیت و بدون بارندگی پیش برویم قطعا در تابستان با مشکل مواجه می‌شویم سال گذشته در دولت سابق واقعا مشکل آب در شهر همدان وجود داشت و چاه اجاره شد تا مشکل حل شود.

 

شعبانی با بیان اینکه امروز ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌شود و شرایط مطلوبی نیست تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان تصویب شد که آب شهر همدان از سد تالوار تامین شود و قرار است در هر ثانیه ۶۰۰ لیتر آب به همدان منتقل شود.

 

وی ادامه داد: اکثریت این پروژه انجام شده و حدود ۱۶ سال است که از آغاز آن می‌گذرد، بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان دولت پرداخت کرده و شاید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد  تومان دیگر نیاز است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری امیدواریم که امسال برطرف تمام شود.

 

امام جمعه همدان مورد دیگر را ایستگاه قطار راه آهن دانست که باید وارد شهر شود و گفت: بیمارستان‌ اکباتان تقریبا تکمیل شده و فقط ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات لازم دارد که انتظار است که وزارتخانه آن را اختصاص دهد.

 

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بیمارستان هزار تختخوابی است که بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و اکنون در حال انتخاب زمین است ضمن اینکه انتظار بر این است این پروژه در مناطق کمتر برخوردار برپا شود.

 

شعبانی افزود: مرکز جامع سرطان یکی از زیرساخت‌های ما برای پیشگیری از سرطان است که باید از بنیاد فرشچیان بابت کمک‌های آن  تشکر کرد و دولت باید ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

 

وی تصریح کرد: مسئله بعدی پتروشیمی ابن سیناست که در مسئله اشتغال بسیار موثر بوده و تصویب شده که ۷ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و باید پیگیری شود.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه منطقه ویژه فناوری‌های برتر یکی از مناطق اقتصادی که در مسئله اشتغال می‌تواند موثر باشد باید دنبال شود گفت: این موارد مطالبات ماست، ما در پایان سال عملکرد مسؤولان را با این زیرساخت‌ها قضاوت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ کنارگذر غربی همدان ناقص است، پروژه‌ای که بار ترافیکی را از دوش شهر برمی‌دارد و ترافیک ورودی‌های شهر همدان را کنترل می‌کند تأکید کرد: این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد، البته مسؤولان و نمایندگان وحدت کلمه دارند تا این زیرساخت‌ها مهیا شود.

 

شعبانی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر هم چون پل سردار شهید همدانی نیز وجود دارد افزود: پروژه‌های ناقص شهری نیز باید به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه امید است در پایان سال مسؤولان بیایند و از این تریبون اعلام کنند که چند مورد را انجام دادند خاطرنشان کرد: ما در همدان مشکل مسکن داریم و از شهرهای گران کشور هستیم، مردم و مستاجران منتظر هستند که طرح اقدام ملی مسکن انجام شود.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ما برخی از موارد سنت‌هایی داریم که می‌توان هزینه‌های آن را به سمت و سوی آزادی زندانیان سوق دهیم اظهار کرد: امروز یک پدر و یک مادر به دلیل مشکلات غیر عمد در زندان هستند و می‌توان به این مسئله پرداخت./فارس

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دشمن در طول سال های بعد از انقلاب همواره در پی جلوگیری از پیشرفت کشور با نقشه های مختلف بوده است.

 

وی اظهار داشت: آنها با تحریم و جنگ و تهدید و ایجاد مشکلات اقتصادی و با انواع توطئه ها سعی داشتند انقلاب اسلامی را نابود کنند.

 

امام جمعه نهاوند افزود: در همه این سالها با مقاومت و ایستادگی مردم و حضور موثر در همه صحنه ها و با هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری، دشمنان به اهداف خود نرسیده اند.

 

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی در دنیا عزتمند است و هر تهدیدی از ناحیه دشمن را با قدرت پاسخ می دهد.

 

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شعار سال گفت: وقتی تولید داخلی رونق بگیرد باعث بروز استعدادهای فراوان در همه عرصه ها می شود و وقتی این تولید با دانش همراه شود در عرصه های مختلف حرف برای گفتن خواهیم داشت.

 

وی اظهار داشت: افزایش تولید باعث اشتغال آفرینی می شود و خیلی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با رونق تولید حل می شود و چرخ اقتصاد کشور به حرکت در می آید.

 

امام جمعه نهاوند افزود: توجه به نیروها و دانش بومی و داخلی کشور زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند که نعمت بزرگی برای کشور است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دشمنی آمریکایی ها با ما تمام‌ نمی شود چون آنها با اصل انقلاب مشکل دارند و در مذاکرات هم مشاهده می کنید که آنها دنبال بهانه هستند و آنها بودند که از برجام خارج شدند و الان دوباره سنگ اندازی می کنند.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان به نفوذی معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز به برکت این نفوذ و اثرگذاری های مجاهدت های شهید سلیمانی شاهد اتحاد و انسجام بیشتر گروه های مقاومت هستیم، تا جایی که هر کدام از گروه های جبهه مقاومت به تنهایی حریف دشمنان خود هستند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه ۲۶ فروردین ماه در تویسرکان، گفت: در ۷۵ درصد از روستاهای تویسرکان طرح بهسازی روستاها آغاز شده و در حال حاضر این طرح در ۴۹ روستا به اتمام رسیده است.

۷ هزار خانه روستایی در تویسرکان مقاوم سازی شده است

وی اظهار کرد: در این بهسازی ها شاهد مقاوم سازی هفت هزار خانه روستایی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه بودیم و علاوه بر آن ۲۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام برای بهسازی خانه های روستایی به آنان پرداخت شده است.

*پیش زمینه اقامه نماز باران، خشوع دل هاست

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه به درخواست های بسیاری از مردم برای اقامه نماز باران اشاره کرد و افزود: این نماز یکی از دستورالعمل های مستحبی است که حتی برای اجابت آن تکرارش نیز تذکر داده شده است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: قبل از اقامه نماز پربرکت باران لازم است تا دل ها هم بیشتر روانه عرش الهی شود، از قطع صلحه رحم دوری کنیم و مردم نیز بیشتر به یکدیگر عفو و گذشت داشته باشند، چرا که سزوار نیست محب امام علی(ع) از محب آن حضرت کینه به دل داشته باشد.

* سخنان رهبر انقلاب منشور جهش کشور در تمامی جهات است

وی همچنین به سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام پرداخت و عنوان کرد: صحبت های مقام معظم رهبری منشور جهش کشور در تمامی جهات است که به زیبایی فرمودند.

امام جمعه تویسرکان افزود: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب استغفار همه ما به ویژه مسئولان از اشتباهات گذشته و تصمیم به اصلاح امور است.

*ملت ما از تحریم های ظالمانه اقتصادی سربلند بیرون آمده

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: ملت ما با تمام تحریم های ظالمانه به ویژه تحریم ها اقتصادی سربلند بیرون آمده و از تهدیدها فرصت های بسیاری ایجاد کرده، چنانچه امروز به برکت ایمان جوانانمان شاهد هستیم نه تنها در عرصه تولید واکسن علیه کرونا خودکفا شده ایم، بلکه آن را به دیگر کشورها نیز صادر می کنیم.

*هر کدام از گروه های جبهه مقاومت به تنهایی حریف دشمنان خود هستند

وی به نفوذی معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز به برکت این نفوذ و اثرگذاری های مجاهدت های شهید سلیمانی حتی در امریکای لاتین شاهد اتحاد و انسجام بیشتر گروه های مقاومت هستیم، تا جایی که گروه های مقاومت فلسطین خود به تنهایی حریف صهیونیسم جنایکار هستند و از سویی جنبش انصارالله یمن نیز به تنهایی حریف سعودی های پلیده شده اند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: بنابراین با ایستادگی ملت ایران و انتقال این پیام به ملت های آزادیخواه جهان، جبهه استکبار در اجرای نقشه های شوم خود شکست خورده و در طرف مقابل اتحاد و انسجام گروه های مقاومت افزایش یافته است.

کبودراهنگ

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز سیاسی امروز با توجه در پیش بودن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام همانند جدش رسول خدا(ص) دارای تمام فضائل الهی است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: امام خمینی با بصیرت الهی توطئه های دشمن را ناکام گذاشتند و ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش اسلام نام بردند.

باقری با تقدیر از مجاهدت های ارتش و نیروی هوایی اضافه کرد: ما خاک پای خدمتگزاران و حافظان امنیت کشور را خواهم بوسید همان هایی که جان گرانبهای خود را فدای امنیت و آرامش مردم می کنند.

وی با اشاره به ایثارگری های شهدای نیروی هوایی ارتش افزود: شهادت بیش از ۴۸ هزار شهید والامقام ارتش در طول دفاع مقدس و همچنین شجاعت و از خودگذشتگی اسطوره های آسمانی نیروی هوایی ارتش در تاریخ پرافتخار جنگ تحمیلی ثبت شده است.

در انتهای مراسم و پس از اقامه نماز جمعه نمازگزاران نماز باران نیز به امامت حجت الاسلام باقری خطیب جمعه شهرستان کبودراهنگ اقامه گردید.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمغه این هفته ۲۶ فروردین، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناهان به اوصاف افراد متقی در آیاتی از قرآن اشاره و اظهار کرد: افراد متقی قبل از آنکه به بهشت برود، اهل سخاوت و نیکوکاری و احسان و استغفار بودند.

وی بااشاره به ولادت امام حسن مجتبی ع در ۱۵ رمضان و هفته جاری و نامگذاری این روز به عنوان احسان و نیکوکاری، گفت: سخاوت، عبادت، اشک دیده در هنگام وضو و نماز از ویژگی های امام دوم شیعیان است که باید از ایشان الگو گرفت.

امام جمعه اسدآباد از برپایی ضیافت افطاری و شام در شب میلاد امام حسن مجتبی ع خبر داد و گفت: این امر در راستای احسان و نیکوکاری انجام می‌شود.

وی بااشاره به شبهای قدر و عظمت این شبها، گفت: یکی از زیباترین کارها در این شبها احیا و قرآن به سر گرفتن به صورت جماعت است که امید است که مردم از این شبها بهره ببرند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به فرمایشات رهبر معظم خطاب به مسئولان نظام، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که دولت و مجلس در قانون وظایف مشخصی دارند، اگر قرار است که مجلسی ها در کار دولتی ها مرتب دخالت کنند، در غزل و نصب ها و اموری که به استاندارد ان و فرمانداران ارتباط دارد که نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایشان قبلا هم فرموده بود عزل و نصب‌های مدیران کار مجلس نیست و بلکه کار آنان نظارت است که متأسفانه در بسیاری از استانها این دخالتها را داریم.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: کار نماینده نظارت است، اگر ضعفی در کار دولت است، تذکر دهد، اما در عزل و نصب نباید دخالت کند، اختلافات و کشمکش پیش می اید‌. جلوی کار مسئول دولتی گرفته می شود.

وی افزود: کارگزاران نظام در برابر مردم مسئول هستند، نباید مسئولان در دولت، مجلس را غرور بگیرد، چرا که زمینه سقوط انسان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به شعار سال و تأکید بر تحقق آن، تصریح کرد: رهبر معظم به خام فروشی معادن و حتی نفت هم تأکید داشتند. و باید این امر مدیریت شود.

وی مسئله مهم فرهنگ را مورد تأکید رهبر انقلاب دانست و گفت: این بیانات تیزبینانه و حکمیانه رهبری باید جامه عمل پوشانده شود.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با تبریک پیشاپیش میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیرین به روایتی از امیر المومنین اشاره کرد و گفت: محکمترین وسیله کمال و قرب الهی در انسان کسب فضایل انسانی است که فضایل به مرور زمان بدست می آید و اگر انسان استقامت و پایداری کند،خداوند رفته رفته عنایت کسب فضایل را به انسان میدهد.

 

حجت الاسلام محمد علی ارزنده اظهار کرد: اگر فضل را بخواهیم در قامت انسانی مجسم کنیم که بروز و ظهور کند، حتما آن شخص امام حسن(ع) هست یعنی همه فضایل در امام حسن(ع) جمع شده و اگر میبینیم که امام حسن بر سر سفره فقرا می نشیند و با آنها غذا میخورد و در مقابل اذیت و آزار یهودیان و زخم زبان زدن های به ظاهر محبان صبر میکند نشان از فضایل، کرم و بزرگی حضرت است ما نیز باید در مقابل ناملایمات و سختی ها که به ما روی می آورد صبر کنیم و اگر کسی به ما بدی میکند از او بگذریم، و صلح و سازش ایجاد کنیم و به حضرت اقتدا کنیم.

 

حجت الاسلام ارزنده افزود: اگر میخواهیم بدانیم از محبان اهل بیت و امام حسن(ع) هستیم باید ببینیم میتوانیم در مشکلات بزرگانه و کریمانه برخورد کنیم یا نه، اگر میبینیم بزرگان ما امثال آیت الله بهاری ها، و بهجت ها اسمشان دائم برسر زبان است که افتخاری برای ما و اهل تشیع هستند به این دلیل است که در طول زمان پا روی نفس خود گذاشتند و کریمانه گذشت کردند و عنایت پروردگار شامل حالشان شد پس اگر کسی میخواهد به امام حسن اقتدا کند باید بزرگانه و کریمانه برخورد کند و ریاضت کشد، دین را بفهمد و خوب عمل کند تا در مسیر بندگی به معنای واقعی پا نهد و توفیق معرفت شامل حالش شود.

 

خطیب جمعه شهرستان بهار با اشاره به اینکه توفیق ورود به ماه مبارک رمضان را داریم گفت: باید از این ماه بهره مند شویم چرا که ماه مبارک رمضان ماهی است که درآن قرآن، امام کاتب نازل شده تا هدایت شویم و به وسیله قرآن کریم امام ناطق و واسطه های فیض خدا را بشناسیم، تقوای الهی پیشه کنیم و بخدا تقرب جوییم، پس لازم است در شب قدر قرآن و امام کاتب را روی سر بگذاریم و معصومین را شفیع قرار دهیم تا خدا از ما دستگیری کند و مصادف شدن شب قدر و شهادت امام علی(ع) قطعا برای این است که باید شب قدر درک کنیم ودر هر سه شب فریادمان بلند باشد و اهل بیت علیه الاسلام را بخوانیم و شفیع قرار دهیم و با اقتدا به بهترین بندگان خدا معرفت به حضرات روزی ما بگردد.

 

حجت الاسلام ارزنده با تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن و عرض خدا قوت و به مسئولان مربوطه گفت: حضرت امام(ره) در سال ۵۸ دستور تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صادر کردند و این نهاد با ایجاد مسکن برای اقشار مستضعف، تهیه واحدهای مسکونی ارزان قیمت با مشارکت مردم، طرح هادی روستاها و بازسازی منازل نقش آفرینی میکنند و همانطور که رئیس جمهور قول دادندسالی یک میلیون مسکن ساخته شود، وزارت راه و شهرسازی با وجود اینکه وزارتخانه است ۶۰۰هزار واحد در سال متعهد شده اما بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال تعهد کرده بسازد و تحویل دهد و بعد از زلزله بم و بازسازی مناطق، آمار خسارت جانی و مالی زلزله هرمزگان کم بود که بخاطر عنایت پروردگار و بازسازی و مستحکم کردن خانه ها توسط بنیاد مسکن بود که جلوی خسارت گرفته شد و بنا است در سال ۱۴۰۷ جشن مستحکم کردن همه ی خانه های روستایی در همدان گرفته شود.

 

وی نیز با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ما امروز ارتش اسلام است و این افتخار برای ما و ارتش است که ارتش ما زیر پرچم ولایت قرار دارند،و شهید بابایی ها، شیرودی ها، صیاد شیرازی ها در پرونده ارتش میدرخشند و افتخاری برای همه هستند و باید درس زندگی از آنها بگیریم تا دنیا و آخرت را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ارزنده به خبری که اخیرا در روزنامه گاردین انگلستان منتشر شده اشاره کرد که حکایت از این داشت که جمهوری اسلامی ایران سامانه پدافندی باور ۳۷۳ را به همراه موشک به روسیه فروخته؛ ما با صحت این خبر کاری نداریم و این مطلب استنباط میشود که وقتی جمهوری اسلامی میخواست موشک اف ۳۰۰ روسیه را بگیرد، آمریکا به خاطر تحریم نگذاشت که روسیه به ایران بدهد و دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع تلاش کردند و باور داشتند که خودشان میتوانند بسازند و موشکی پیشرفته تر از اف ۳۰۰روسیه به نام “باور ۳۷۳” را ساختند و اینجاست که باید باور کنیم ما میتوانیم با تمام وجود روی پای خود بایستیم و هر جا نیازی برای رفع مشکلات مردم چه در عرصه صنعت و اقتصاد و…

 

باشد میتوانیم خودمان مشکلات را مرتفع کنیم و باید به عزیزان وزارت دفاع و نیروهای نظامی تبریک گفت که افتخار آفرینی میکنند و از سرزمین ما دفاع میکنند.

 

وی در پایان خطبه ها گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه ما بحث فرزند آوری است که گویا به اهمیت آن پی نبرده ایم و رشد جمعیت کم شده و لازم است که از اهمیت فرزند آوری مطلع شویم و اوجب واجبات فرزندآوری است در همین راستا کتاب “مثبت۳” کتابی جالب و قابل استفاده است که به ضرورت فرزند آوری و هجمه دشمن اشاره کرده و توصیه میکنیم جوانان و همه اقشار این کتاب را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149879
  • دیدگاه‌ها برای پیش زمینه اقامه نماز باران، خشوع دل هاست/همدان جزو شهرهای گران کشور در حوزه مسکن/عزل و نصب‌ها کار دولتی‌هاست نه مجلسی‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.