• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
فرمانده سپاه نهاوند:

پیشرفت‌های کشور مرهون مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است

  • کد خبر : 198238
  • 03 مهر 1402 - 8:17
پیشرفت‌های کشور مرهون مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است
عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که این دستاوردها ثمره ایثار و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است.

علی مختاری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است که باید از این گنجینه بهره‌مند شویم و از این مکتب انسان‌ساز برای الگوسازی برای نسل جوان استفاده کنیم. وی اظهار داشت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی دیدند که حکومت جدیدی ایجادشده که در مقابل خواسته‌های آن‌ها ایستاده است به همین دلیل با طراحی‌های گسترده درصدد نابودی انقلاب اسلامی بودند.

مختاری با اشاره به اقدامات دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها انواع توطئه‌ها مانند تجزیه کشور، فتنه‌ها، ترورها، منافقین، کودتاها، تهدیدها و تحریم‌ها را علیه کشور به راه انداختند و صدام را به جان انقلاب اسلامی انداختند ولی مقاومت مردم باعث شکست آن‌ها شد.

وی ادامه داد: دشمنان توسط منافقین مردم کوچه و بازار و شخصیت‌های اصلی نظام را ترور کردند تا جلوی حرکت انقلاب اسلامی را بگیرند و رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ما را ترور کردند و این اقدام هم نتوانست انقلاب ما را متوقف کنند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: دشمنان بعدازاین اقدامات سراغ گزینه نظامی رفتند و به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند و ابرقدرت‌های شرق و غرب نیز از آن‌ها پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: دشمنان و کارشناسان دنیا پیش‌بینی می‌کردند که در روزهای ابتدایی شروع جنگ کار انقلاب تمام است و آمریکایی‌ها دوباره به فکر بازگشت به کشور بودند و بیش از ۶۱ کشور در جنگ علیه ما مشارکت کردند.

مختاری افزود: در این جنگ جهانی دنیا علیه ما بود ولی فرزندان غیور ایران اسلامی درسی فراموش‌نشدنی به دشمنان دادند و قدرت ایمان و تقوا و شجاعت را به دنیا نشان دادند و بعد از ۸ سال یک وجب از خاک را در اختیار دشمن قرار ندادند.

وی بیان داشت: در طول دهه‌های گذشته این اولین باری بود که یک وجب از خاک کشور با رشادت‌های فرزندان و تربیت‌یافتگان مکتب اسلام و عاشقان امام روح‌الله از این کشور جدا نشد. فرمانده سپاه نهاوند گفت: رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در تاریخ ماندگار شد و دنیا را شگفت‌زده کرد.

وی در ادامه به علل پیروزی در دوران دفاع مقدس گفت: نقش رهبری‌ها و هدایت‌های داهیانه و پدرانه امام راحل به‌عنوان کسی که مردم عاشق و دلداده ایشان بودند یکی از علل اصلی پیروزی در دوران دفاع مقدس بود که روحیه شهادت‌طلبی را در بین رزمندگان همواره تقویت می‌کرد.

مختاری افزود: همه اقشار و مردان وزنان در دفاع مقدس نقش داشتند وحدت کلمه حول محور ولایت دیگر دلیلی بود که باعث شکست دشمنان بود.

وی اظهار داشت: آرامش و روحیه بسیار خوب و معنویت خاص و تبعیت رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس از امام خمینی (ره) عامل مهمی دیگری در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: استقامت خانواده‌های رزمندگان و شهدا و اخلاص عمل رزمندگان و به تکلیف عمل کردن و روحیه معنوی بالای آن‌ها از دیگر علل موفقیت در جبهه‌ها بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای کشور ما داشت و به برکت خون شهدا در عرصه‌های مختلف پیروز شدیم و به یاری خدا مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری باقدرت در حال طی شدن است.

مختاری بیان کرد: در گام دوم انقلاب مأموریت وظیفه همه مهم است و باید به پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوان و بی‌نظیر کشور افتخار کنیم و این پیشرفت‌ها به دست جوانان مؤمن و بسیجی کشور ایجادشده است.

وی ادامه داد: در دانش هسته‌ای، صنایع دفاعی، موشکی، پزشکی و پهپادی و در عرصه‌های زیاد دیگری پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌ایم و در بخش‌های زیادی دشمن را شکست داده و آن‌ها را ذلیل کرده‌ایم.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: انقلاب اسلامی شکست‌های زیادی بر دشمنان تحمیل کرده است و این شکست‌ها تداوم دارد و باید به این وضعیت بازدارندگی افتخار کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ما تمامی ندارد و در سال گذشته دیدید که دشمنان چه فتنه‌ای را برنامه‌ریزی کردند که با هوشیاری و بصیرت مردم این فتنه هم خنثی شد.

مختاری ادامه داد: دشمن جنگ ترکیبی و رسانه‌ای را علیه ما شروع کردند که با دروغ و شایعه‌پراکنی و عملیات روانی در پی ایجاد مشکل و پیاده کردن نقشه‌های خود هستند که در این راه باید هوشیار باشیم و بازهم دشمنان را ناامید کنیم.

وی در پایان گفت: به یاری خدا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در نزدیک قله هستیم و باید بدانیم که رمز پیروزی در دفاع مقدس که تقوا صبر و استقامت و معنویت ولایتمداری بود الآن هم برای رسیدن به سرمنزل مقصود به این عوامل نیاز داریم و نصرت و یاری خدا هم برای مردم ایران اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198238
  • دیدگاه‌ها برای پیشرفت‌های کشور مرهون مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.