• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
0

پیش‌بینی توزیع ۱۲۳ هزار کود شیمیایی در سال جاری/فعالیت ۸۰ کارگزار فعال توزیع کود در ۱۰ شهرستان استان

  • کد خبر : 155608
  • 25 خرداد 1401 - 9:34
پیش‌بینی توزیع ۱۲۳ هزار کود شیمیایی در سال جاری/فعالیت ۸۰ کارگزار فعال توزیع کود در ۱۰ شهرستان استان

بهروز الیاسی با اشاره به تأمین ۱۰۰درصدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود صد هزار تن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می شود. بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با تبریک هفته جهاد کشاورزی، […]

بهروز الیاسی با اشاره به تأمین ۱۰۰درصدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود صد هزار تن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می شود.

بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با تبریک هفته جهاد کشاورزی، این شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به عنوان یکی از تشکیلات گسترده و فعال اجرائی وزارت جهاد در امور تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی کشور دانست و گفت: این شرکت خدماتی در استان همدان با ۸۰ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان، کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی با اشاره به تأمین ۱۰۰درصدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط این شرکت گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود صد هزار تن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با یادآوری برنامه کودی استان در سالجاری، تصریح کرد: امسال ۱۲۳ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه شامل حـــدود ۹۰ هزار تن ازته، ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و ۵ هزار و ۷۰۰ هزار تن پتاسه در برنامه توزیع داریم.

وی از ذخیره استراتژیک بیش از ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت خدماتی علاوه بر تأمین کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان تولیدکننده کودهای شیمیایی، اقدام به عقد تفاهم نامه با شرکت های تولیدی کرده است که می‌‍توانند محصولات خود را از طریق شبکه بزرگ کارگزاری این شرکت عرضه کند.

الیاسی در خصوص کیفیت کودهای شیمیایی تأمین و تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: فرایند تأمین، تدارک و توزیع تا مصرف کودها توسط دولت در چهارچوب سامانه کنترل کیفی با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد، به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

وی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و یادآور شد: ضمن اطمینان‌ بخشی به آحاد مردم از کشاورزان زحمتکش تقاضا می‌کنیم که کودهای موردنیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کنند و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155608
  • دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی توزیع ۱۲۳ هزار کود شیمیایی در سال جاری/فعالیت ۸۰ کارگزار فعال توزیع کود در ۱۰ شهرستان استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.