• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
7
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد:

پیاده‌روی اربعین، سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر

  • کد خبر : 196217
  • 14 شهریور 1402 - 12:12
پیاده‌روی اربعین، سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: این حرکت تمدنی که روز به روز و سال به سال به بلوغ و جلوه گری بیشتری می‌رسد، در ظاهر حرکتی آیینی و جزو مناسک مذهبی و بحث زیارت است، اما سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر است که این روزها ما شاهد آن هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ مهدی ارتقایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  سیاسی‌ترین هم به این معنا است که این حرکت، یک دورنمایی از مدل زندگی و آداب اجتماعی است که در انتظار بشر است و مدل زیست آخرزمانی مردم و اتفاق بزرگی که با ظهور به اوج خود خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از حال و هوای دارالمومنین همدان خبر داد و گفت: در همدان که مسیر این حرکت بزرگ است حال و هوایی حاکم است که چندین سال پیش نداشتیم.

ارتقایی افزود: نه تنها مساجد و حسینیه‌های ما مملو از زائران است، بلکه خانه‌های مردم هم باز و پذیرای زائران است و این نورانیت به سرعت در حال منتشر شدن است.

 

وی با بیان اینکه اتفاق بزرگی در حال رقم خوردن است ادامه داد: در مریانج همدان موکب‌های زیادی برپا است که پذیرای زائران هستند، نوجوانانی که با پرچم سیدالشهدا زائران را به سمت موکب‌ها هدایت می‌کردند و تا انتهای شب به صورت پویا، مردم در حال میزبانی از زائران سیدالشهدا بودند.

ارتقایی تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین، سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر جهان تشیع و جهان اسلام است و شیعه و سنی در گیر این رویداد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: امسال اهل سنت خوش درخشیدند و به نورانیت و عظمت این حرکت بزرگ پیوستند.

وی با بیان اینکه سیاست‌مداران دنیا باید بیایند و این حرکت را مطالعه کنند اظهار کرد: این مدل زیست، این مدل ارتباط و این تعاملات اجتماعی را ببینند انگشت بر دهان می‌مانند.

ارتقایی گفت: این حرکت تمدنی با ظهور حضرت ولی عصر (عج) به اوج خود خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان این که این حرکت تمدنی که روز به روز و سال به سال به بلوغ و جلوه گری بیشتری می‌رسد، در ظاهر حرکتی آیینی و جزو مناسک مذهبی و بحث زیارت است گفت: حماسه عظیم اربعین سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر است که این روزها ما شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196217
  • دیدگاه‌ها برای پیاده‌روی اربعین، سیاسی‌ترین حرکت عصر حاضر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.