• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

پایبندی غرب به حقوق بشر یک دروغ تاریخی است

  • کد خبر : 7661
  • 10 تیر 1398 - 7:33
پایبندی غرب به حقوق بشر یک دروغ تاریخی است

کارشناس امور بین الملل گفت: غربی ها به چیزی به نام حقوق بشر پایبند نیستند و بشری که تعریف میکنند بشری است که در کنترل و برده آنها باشد و پایبندیشان به حقوق بشر دروغ تاریخی است.   ابوالفضل ظهره وند، کارشناس امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه امروزه ایالات […]

کارشناس امور بین الملل گفت: غربی ها به چیزی به نام حقوق بشر پایبند نیستند و بشری که تعریف میکنند بشری است که در کنترل و برده آنها باشد و پایبندیشان به حقوق بشر دروغ تاریخی است.

 

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه امروزه ایالات متحده معتقد است رهبری جهان دارد گفت: حقوق بشر، هم یکی از ابزار هایی است که غرب و ایالات متحده در دستور کار قرارداده است و در واقع مهمترین ظرفیتی است که غربی ها علیه دیگران استفاده میکنند.

وی، با اشاره بر اینکه حقوق بشر، نفی هنجار ها و ارزش های فکری و مذهبی در کشور ها می باشد افزود: این حقوق بشر مبتنی بر نسبی گرایی بوده وخودشان هنجار هایی را بر اساس نیاز ها طراحی میکنند و همان را متناسب با روز و نیازهایشان تغییر میدهند.

ظهره وند، ضمن تاکید بر اینکه ایلات متحده، انسان ها و حقوق آنها را خودشان تعریف کردند یاد آور شد: بر اساس همین تعاریف خود ساخته است که توانستند بر سایر کشور ها سلطه پیدا کنند اما همین آمریکا در چهارچوب حقوق بشر از ۴۴۲ سال سابقه به وجود  آمدن ۲۲۴ سال در حال جنگ بوده است.

این کارشناس امور بین الملل، ادامه داد: بر اساس آمار تقریبا نصف مدتی که ایالات متحده به وجود آمده در محیط داخلی میلیون ها سرخ پوست را قتل عام کرده وسیاه پوستان را به آنجا آورده و از آنها بردگی کشیده و حقوقشان را پایمال کرده.

وی با بیان اینکه ایالات متحده در آمریکا و ویتنام و در دوران معاصر به ویژه بعداز جنگ جهانی دوم که شاهد جنگ های متعددی بودیم باعث جنگ و خونریزی شده است تصریح کرد:  اخرین دفعه نیز در قرن ۲۱ شاهد حمله به عراق و افغانستان ولیبی و جای جای دنیا بودیم.

ظهره وند، موضوع حقوق بشر را یک ادرس غلط و فریبکاری دانست و گفت: غرب همواره توانسته با عنوان حقوق بشر، جنایت های خودش را به عنوان انسان برتر توجیه کند اما نکته اساسی و کلیدی در حقوق بشر آمریکایی این است که ما به هیچ عنوان این حقوق بشر را قبول نداریم این اشتباه است که ما فکر کنیم با یک وجه اسلامی که کنارش میگذاریم بشود حقوق بشر اسلامی.

این کارشناس امور بین الملل، با اشاره بر اینکه حقوق را خداوند باید تعیین کند افزود: اگر حقوق توسط انسان تعیین شود دچار نسبی گرایی میشود و به همین علت است امروزه می بینیم فرهنگ و هنجارهای خودساخته غرب در حال فروپاشی است.

وی، با بیان اینکه غربی ها به چیزی به نام حقوق بشر پایبند نیستند و پایبندی آنها یک دروغ تاریخی است تصریح کرد: مصیبتی که امروز در محیط غرب میبینید  ناشی از همین فتنه ای هست که کانون های بزرگ سرمایه داری در محیط داخلی غرب و در بیرون آن به انسان ها تحمیل کردند و اسمش را حقوق بشر گذاشتند.

ظهره وند، با تاکید بر اینکه در محیط داخلی کشورشاهد تفکر سکولار تحت عنوان  اصلاح طلبی هستیم افزود: سکولاری محصول مدرن تر و حقوق بشر نیز از محصولات جریان مادی گرایی  است که متاسفانه نخبگان ما از دوران مشروعیت تا امروز گرفتار آن ها هستند و اصلاحاتی که خواستار آن هستند دقیقاً مسیری است که سکولار ها دنبال میکنند.

این کارشناس امور بین الملل، خاطر نشان کرد: بخاطر یکی بودن مسیر اصلاحات و سکولار ها است که هرنوع شعار و رویکردی که ما را، در تعارض با غرب قرار دهد و بخواهد روی منافع ملی و استدلال ملی و هنجارها بایستند به طور خواسته یا ناخواسته  پرچمدار غرب می شوند و این مخالفت ها از آنجا نشات میگیرد.

وی، با اشاره بر تجربیات سخت و گرانی که اصلاحات از تعامل با غرب بدست اوردند گفت: تصور میکنم با وجود اتفاقات اخیر به خصوص همین دوره ۵ ساله و مسئله  برجام، کمی مطالبه گری و ادعا را در این ایام پایین اوردند اما کماکان در همان زیستگاه و فضا هستند.

ظهره وند، درپایان با بیان اینکه عده ای انقلاب را در چهارچوب  تفکرات سکولار تبیین میکنند و فکر میکنند واقعه ای بود که تمام شد تصریح کرد:  مشکل این است که این ها نوعی بیگانگی با محیط داخلی خودشان و انقلاب دارند، از نظر مقام معظم رهبری انقلاب یک راه است و در دوره انقلاب توسط  حضرت امام خمینی(ره) راه به مردم نشان داده شد و امروزه در این  مسیر در حال حرکتیم و وتا رسیدن به آرمان ها راه انقلاب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=7661
  • دیدگاه‌ها برای پایبندی غرب به حقوق بشر یک دروغ تاریخی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.