• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

وقف همدانی ها در حوزه ازدواج کم است

  • کد خبر : 18049
  • 11 شهریور 1398 - 18:21
وقف همدانی ها در حوزه ازدواج کم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، گفت:  مهمترین موضوع امروزه بحث کمک به ازدواج جوانان است اما متاسفانه واقفان همدان در این حوزه فعالیت زیادی ندارند. به گزارش عصر همدان؛حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از کارها برای کمک به بهبود وضعیت مردم وجود گردشگری […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، گفت:  مهمترین موضوع امروزه بحث کمک به ازدواج جوانان است اما متاسفانه واقفان همدان در این حوزه فعالیت زیادی ندارند.

به گزارش عصر همدان؛حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از کارها برای کمک به بهبود وضعیت مردم وجود گردشگری در استان است گفت: رایزنی هایی برای جذب سرمایه گذار صورت گرفته و این باعث می شود هر گردشگری به استان بیاید فرهنگ گرامی داشت امامزادگان را تبیین کنیم و امامزادگان را زیارت کنند.وی، با اشاره بر اینکه باید امام زادگان را خوب معرفی کنیم افزود: مثلا چند نفر شاهزاده حسین را می‌شناسند؟ باید به نحوی فرهنگ سازی شود که اگر مهمانی آمد و از همدان دیدن کرد بتواند نام امامزادگان را یاد بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، با بیان اینکه بسیاری از نیازمندی های جامعه را اولویت بندی کردیم تا به واقفان بگوییم بهتر است در کدام حوزه وقف کنند تصریح کرد: ما نمی توانیم به واقفان اجبار کنیم که چه نیتی برای وقف خود داشته باشند اما مشاورانی داریم که به آنها مشورت می‌دهند.

وی، با تاکید براینکه مهمترین موضوع امروزه بحث کمک به ازدواج جوانان است گفت: در اوقاف ۱۲۰ واحد به زوج های جوان داده شده که اجاره بهای کمی دارند ولی موضوع مهمی که وجود دارد آن است که موقوف در این حوزه خیلی کم است.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی، با بیان اینکه در برخی مراسم ها همچون شهادت سیدالشهدا(ع) موقوفات خوبی هست ادامه داد: برای مراسم هایی همچون ولادت و عید غدیر موقوفات چندانی وجود ندارد و خیرین کم و بیش دراین ایام کار می کنند.

وی با اشاره بر اینکه امید است در آینده موقوفات در حوزه ها ازدواج، اعیاد و ولادت ها و حتی حوزه قرآنی رونق بگیرد افزود : اگر این اتفاقات رخ دهد می توان برنامه ها را آنطور که شایسته است اداره کرد.

در ادامه حجت الاسلام سید علی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر است گفت: در این طرح همدان و شهرستان ها سراسر شهر را سیاه پوش کرده و با شعار کرامت،شهادت است و شهادت افتخار ماست آداب محرم را به جا می آورند.

وی با اشاره بر اینکه بقا متبرکه در ایام محرم و صفر درگیر مراسم های عزاداری هستند افزود: ۸۵ بقعه در کل استان در طرح بصیرت عاشورایی شرکت دارند و در ۴۰ بقعه متبرکه سخنرانی و مدیحه سرایی می کنند.

حجت الاسلام حسینی، با تاکید براینکه ویژه برنامه لبیک یا حسین در امامزاده عبدالله برگزار می شود تصریح کرد: برنامه هایی همچون برپاکردن ایستگاه صلواتی در محرم و صفر، مراسم شیرخوارگاه حسینی و همچنین برنامه احلی من العسل از برنامه های پیش رو است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، با بیان اینکه برنامه ویژه احلی من العسل مختص نوجوانان حسینی و با مشارکت اموزش و پرورش است اظهار کرد: این مراسم در همدان در حسینیه امام خمینی(ره) و در روز هفتم محرم برگزار می شود.

وی، با اشاره براینکه یکی از مهمترین برنامه ها در ۱۲ محرم با عنوان رهروان زینبی است تصریح کرد: این برنامه با حضور بانوان ولایی می باشد و همزمان با ورود کاروان اسرا به شهر کوفه بوده و هدف نگاه بصیرتی ویژه بانوان است .

حضور ۳۷ مبلغ اعزامی از قم در ویژه برنامه های محرم

حجت الاسلام حسینی، از حضور ۳۷ مبلغ اعزامی از قم خبرداد و گفت: ۳۵ نفر از مبلغین نیز بومی هستند که در مجموع ۷۲ نفر در این قسمت با ما همکاری میکنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان،با اشاره بر اینکه برنامه نیات موقوفه اطعام دهی است ادامه داد: بر اساس بررسی ها ۲۰۰ میلیون تومان منابع اختصاصی وجود دارد که ممکن است برخی ها قید زمان و مکان نداشته باشند.

وی درپایان از اطعام دهی ۱۵ هزار نفر در ایام خبر داد و گفت: امسال نیز برنامه های اطعام دهی در امامزادگان استان خواهیم داشت و در سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر اطعام دهی داشتیم و امسال هم بعد از اطعام دهی آمار مشخص می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=18049
  • دیدگاه‌ها برای وقف همدانی ها در حوزه ازدواج کم است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.