• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

وقتی صادرات بی رویه قیمت سیب زمینی را گران می کند

  • کد خبر : 5484
  • 21 خرداد 1398 - 12:04
وقتی صادرات بی رویه قیمت سیب زمینی را گران می کند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره همدان با بیان اینکه هیچگونه گرانفروشی و تخلفی در فروش سیب زمینی رخ نداده گفت: صادرات بی رویه و مدیریت نشده عامل گرانی این ماده غذایی است.   به گزارش عصر همدان، محمد فامیل متقی اظهار داشت: سیب زمینی در حال حاضر با قیمت ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال […]

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره همدان با بیان اینکه هیچگونه گرانفروشی و تخلفی در فروش سیب زمینی رخ نداده گفت: صادرات بی رویه و مدیریت نشده عامل گرانی این ماده غذایی است.

 

به گزارش عصر همدان، محمد فامیل متقی اظهار داشت: سیب زمینی در حال حاضر با قیمت ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال در همدان به فروش می‌رسد که در این باره هیچ گرانفروشی و یا تخلفی در صنوف همدان رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان سیب زمینی را به قیمت بالا فروخته و روانه بازار می‌کنند افزود: وجود واسطه‌ها هم در افزایش قیمت بی تأثیر نیست اما بزرگترین عامل گرانی این محصول صادرات بی رویه و مدیریت نشده است.

فامیل متقی محصولات دیگری همچون زردآلو، هلو و طالبی را مثل زد که با قیمت بالا وارد بازار شد و به مرور با افزایش تقاضا و همچنین به دلیل فراهم نبودن زمینه صادرات شاهد کاهش قیمت این محصولات هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان تاکید کرد: کمبود سیب زمینی در داخل موجب گرانی این ماده غذایی و در نتیجه نارضایتی مصرف کنندگان شده و از طرفی به دلیل کاهش توان خرید مردم ضرر و زیان فروشندگان را هم در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کشت سیب زمینی همدان در نیمه دوم سال برداشت می‌شود و هم اینک نیاز استان همدان از شهرهای گرگان، طارم و اردبیل تأمین می‌شود.
فامیل متقی با تاکید بر اینکه ما مخالف صادرات نیستیم گفت: ابتدا میزان مصرف مردم باید برآورد و ذخیره سازی و مازاد آن صادر شود که این روند رعایت نمی‌شود.

این مسئول یادآوری کرد: کسبه و اصناف مستقر در سبزه میدان و سرگذر به طور مستمر بازرسی شده و موارد گرانفروشی، کم فروشی و هرگونه تخلف صنفی دیگر را رصد می‌کنیم تا حقوق مصرف کنندگان ضایع نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=5484
  • دیدگاه‌ها برای وقتی صادرات بی رویه قیمت سیب زمینی را گران می کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.