• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

وضع قوانین درست، کمک بزرگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد

  • کد خبر : 50893
  • 05 اسفند 1398 - 9:10
وضع قوانین درست، کمک بزرگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد

فرشاد پرویزیان گفت: رفع موانع تولید و وضع قوانین درست در مجلس ضامن رفع مشکلات اقتصادی کشور است. فرشاد پرویزیان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص میزان اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در اقتصاد کشور گفت: مجلس شورای اسلامی کار اجرایی نمی تواند انجام دهد بلکه وظیفه او قانون‌گذاری و وضع […]

فرشاد پرویزیان گفت: رفع موانع تولید و وضع قوانین درست در مجلس ضامن رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

فرشاد پرویزیان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص میزان اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در اقتصاد کشور گفت: مجلس شورای اسلامی کار اجرایی نمی تواند انجام دهد بلکه وظیفه او قانون‌گذاری و وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون است.

وی یکی از بزرگترین مسایل پیش روی تولید را موانع کسب و کار دانست و گفت: این موانع برخی قانونی و برخی موارد عجیب غریب است که راه حل این مشکل رفع قوانین دست و پاگیراست.

پرویزیان گفت: کار مجلس حذف همین قوانین دست و پاگیر و اصلاح آن می باشد و این بیشترین تاثیر را در اقتصاد خواهد داشت.

وی دومین مسئله مرتبط با اقتصاد کشور را بودجه ریزی و تصویب آن توسط مجلس دانست و گفت: بودجه ریزی های سالانه و اختصاص ارقام متناسب با آن یکی دیگر از مسائلی است که مجلس به طور مستقیم در آن دخیل است.

وی با اشاره به تصویب بودجه کشوری در مجلس گفت: تعیین بودجه با کسری بودجه کلان به معنای چاپ اسکناس و ایجاد تورم است. مجلسی که زیر بار قوانین اضافی برود و قوانین مناسب وضع نکند نمی تواند اثرمثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلسی که بودجه کشور را با کسری بودجه کلان تصویب می کند در واقع دارد تورم را به جامعه تحمیل می کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تاثیر گذاری در اقتصاد به معنای فعالیت مستقیم اقتصادی نیست چرا که مجلس قدرت اجرایی ندارد اما با وضع قوانین مناسب و با رفع قوانین مزاحم و با حذف قوانین موازی و با اصلاح و رفع موانع کسب و کار و تصویب نکردن بودجه های غیر تورمی بهترین تاثیر را در اقتصاد کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=50893
  • دیدگاه‌ها برای وضع قوانین درست، کمک بزرگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.