• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
3

وحدت مسئولان و نمایندگان مردم لازمه توسعه و پیشرفت همدان است

  • کد خبر : 189633
  • 18 تیر 1402 - 10:55
وحدت مسئولان و نمایندگان مردم لازمه توسعه و پیشرفت همدان است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وحدت و همدلی مسئولان، مدیران و نمایندگان مردم نیاز شهر و استان است، گفت: تا به امروز شاهد این یکدلی در بین مسئولان بوده‌ایم و این مهم لازمه توسعه و پیشرفت همدان است.

به گزارش عصر همدان؛ محمود مسگریان در صحن علنی شورا با حضور حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس با  اشاره به فرارسیدن عید بزرگ غدیر، اظهار کرد: ستاد غدیر زحمات فراوانی در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن داشته که قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهردار، معاونان، مدیران مناطق و کارکنان این مجموعه، گفت: تلاش و زحمات شبانه روزی این عزیزان به منظور تقلیل مشکلات شهروندان و توسعه و آبادانی شهر شایسته تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: با توجه به بودجه پیش‌بینی شده شهرداری در سال جاری، تحقق آن تلاش مضاعفی را طلب می‌کند و امید است با تلاش بیشتر شاهد تحقق کامل بودجه امسال شهرداری باشیم.

مسگریان با تأکید بر اینکه امید است با تلاش بیشتر مدیریت شهری اهداف توسعه‌ای شهر به لحاظ عمرانی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در سال جاری محقق شود، افزود: این مهم محقق شدنی است چراکه به بدنه شهرداری یقین داریم که وظایف خود را مجاهدانه انجام دهند.

وی خواستار ارائه خدمات و اقدامات موثر از سوی مدیریت شهری در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم شد و خاطرنشان کرد: شهرداری جزئی از بدنه حاکمیت است و خوش‌بینی به فعالیت‌های شهرداری موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان و مشارکت هر چه بیشتر آنها در اداره امور جامعه از جمله انتخابات پیش رو خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مردم در مجلس، یادآور شد: طی سال گذشته و امسال رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مردم از این دوره با عنوان مجلس انقلابی یاد کردند که این مهم نشان از گام برداشتن نمایندگان در راستای وظایف خود با احساس مسئولیت و توجه به مسائل شرعی و قانونی دارد.

مسگریان با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های حجت‌الاسلام فلاحی در راستای توسعه و فعالیت‌های شهری و توجه به درخواست‌های شهری از سوی شورا، اظهار کرد: امید است طی یک سال باقی مانده از عمر مجلس یازدهم با وحدت و همدلی شاهد پیشرفت و توسعه شهر و استان همدان باشیم.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی مسئولان، مدیران و نمایندگان مردم لازمه و نیاز شهر و استان است، گفت: تا به امروز شاهد این یکدلی در بین مسئولان بوده‌ایم و این مهم لازمه توسعه و پیشرفت استان و شهر است.

* حجت‌الاسلام فلاحی: مطالبات ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان از محل ماده ۲۳ باید پرداخت شود


وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص عدم برنامه‌ریزی و مدیریت برای استفاده از اعتبارات و سهمیه‌های تخصیص یافته به استان همدان، بیان کرد: متاسفانه برخی اختلافات استان همدان را معطل کرده و این در حالی است که مردم مطالبات به زمین مانده بسیاری دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان باید از محل ماده ۲۳  پرداخت شود؛ بدهی دولت به شهرداری همدان از این محل اعتباری حدود ۱۰ سال است که مغفول مانده و باید انجام شود چرا که حق و مطالبه مردم همدان است.

فلاحی در خصوص وضعیت کنارگذر غربی اظهار کرد: برخی افراد با به بهانه‌های واهی تعمدا بودجه این کنارگذر را کاهش دادند که باعث شده پیمانکار به سمت تعطیل کردن پروژه حرکت کند که البته با تمام توان مانع این اتفاق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تفکیک آب‌های سطحی از فاضلاب همدان و رسیدگی به رینگ پوسیده آب شهری از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان در بخش مدیریت تامین و توزیع آب است، ادامه داد: در حال حاضر این مهم به حال خود رها شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای ناقص طرح جوانی جمعیت نیز بیان کرد: آنچه به عنوان قانون جوانی جمعیت تصویب کردیم با آنچه در حال اجرا است فاصله زیادی دارد و بسیاری از بودجه‌های در نظر گرفته شده در این قانون اجرایی نشد.

*صفری‌افلاکی: ناکارآمدی روش‌های کنونی در طراحی شهری ثابت شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه خطاب به حجت‌الاسلام فلاحی بیان کرد: با توجه به معضل بی‌حجابی و لایحه حجاب انتظار بود که مجلس برنامه‌های عمیق‌تری در این خصوص داشته باشد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در ادامه با بیان اینکه در مسائل شهر و در تفسیر قوانین به ویژه ماده ۱۴ تفکیک باغات، خلاهایی وجود دارد، افزود: این قانون، آیین نامه اجرایی می‌خواهد و این خلاء موجب از بین رفتن باغات شده است.

وی با تأکید بر اینکه ضوابط موجود شهرسازی و نقشه‌های تفصیلی نیازمند بازنگری است چراکه ناکارآمدی روش‌های موجود در طراحی شهری کنونی ثابت شده است، تصریح کرد: مجلس باید ضوابط موجود را تغییر دهد و مدیریت شهری را از بن‌بست خارج کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان یکی از چالش‌ها در حوزه اجرا را عدم تعیین تکلیف سندهای عادی دانست و ادامه داد: در محدوده شهری فعلی یک سوم اراضی، زمین‌های عادی بوده و خلاء موجود، موجب ورود دلالان و ایجاد پدیده حاشیه‌نشینی شده است که جایگاه بررسی اینگونه موارد در مجلس شورای اسلامی است.

*رضایی: بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس طولانی شده است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان با انتقاد از اجرای ناقص طرح جوانی جمعیت در همدان، اظهار کرد: این قانون متکفل هزینه‌های یک نوزاد از بدو تولد نیست و باید هزینه‌های واقعی برآورد و تأمین شود.

علی رضایی با بیان اینکه تحقق طرح جوانی جمعیت با مشوق‌های کنونی به طور کامل قابل اجرا نیست، گفت: این مشوق‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه نمی‌تواند انگیزه خوبی برای پدران و مادران جوان ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به معطل ماندن لایحه عفاف و حجاب در مجلس، بیان کرد: بررسی این لایحه در مجلس طولانی شده و انتظار مردم تسریع در این امر و تبدیل آن به قانون است.

*کاوسی‌امید: نحوه توزیع ارزش افزوده در کشور ناعادلانه است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در شورای شهر به مدیران دولتی در بخش شهری دسترسی داریم، یادآور شد: بخشی از حقوق مردم که باید در سطح ملی پیگیری شود در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

اکبر کاوسی‌امید پیگیری تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی را از جمله موارد قابل پیگیری در سطح ملی برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه در این موضوع، همیشه شهر و شهرداری همدان در بی‌توجهی محض بوده و قدرتی برای پیگیری آن در ید ما نیست.

وی  خواستار پیگیری اختصاص سهم ماده ۲۳ از سوی نمایندگان همدان شد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت قطعی در ماده ۲۳ بستانکار هستیم  که متاسفانه دولت به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده است و وظیفه استانی تحقق این امر به عهده استاندارد است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان بیان کرد: نحوه توزیع ارزش افزوده در کشور کاملاً ناعادلانه است و در برنامه هفتم توسعه ارزش افزوده استانی به صورت نفر کشوری و با اولویت توجه به مصرف کننده توزیع شود.

وی ادامه روند توزیع ناعادلانه ارزش افزوده را موجب مهاجرت از شهرهای کوچه به بزرگ و از روستاها به شهرها دانست و افزود: این اتفاق بر خلاف سیاست‌های تعریف شده است.

*حیدری: مدیریت یکپارچه شهر رمز موفقیت و توسعه یافتگی است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی نمایندگان مردم در مجلس بر سوگند یاد شده و ایستادگی به اجرای قانون، آرمان‌ها و اهداف شعاری تکیه دارند، تصریح کرد: این نمایندگان تا انتها هزینه این منش خود را نیز می‌دهند.

مهدی حیدری با تأکید بر اینکه تعدادی از نمایندگان نیز به نام نمایندگان تعاملی هستند، افزود: ویژگی این گروه تلفن به دستی است و فکر می‌کنند با تلفن دست گرفتن می‌توانند مشکلات استان و شهر خود را با دور زدن قانون حل کنند در حالی که با این کار تنها وجه قانون را زیر سوال می‌برند.

وی با یادآوری این موضوع که متاسفانه با رفتار بعضی نمایندگان مجلس به قیم‌مآبی می‌رسیم، بیان کرد: به عبارت دیگر چنین تفکری شکل می‌گیرد که اگر این افراد نباشند کاری پیش نمی‌رود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: در این دیدگاه کم کم به این نقطه می‌رسیم که قانون برای دیگران است و نکرده و فراقانونی عمل می‌کنیم و اوج این رفتارها خود را در انتخابات نشان می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه شهرهای بزرگ با دریافت ارزش افزوده به راحتی می‌توانند عیوب خود را بپوشانند، خاطرنشان کرد: شهرهای بازمانده از این قافله مجبور به حرکت به سمت درآمدهای ریسکی و غیر قانونی به منظور تأمین هزینه‌های شهر هستند؛ برای جلوگیری از این آسیب باید توزیع ارزش افزوده در استان‌ها بر محور عدالت باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم موضوع اصلاح قانون ماده ۱۰۰ مطرح بود و مشخص نیست این اقدام به کجا رسید، یادآور شد: بسیاری از باغات و میراث طبیعی ما در حال نابودی بوده و انتظار داریم اصلاحات هرچه سریع‌تر انجام شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تأکید بر لزوم شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: برای سر و سامان یافتن شهر تحقق این امر ضروری است چرا که مدیریت یکپارچه شهری رمز موفقیت و توسعه یافتگی است.

*شهردار همدان: ۱۷ میلیارد تومان مطالبات ماده ۲۳ سال گذشته شهرداری همدان

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه مطالبات سال گذشته شهرداری همدان از محل جرائم ماده ۲۳ حدود ۱۷ میلیارد تومان بوده که تنها ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تاکنون پرداخت شده است، گفت: در این حوزه همواره نسبت به شهرداری همدان اجحاف شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مطالبات شهرداری نه تنها در این بخش بلکه در سایر حوزه‌ها بر این باوریم که یک دست صدا ندارد، تصریح کرد: پیگیری برخی از مطالبات به عنوان حق مردم و شهروندان در سطح کلان و در صحن مجلس شورای اسلامی ضروری است.

شهردار همدان با انتقاد از نادیده گرفته شدن نقش شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه افزود: در برنامه هفتم توسعه انتظار داشتیم شهرداری‌ها بیشتر دیده شوند در حالی که در این برنامه نسبت به برنامه های توسعه سال های گذشته شهرداری‌ها بی‌اثرتر شدند که نتیجه این اتفاق به طور قطع آسیب به مردم و شهروندان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189633
  • دیدگاه‌ها برای وحدت مسئولان و نمایندگان مردم لازمه توسعه و پیشرفت همدان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.