• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد خبر داد:

وجود ۱۰۰ کارگاه فعال خانگی صنایع دستی در اسدآباد

  • کد خبر : 192388
  • 14 مرداد 1402 - 10:33
وجود ۱۰۰ کارگاه فعال خانگی صنایع دستی در اسدآباد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد بااشاره به اینکه 34 کارگاه صنایع دستی در شهرستان فعال است، گفت: رشته‌های صنعت دستی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و سفال سنتی لعابدار (میناکاری) در شهر اسدآباد، آجین، پالیز، روستای چنارسفلی آموزش داده می‌شود.

کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به وجود ۳۴ کارگاه در حوزه صنایع دستی در شهرستان اسدآباد، گفت : بیش از ۱۰۰ کارگاه صنعت دستی فعال خانگی در این شهرستان داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با اشاره به معرفی دو کارآفرین برتر شهرستان در حوزه صنایع دستی به استان، تصریح کرد: برای فعالان صنایع دستی شهرستان دو کلاس آموزشی با موضوع «فروش و بازار یابی اینترنتی» و «مشتری مداری» برگزار کردیم.

وی با اشاره به وجود رشته‌های صنایع دستی و آموزش افراد، گفت: در این شهرستان صنعت سفال سنتی لعابدار، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق، منبت، سراجی سنتی، معرق شیشه، قلم زنی روی مس، رودوزی های سنتی، گلیم بافی و گره چینی آموزش داده می‌شود.

اکبری‌شایگان یادآور شد: برای شروع کلاس‌های صنایع‌دستی در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و سفال سنتی لعابدار (میناکاری) در شهر اسدآباد، آجین، پالیز، روستای چنارسفلی از هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی توسط شرکت آوای موفق ایرانیان، گفت: این نمایشگاه در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری در شهر سلیمانیه عراق برپا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد افزود: این نمایشگاه باتوجه به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقلیم کردستان عراق در زمینه صادرات محصولات صنایع دستی و لزوم بازاریابی و شناخت سلایق منطقه یادشده و در راستای اجرای پاویون جمهوری اسلامی ایران انجام میشود که در این زمینه به صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/نظری‌فرهودی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192388
  • دیدگاه‌ها برای وجود ۱۰۰ کارگاه فعال خانگی صنایع دستی در اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.