• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

هیئت های تویسرکانی رخت عزا بر تن کردند/ابتکار یک هیئت و اقامه عزای حسینی در حیاط مدرسه

  • کد خبر : 79810
  • 30 مرداد 1399 - 8:41
هیئت های تویسرکانی رخت عزا بر تن کردند/ابتکار یک هیئت و اقامه عزای حسینی در حیاط مدرسه

پرورش یافتگان مکتب حسینی، بارها نشان داده اند که پیرو عقل و دیانت هستند و در سال جاری هیئت های مذهبی ولایت مدارانه منطبق با ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا خود را برای برپایی اقامه عزای سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده می کنند و مشق عشق شور حسینی را توأم با […]

پرورش یافتگان مکتب حسینی، بارها نشان داده اند که پیرو عقل و دیانت هستند و در سال جاری هیئت های مذهبی ولایت مدارانه منطبق با ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا خود را برای برپایی اقامه عزای سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده می کنند و مشق عشق شور حسینی را توأم با شعور حسینی می نویسند.

به گزارش عصر همدان، نام محرم که می آید خواه ناخواه دل های صیقل دیده بی تاب می شوند، امان و قرار ندارند و تنها اقامه عزای سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش شاید قلوب نا آرامشان را آرام می کند.

سال های گذشته هیئت های شناسنامه دار تویسرکان، زینب وارانه با اقامه عزای حسینی، به تبیین چرایی فلسفه قیام عاشورا می پراختند و کودکان و نوجوانان نیز با جذب در این هیئت ها با مرام سرور شهیدان آشنا می شدند.

زمانی برای نوشتن مشق عشق در شور حسینی حتی با محدودیت های کرونایی

در سال جاری به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا آن گونه که باید و شاید نمی توان به عزاداری ها پرداخت و به طور قطع محدودیت های کرونایی نحوه عزاداری ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد، با این حال مسیر روشن است و حسین(ع)، چراغ هدایت این مسیر تا ابد و کشتی نجات بشریت در تمامی دوران هاست.

هیئت های تویسرکانی همچون هیئت های سایر نقاط کشور پرورش یافته مکتب حسینی هستند، یعنی با عقل، منطق و شعور حسینی، شور حسینی به راه می اندازند و غوغایی به پا می کنند تماشایی.

با توجه به اینکه تأکید رهبر انقلاب نیز بر پایی عزاداری های محرم در سایه توجه به نکات و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کروناست، هیئت های ولایی به دنبال عمل به منویات رهبری توام با‌‌‌‌‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخت عزا بر تن خود پوشیدند و هر کدام با ابتکار عملی راهی مناسب برای عرض ارادت به مولایشان یافتند.

همچنان که در تویسرکان شاهد هستیم هیئت مکتب الزهراء(س) شهرک قائم از آنجا حیاط مسجد محله شان کوچک است با همکاری آموزش و پرورش فضای آزاد مدرسه نزدیک مسجد را برای برگزاری مراسم های محرم آماده کرده اند.

ابتکار یک هیئت و اقامه عزای حسینی در حیاط مدرسه

در این باره «مصطفی دارایی» مسئول هیئت مکتب الزهراء(س) تویسرکان در گفتگوبا خبرنگار عصر همدان گفت: سال های گذشته مراسم عزاداری ماه محرم توسط نوجوانان بسیجی پایگاه حضرت ابوالفضل شهرک قائم به طور عمده در مسجد برپا می شد، اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، از آنجا که حفظ سلامت عموم مردم برای ما هیئتی ها از اهمیت بالایی برخوردار است، عزاداری های محرم را در مدرسه شهید اکبری در نزدیکی مسجد برپا می کنیم.

وی اظهار کرد: نوجوان و جوانان این هیئت چند روزی است که با رعایت نکات بهداشتی فضای باز حیاط مدرسه را سیاه پوش کرده و بنرهایی با محتوای تأکید بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم در این فضا نصب کرده اند.

پرورش یافته مکتب حسینی، پیرو عقل و دیانت است

مسئول هیئت مکتب الزهراء(س) تویسرکان افزود: دشمنان هر چه می خواهند بگویند؛ با محرم هراسی به جایی نمی رسند، ما در سال جاری نشان می دهیم عزاداران حسینی با معرفت و شناخت خود، پیرو عقل و دیانت هستند به همین دلیل است که مطابق با ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، عزاداری های خود را در حیاط مدرسه که بسیار گسترده و وسیع است برگزار کنیم.

دارایی تصریح کرد: این هیئت هم برای آقایان و هم بانوان مکان هایی را با رعایت فاصله گذاری تدارک دیده و قرار است نور پردازی این مکان ها را انجام دهند که البته امیدواریم خیرین در این زمینه نذورات نقدی خود را به هیئت تحویل دهند.

بهره گیری از فضای مجازی برای انتشار تصاویر عزاداری ها در روزگار کرونایی

وی همچنین عنوان کرد: برای آن که همه تویسرکانی ها از عزاداری ها فیض ببرند، فعالیت های هیئت در شبکه های اجتماعی به نشانی ammartuy قابل دسترسی است و تصمیم گرفته شده برای کسانی که امکان حضور فیزیکی ندارد، مراسم از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79810
  • دیدگاه‌ها برای هیئت های تویسرکانی رخت عزا بر تن کردند/ابتکار یک هیئت و اقامه عزای حسینی در حیاط مدرسه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.