• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
نماینده مجلس:

همدان باران پروژه‌هاست

  • کد خبر : 191802
  • 07 مرداد 1402 - 19:10
همدان باران پروژه‌هاست
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان باران پروژه هاست، گفت: این شهرستان در قدرت توسعه پیدا می‌کند به طوری که چهار شهرک صنعتی جدید به شهرک‌های صنعتی همدان اضافه می‌شود.
به گزارش عصر همدان؛ حمیدرضا حاجی بابایی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان در جمع مسئولان و خبرنگاران، اظهار کرد: بودجه شهرستان ۲۳۶میلیارد تومان است که این رشد بودجه به این دلیل بود که دولت فروش نفت را به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار برساند یعنی سه درصد مناطق محروم، ۱۳ هزار و ۱۰۰ بود که امسال ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: سهم سال گذشته ما ۲۳۶ میلیارد تومان بود که این رقم در امسال به ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است به طوریکه ۶۴ میلیارد از این ناحیه به بودجه شهرستان اضافه شد، اما توسعه شهرستان به این اعتبارات نیست.
نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای دو مجتمع آبرسانی و الگوی کشت اختصاص داده شده است.
حاجی بابایی خاطرنشان کرد:  ۲۰هزار میلیارد تومان  اعتبار برای پتروشیمی ابن‌سینا و ۳۰۰میلیارد تومان نیز در دوماه آینده برای تجهیز بیمارستان اکباتان تخصیص می یابد، دانشگاه علوم پزشکی همدان هم یکی از قطب‌های پزشکی کشور می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کارخانجات ما پر شتاب در حال توسعه است،اعلام کرد: همدان در سال ۱۳۸۸ جز استان‌های با فناوری‌های برتر معرفی شد که به آن ۵۰ هکتار زمین اختصاص یافت که این رقم امروز به ۵۰۰ هکتار زمین رسیده است.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در همدان درحال انجام است، اظهار کرد: در ردیف اعتبار راه آهن تهران _همدان _سنندج ۴۰۰ میلیارد تومان پول وجود دارد.
حاجی بابایی ادامه داد: راه آهن سنندج به مرز باشماق در مجلس مصوب شده است و امسال بیمه ایران، ساخت و راه‌اندازی راه آهن همدان _ملایر را برعهده می‌گیرد تا به زودی این پروژه را به پایان برسانیم.
نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: سال ۹۷ برقی کردن راه آهن همدان_تهران در مجلس مصوب شد که جزو سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده بود.
وی گفت: در رینگ دوم شهر همدان باید تراموا کشیده شود و همچنین ایستگاه اختصاصی شهر همدان باید پشت گمرک باشد.
حاجی بابایی در خانه ملت اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن اصلی همدان باید به تراموا وصل شود که ۷۰درصد ترافیک همدان را حل می کند و ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: در سال ۹۵ نامه به وزیر زدم برای برقی شدن راه آهن همدان_تهران و سال ۹۷ در مجلس مصوب شده است.
نماینده مردم همدان در مجلس افزود: ۵۰۰ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، فکر نکنید فقط همدان مشکل دارد، اولویت بندی داریم و  پولی که وارد استان می‌شود براساس اولویت تخصیص می‌یابد.
وی گفت: تا یک ماه آینده نصب و ساخت پل مدرس شروع می‌شود که با این کار قفل ترافیکی همدان برطرف شود.
حاجی بابایی با بیان اینکه قفل مسکن همدان باز شده است، خاطرنشان کرد:  همدان در اولویت اول برای پرداخت وام مسکن قرار گرفت و وام ۱۱ هزار واحد نیز اختصاص یافت.
وی ادامه داد: ۸۰۰ هکتار زمین توسط شهرداری همدان برای ساخت مسکن اختصاص داده خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس درباره فعالیت فرودگاه همدان نیز تأکید کرد: در تدارک آماده‌سازی شرکتی هستیم که سه هواپیما خریداری کرده و در فرودگاه همدان مستقر کند تا به همه نقاط کشور پرواز داشته باشد.

انتهای پیام/ ساعتی
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191802
  • دیدگاه‌ها برای همدان باران پروژه‌هاست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.