• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد؛

همتی برای معرفی مفاخر کشور

  • کد خبر : 212597
  • 16 اسفند 1402 - 23:16
همتی برای معرفی مفاخر کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چون ما نتوانسته‌ایم مفاخر و ظرفیت‌های کشور را بطور شایسته‌ای به مردم کشور و جهان معرفی کنیم خیلی از کشورها از این فرصت سوء‌استفاده کرده و علم و هنر بزرگانی چون بوعلی سینا تا سید جمال‌الدین اسدآبادی را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ عصر امروز همایش بزرگداشت دهقان فَصیح پارسی زاد، حکیم نظامی، با حضور دکتر محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و دیگر مسئولان در مجتمعه فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد.

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ابتدای این همایش با عرض تشکر از تمامی دست‌اندرکارانی که برای برپایی این برنامه ارزشمند زحمت کشیده بودند تشکرد کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورها برایراینکه برای خود هویتی بسازند از اندک اندوخته خود بهترین استفاده را می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیاری از کشورها استفاده از اندوخته‌های اندک و بی‌اهمیتی است که از این طریق برای خودشان هویت می‌سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به نگهداری دستمال یکی از بازیگران هالیوود که در پشت صحنه فیلم‌های خود برای خشک کردن عرق صورت خود استفاده کرد، گفت: این کشور و مردمش دستمال بعنوان یک اثر هویتی با قیمت بسیار بالایی به فروش گذاشته بودند.

ویژه با تاکید به سابقه خیلی قوی فرهنگ ایرانی و شناساندن آن به دیگر کشورها، تصریح کرد: با این حال نباید مسائل کوچک فرهنگی در کشور مورد غفلت قرار بگیرد.

وی همچنین افزود: ما در کشور خود بقدری مفاخر بزرگ داشته و انبوه موضوعات فرهنگی برخی از اوقات ما را از مسائل کوچکتر دور کرده و مورد غفلت قرار داده است بطوریکه جوان نخبه ما را دچار بی‌هویتی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: چون ما نتوانسته‌ایم مفاخر و ظرفیت‌های کشور را بطور شایسته‌ای به مردم کشور و جهان معرفی کنیم خیلی از کشورها از این فرصت سوء‌استفاده کرده و علم و هنر بزرگانی چون بوعلی سینا تا سید جمال‌الدین اسدآبادی را از آن خود کرده‌اند.

ویژه با اشاره به بزرگی حکیم نظامی و معرفی این شخصیت فاخر، بیان کرد: در این سال‌ها ما شاهد اتفاقات مبارکی در زمینه معرفی و شناساندن این بزرگان شده‌ایم و باید به این امر را به فال نیک گرفت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حکیم نظامی یعنی فقط شاعر نبوده است، عنوان کرد:بزرگداشت مفاخر و بزرگان می‌تواند در شناختن ویژگی‌های شخصیتی و هویت آنها بسیار موثر باشد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212597
  • دیدگاه‌ها برای همتی برای معرفی مفاخر کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.