• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

هفت سین مردم اسدآباد با نماد مقاومت

  • کد خبر : 55758
  • 04 فروردین 1399 - 9:46
هفت سین مردم اسدآباد با نماد مقاومت

مردم اسدآباد به شکرانه سال نو و تقدیر از شهید حاج قاسم سلیمانی، تصویری از او در پای سفره هفت سین شان نشاندند‌. به گزارش عصر همدان، نوروز یادگار دوران باستان ایران زمین است که قرن ها از آن می‌گذرد و هنوز شکرانه و زیبایی آن پا برجاست. سفره زیبا و پر مفهومی که از […]

مردم اسدآباد به شکرانه سال نو و تقدیر از شهید حاج قاسم سلیمانی، تصویری از او در پای سفره هفت سین شان نشاندند‌.

به گزارش عصر همدان، نوروز یادگار دوران باستان ایران زمین است که قرن ها از آن می‌گذرد و هنوز شکرانه و زیبایی آن پا برجاست.

سفره زیبا و پر مفهومی که از هفت قلم زیبایی مخلوق آفرینش تشکیل می‌شود که همگی با حرف (سین) شروع می‌شود و این سفره، هفت سین نام دارد.

هفت سین باستانی ایران از کنار هم قرار گرفتن سیر، سرکه، سماق، سمنو، سنجد، سیب و سنبل بوجود آمده است که هر کدام دارای نماد و منظور مثبتی نیز است‌.

هزاران سال از ثبات این هفت سین می‌گذرد و هیچگاه کم و کاستی نداشته البته هیچ سالی همچون امسال متبرک نبوده است چراکه در نبود عزیز و گرانقدری سین جدیدی به منزله یادبود و گرامیداشت ایشان به هفت سین ایرانی اضافه و تماماً اسلامی شد.

سین هشتم سلیمانی است، برای اینکه نکند از یادمان برود آرامش کنار هفت سین نشستنمان از وجود سلیمانی ها بود و بس، سلیمانی و یاران باوفایش که همگی نماد مقاومت و پایداری بودند و این شعار را به جهان و جهانیان رسانیدند.

نوروز سال ۹۹ هشت سینی را به خود دید که در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد چرا که سین هشتم یعنی سردار و سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در نماد مقاومت در خود جای داده است.

مردم اسدآباد هم به شکرانه این سال و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی که نماد مقاومت است، بر سر سفره هایشان تصویری از شهید را گذاشتند.

 

 

 

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55758
  • دیدگاه‌ها برای هفت سین مردم اسدآباد با نماد مقاومت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.