• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

هشدار جدی نسبت به جابجایی نیروهای کارآمد بخاطر زد و بندهای سیاسی/ لزوم آموزش هرچه بیشتر سواد رسانه‌ای به کودکان

  • کد خبر : 179607
  • 19 اسفند 1401 - 17:41
هشدار جدی نسبت به جابجایی نیروهای کارآمد بخاطر زد و بندهای سیاسی/ لزوم آموزش هرچه بیشتر سواد رسانه‌ای به کودکان

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: جنایت اخیر دشمن در ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز، نشان داد مخالفان نظام و براندازان، نه تنها مردم ایران و کودکان، بلکه آزادی زنان نیز برایشان مهم نیست. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد. همدان آیت الله حبیب‌الله […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: جنایت اخیر دشمن در ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز، نشان داد مخالفان نظام و براندازان، نه تنها مردم ایران و کودکان، بلکه آزادی زنان نیز برایشان مهم نیست.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب سلامتی دانش‌آموزان و دختران جوان کشور است و لذا بر لزوم برخورد جدی با عوامل این جنایت دستور دادند.

وی با بیان اینکه کدام انسان با شرافتی می‌تواند سراغ کودکان برود و برای رسیدن به اهداف خود، علیه آنها جنایت مرتکب شود، افزود: این جنایت نشان داد مخالفان نظام و براندازان، نه تنها مردم ایران و کودکان، بلکه آزادی زنان نیز برایشان مهم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: دشمن در حالی در فضای مجازی و رسانه‌ای نظام را متهم می‌کند و از تعبیر جنگ شیمیایی استفاده می‌کند که بهتر است تاریخ بمباران حلبچه و بمباران شیمیایی مردم بی پناه کرمانشاه و کردستان در ۳۱ تیر سال ۶۷ را بار دیگر مطالعه کند.

وی تاکید کرد: انتظار به حق مردم، شناسایی سر نخ‌ها و برخورد قاطع و بدون اغماض با عوامل این جنایت است.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری سخنان خود به موضوع سواد رسانه‌ای پرداخت و گفت: باید با آموزش سواد رسانه ای به نسل جدید، اجازه ندهیم دشمن ذهن کودکان ما را به تسخیر خود درآورد.

وی ادامه داد: ضروری است دستاوردها و اقداماتی که توسط جمهوری اسلامی، خصوصا در ایام اخیر انجام شده به مردم بازگو شود.

خطیب نماز جمعه همدان بابیان اینکه دولت در سطح ملی گزارش دهد که در عرصه تحقق شعار سال تا چه میزان موفق بوده است، تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی صحبت از تحریم‌های بیشتر و حمله نظامی به ایران کرده که خودشان در سرزمین‌های اشغالی گرفتار شده‌اند.

وی تصریح کرد: تهدید نظامی ایران مساوی است با نابودی اسرائیل و لذا دشمن جرأت این کار را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش بعدی خطبه های خود به موضوع تغییر فرماندار بهار اشاره و تاکید کرد: در عزل و نصب‌ها منافع مردم تأمین شود و نباید نیروهای انقلابی و کارآمد با فشار و دخالت برخی از افراد برای اهداف سیاسی کنار بروند.

آیت الله شعبانی عنوان کرد: اگر چاره‌ای نباشد، افرادی که در این عرصه دخالت می‌کنند را از همین تریبون به مردم اعلام خواهم کرد و این تهدیدی جدی است، آن زمان است که مردم می‌دانند چگونه برخورد کنند.

وی با بیا اینکه مطالبه گری باید در دست جریان انقلابی باشد، گفت: قرارگاه گشت ارشاد مسئولان، زیر نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به صورت رسمی و با رعایت تمام شرایط قانونی، شکل گرفته است.

امام جمعه همدان در پایان از تلاش گروه‌های مردمی در برگزاری جشن نیمه شعبان در همدان تقدیر کرد.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در مراسم سالروز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: سیدجمال ۵ سالگی وارد مکتب و در ۱۷ سالگی سرآمد علوم انسانی و حوزوی می‌شود، و امروز افتخار حوزه است.

سیدجمال در همه علوم صاحب نظر بود

وی گفت: حوزه این هنر را دارد که یک کودک مستعد را در عرض ۱۲ سال یک شخصیت جهانی کند، او در ۱۲ سالگی در علوم نجوم، فقه، فلسفه، تفسیر صاحب نظر است و ما به متولیان حوزه افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اسدآباد تصریح کرد: شیخ منتظر انصاری تشخیص می‌دهد، سیجمال این جوان نخبه با تمدن‌های مختلف آشنا شود، لذا او را به هندوستان جایی که مستعمره انگلیس است، می‌فرستد تا بهتر درد جهان اسلام را بفهمد.

او حقیقتا” علامه، نابغه و نخبه بود

وی سیدجمال را نخبه و نابغه خواند و افزود: سیدجمال از نظر انگیسی‌ها خطرناک و او را تحت نظر داشتند، هرجا می‌رفت، گل می‎کرد، حقیقتا” علامه بود و این تعارف نیست.

حجت‌الاسلام موحدی بااشاره به دیدگاه شهید مطهری در خصوص سیدجمال، گفت: شیخ ابدو، مفسر نهج البلاغه ای می‌گفت بعداز ائمه اطهار(ع) خدا بالاترین عقل را به سیدجمال داده است.

سیدجمال بی‌قرار برای اصلاح جامعه بشری

وی با بیان اینکه سیدجمال بی‌قرار برای اصلاح جامعه بشری است، افزود: او تلاشش را کرد اما آنطور که در آخرین نامه دردناک خود نوشت «ای کاش من تمام بذر افکار خود را در مزرعه مستعد افکار ملت کاشته بودم، چه خوش بود بذرهای بارور مفید خود را در زمین شوره‌زار سلطنت، فاسد نمی‌نمودم، آنچه در آن مزرعه کاشتم، به رشد رسید هر چه در این زمین کویر غرس نمودم، فاسد گردید، هیچ یک از تکالیف خیرخواهانه من به گوش سلاطین مشرق فرونرفت. همه را جهالت و شهوت مانع از قبول گشت».

آنقدر کم کاری شده که نام سیدجمال به مصادره افغانستانی ها رفت

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه شخصیت سیدجمال واقعا شخصبت عجیبی است، خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: کهن دیار اسدآباد از نظر میراث فرهنگی خاص و با عظمت است و می‌توان از این فرصت استفاده کرد اما آنقدر کم کاری کرده ایم که امروز نام سیدجمال مصادره افغانستانی است.

وی با بیان اینکه سیدجمال جهانی بود و همه جا وطنش بود اما او افتخار اسدآباد و زادگاهش در این دیار است، افزود: توقع و انتظار دارم که استاندارد همدان بزرگداشت سیدجمال کنگره عظیم و جهانی باشد که سیدحسن نصرالله در آن سخنرانی کند چرا که او میراث دار سیدجمال است.

حجت‌الاسلام موحدی تأکید کرد: در یادمان سیدجمال باید یک موزه فاخر باشد که سر تا سر ایران برای بازدید از آن بیایند و این با تبلیغات می شود.

وی تأکید کرد: هیأت امنای بنیاد سیدجمال باید همت کنند که کنگره این شخصیت جهانی باشد.

بهار

نماز جمعه این هفته شهر بهار نوزدهم اسفندماه به امامت امام جمعه موقت شهرستان بهار حجت الاسلام حسین زرین در مصلی امام خمینی(ره) با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین زرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهار با توصیه همگان به مراعات تقوای الهی و توفیق بندگی، عبادت و دعای خالص در باقی ماه شعبان معظم با تاکید بر اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: کسی که برای شرکت در نماز جمعه از خانه بیرون می‌رود و در مسیر راه اتفاقی برایش بیفتد و از دنیا برود، علی علیه السلام بهشت را برایش تضمین می‌کند و هر قدمی برای شرکت در نماز جمعه برداشته شود در دفتر الهی ثبت و ضبط میشود.

امام جمعه موقت شهرستان بهار با اشاره به اینکه ماه شعبان به انتها می‌رسد و به ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا نزدیک می‌شویم گفت: ماه شعبان ماه دعا و نیایش است و آیات شیرین و پرآوازه در مورد نیایش و دعا و ایجاد رابطه عاشقانه واقعی از طرف خدا بر بندگان داریم که در مورد آمادگی برای ماه میهمانی خدا با تزکیه نفس، انقلاب در دورن خود با قرائت، حفظ و انس و تدبر در قرآن، و قرائت دعای کمیل، مناجات شعبانیه، خواندن نافله شب در انسان بوجود می آید.

حجت الاسلام حسین زرین نیز به فرمایشات اخیرحضرت آقا بعد از کاشت نهال تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب‌ در سالهای ۷۴ به بعد بر آن تاکید داشتند کلید واژه اقتصاد تک محصولی بود که آن را مساوی با وابستگی دانستند و این وابستگی باعث بحران اقتصادی کشور میشود کمااینکه کشورهایی مثل کویت ۱۰۰٪، عراق ۹۰٪، عربستان ۷۰٪وابسته به نفت و سوریه ۶۰تا ۷۰٪ وابسته به تک محصول پنبه وجمهوری اسلامی ایران ۶۰٪ وابسته به نفت است و باید دولت مردان در راستای عدم وابستگی به تک محصولی بودن قدم برادرند چرا که نفت به سیاست های بین الملی، کمپانی ها، غارتگران و مستکبران جهانی وابسته است و درصورتی که نفت مال ماست اما سیاست آن دست بیگانگان است.

حجت الاسلام زرین با اشاره به دفاع تمام قد شخص اول مملکت از دانش آموزان‌ که معصوم ترین قشر جامعه هستند گفت: در بحث مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس هفته ها بود هر روز در اقصا نقاط کشور شاهد خبرهای مسمومیت دانش آموزان بودیم که داشت به مسئله رایج و مرسوم در کشور تبدیل می‌شد؛ اما تاکید حضرت آقا به مسئولان امنیتی، انتظامی و مسئولان قضایی برای اینکه به جد این مسئله را دنبال کنند تا امنیت روحی و روانی جامعه به هم نریزد.

تمام جمعه موقت شهرستان بهار گفت: رهبری در موضوع مسمومیت دانش آموزان تاکید داشتند که بلا شک دست هایی در کار است، بعد از موضوع مهسا امینی و اغتشاشات اخیر و عزادار شدن تعداد زیادی از خانواده های حافظان امنیت دشمن از کف خیابان ناامید شده و میخواهد نقشه شوم خود را به مدارس بکشاند تا امنیت روانی قشر آینده ساز جامعه و خانواده ها را بهم بریزد که آقا اعلام کردند که این جنایت بزرگی است و خیلی ها به اغماض از کنارش رد شدند.

حجت الاسلام زرین با بیان اینکه دستور ورود جدی و مقتدرانه مسئولان در قضیه دانش آموزان مورد تاکید رهبر انقلاب بود گفت: این تاکید باعث به فکر افتادن مسئولین شد تامسببین و عاملین این موضوع که جامعه و آینده سازان را هدف قرار داده بودند به اشد مجازات و مجازاتی غیر قابل گذشت که برای دیگران عبرت آموز باشد انجام گیرد و این مواجه پدر معنوی جامعه اسلامی نشان از شدت علاقمندی و دلبستگی و عاطفه پدرانه شخص اول مملکت به قشر دانش آموزان و فرزندان مملکت است، برای رهبر مهم هستند و با نوع برخورد رهبری با این قضیه باید حساب کار دست دشمن بزدل و ترسو بیاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179607
  • دیدگاه‌ها برای هشدار جدی نسبت به جابجایی نیروهای کارآمد بخاطر زد و بندهای سیاسی/ لزوم آموزش هرچه بیشتر سواد رسانه‌ای به کودکان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.