• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1

نکات تحلیلی در مورد حواشی اخیر مراسم فرهنگی در همدان

  • کد خبر : 147803
  • 28 اسفند 1400 - 9:08
نکات تحلیلی در مورد حواشی اخیر مراسم فرهنگی در همدان

باتوجه به سابقه بعضی از منتقدین مشخص است که عده‌ای می‌خواستند از این آب گِل آلود ماهی بگیرند و عُقده‌گشایی کنند؛ حال باید این سوال را از آنها پرسید که چرا فقط شهرداری را مورد نقد و عنایت خود قرار دادند؟! به گزارش عصرهمدان؛ مراسمی در روز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تحت عنوان مسیر […]

باتوجه به سابقه بعضی از منتقدین مشخص است که عده‌ای می‌خواستند از این آب گِل آلود ماهی بگیرند و عُقده‌گشایی کنند؛ حال باید این سوال را از آنها پرسید که چرا فقط شهرداری را مورد نقد و عنایت خود قرار دادند؟!

به گزارش عصرهمدان؛ مراسمی در روز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تحت عنوان مسیر گردشگری و آیین جهانی نوروز در همدان برگزار گردید که متاسفانه در آن شاهد صحنه‌ها و برنامه‌های خلاف موازین شرعی و قانونی و جایگاه مردم فهیم و متدین دارالمومنین همدان بودیم.

باتوجه به موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌ها و بازخوردهای متفاوت و زیاد ، ارائه چند نکته تحلیلی بر این مراسم لازم و ضروری است:

واکنش و توجه مردم به منکرات جامعه قابل تقدیر و توجه است ؛ اما مردم فهیم و قدرشناس باید علاوه بر منکرات به معروفات و برنامه‌های خوب هم واکنش نشان دهند.

توجه به شادی و تفریح و گردشگری باید به جهت ارتقاء روح و معنویت انسان باشد و مسئولین برای این امر لازم است برنامه داشته باشند.

نشاط اجتماعی ، گردشگری و صنایع دستی باید مورد توجه و حمایت همگانی مردم و مسئولین قرار بگیرد.

نهادهای بین‌المللی مانند یونسکو که در ظاهر زیبا هستند و به عناوینی مانند صلح و گسترش علم و فرهنگ توجه دارند، در حال پیاده‌سازی فرهنگ و سیاست‌های استکباری و غربی هستند.

باتوجه به سابقه بعضی از منتقدین مشخص است که عده‌ای می‌خواستند از این آب گِل آلود ماهی بگیرند و عُقده‌گشایی کنند؛ حال باید این سوال را از آنها پرسید که چرا فقط شهرداری را مورد نقد و عنایت خود قرار دادند؟!

چرا اینان ادارات و سازمان‌هایی مثل استاندارد ی ، فرهنگ و ارشاد ، میراث فرهنگی و به خصوص یونسکو را نادیده گرفته‌اند؟!

باتوجه به صحبت نماینده ولی‌فقیه و همچنین مسئولین امر مشخص است که تعمدی در این اتفاق توسط مسئولین همدان رخ نداده است. اما در این دولت که به حمدالله با روحیه انقلابی مشغول به خدمت است، از مسئولین کشور، استان و شهرداری انتظار می‌رود که دقت و نظارت بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشند و مراقب طرح‌ها و برنامه‌های عده‌ای که به دنبال ضربه زدن به نظام و دولت هستند، باشند.

شجاعت و مسئولیت‌پذیری شهردار محترم همدان و تعدادی از اعضای شورای شهر قابل تشکر و در مقابل آن سکوت و شانه خالی کردن دیگران هم قابل توجه است…

واضح است که دلیل افزایش نزاع ها و افسردگی‌ها و خودکشی‌ها عدم وجود اینگونه شادی‌ها نیست ، بلکه مشکلات اقتصادی برجا مانده از دولت غربگرای قبل است .

بدون تردید اصلاح معیشت و اقتصاد مردم نشاط ایجاد می‌کند، نه رقص و آواز و هنجارشکنی .

امیر منطقی / فعال فرهنگی رسانه‌ای همدان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147803
  • دیدگاه‌ها برای نکات تحلیلی در مورد حواشی اخیر مراسم فرهنگی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.