• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

نهادهای فرهنگی در ارزش‌سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

  • کد خبر : 179664
  • 21 اسفند 1401 - 7:27
نهادهای فرهنگی در ارزش‌سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

دادستان همدان با بیان اینکه خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است، گفت: از یک سو نهادهای فرهنگی در ارزش‌سازی و ارزش‌آفرینی خاموش هستند و از سوی دیگر اراده‌ای جدی برای وضع قوانین حوزه عفاف و حجاب از مجلس ندیده‌ایم. به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در جمع بانوان مطالبه گر، با تقدیر از […]

دادستان همدان با بیان اینکه خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است، گفت: از یک سو نهادهای فرهنگی در ارزش‌سازی و ارزش‌آفرینی خاموش هستند و از سوی دیگر اراده‌ای جدی برای وضع قوانین حوزه عفاف و حجاب از مجلس ندیده‌ایم.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در جمع بانوان مطالبه گر، با تقدیر از حساسیت، احساس مسوولیت و دغدغه مندی بانوان برای استقرار حجاب و عفاف در جامعه، گفت: این گونه مطالبه گری ها برای متولیان امر یک تلنگر است.

از ظرفیت گروه های مردم نهاد برای ترویج حجاب بهره بگیریم

وی با استقبال از خواسته و مطالبات بانوان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی به مانند سایر حوزه ها نیازمند آن هستیم تا سازمان ها و گروه های مردم نهاد برای بهتر شدن اوضاع پای کار بیایند.

نخستین گام برای جامعه ای سالم، احیای حیا و عفت است

دادستان همدان افزود: با نگاهی عمیق به چرایی ایجاد وضعیت کنونی متوجه می شویم که حیا و عفت به عنوان زیر ساخت های اصولی یک جامعه سالم، آسیب دیده و اگر بخواهیم مطالبه گری داشته باشیم باید هدفمند به سمت احیای این دو مقوله مهم گام برادریم تا به دنبالش حجاب ظهور کند.

خانجانی موقر عنوان کرد: همان گونه که وضعیت فعلی به تدریج شکل گرفته برای رفع آن نیز باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شود.

خلاء مطالبه گری در حوزه فرهنگ مشهود است

وی با اشاره به خلاء مطالبه گری همه جانبه و گسترده از نهادهای متعدد در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: باید اقدام جدی و فوری برای بازسازی حیا و عفت در جامعه رخ دهد و گروه های مطالبه گر وارد این گونه میادین نیز شوند.

این مقام مسوول قضایی افزود: ما برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی نداشته ایم، به همین دلیل است که آن ها از ارزش ها فاصله گرفته اند و انتظاری هم در نبود برنامه های نشاط آور نباید از آنان داشت.

نهادهای فرهنگی در ارزش سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند

خانجانی موقر گفت: برنامه ریزی برای جوانان نیازمند نگاهی مبتکرانه، خلاقانه، هنرمندانه، ظریف و دقیق و با بهره گیری از نظر کارشناسانه گروه های روانشناسان، اخلاق حرفه ای، علوم اجتماعی، مددکاری ومردم شناسان است.

وی ادامه داد: متأسفانه نهادهای فرهنگی متعددی ایجاد شده، اما ارزش سازی و ارزش آفرینی وجود ندارد و این نهادها خاموش هستند.

دادستان همدان با اشاره به ضعف ها و کم کاری های بسیاری از دستگاه ها از جمله ارشاد و آموزش و پرورش، عنوان کرد: دستگاه های متعدد تنها به گزارش آمارها اکتفا کرده و مدعی اجرای برنامه های متنوعی هستند، پس چرا با وجود این گونه حرف ها، خروجی و اثر عملی آن را در جامعه مشاهده نمی کنیم؟

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179664
  • دیدگاه‌ها برای نهادهای فرهنگی در ارزش‌سازی و ارزش آفرینی خاموش هستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.