• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

نمایش هنر خلق منبت گلریز تویسرکان برای ایرانیان خارج از کشور

  • کد خبر : 107410
  • 28 اسفند 1399 - 8:36
نمایش هنر خلق منبت گلریز تویسرکان برای ایرانیان خارج از کشور

رئیس اداره میراث‎ فرهنگی، گردشگری و صنای ع‎دستی تویسرکان گفت: با هدف معرفی هنر منبت گلریز این دیار فیلمی تهیه و قرار است در برنامه مستند “پایتخت های ایران” در شبکه فرا ملی جام جم به نمایش گذاشته شود. «اسحاق ترکاشوند» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: پس از ثبت ملی تویسرکان به عنوان […]

رئیس اداره میراث‎ فرهنگی، گردشگری و صنای ع‎دستی تویسرکان گفت: با هدف معرفی هنر منبت گلریز این دیار فیلمی تهیه و قرار است در برنامه مستند “پایتخت های ایران” در شبکه فرا ملی جام جم به نمایش گذاشته شود.

«اسحاق ترکاشوند» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: پس از ثبت ملی تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت گلریز و روستای اشترمل به عنوان روستای ملی منبت گلریز در سال جاری اقدامات و برنامه ریزی های قابل توجهی به منظر معرفی هرچه بیشتر این سبک منحصر به فرد از منبت توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از این اقدامات، دعوت از عوامل اجرائی برنامه مستند “پایتخت های ایران” در شبکه فرا ملی جام جم برای ساخت مستندی درباره منبت گلریز مردمان این دیار بوده و به زودی این برنامه برای جهانیان پخش می شود.

رئیس اداره میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی تویسرکان افزود: عوامل اجرایی این برنامه از فرآیند تولید مبل و منبت گلریز در این شهرستان مستندی زیبا در دست تهیه دارند.

ترکاشوند ادامه داد: بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ منبت کار تویسرکانی در ۴ هزار و ۷۵۱ کارگاه مشغول به کار هستند، که از این تعداد ۷۰۰ منبت کار در روستای اشترمل در ۴۹۰ کارگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=107410
  • دیدگاه‌ها برای نمایش هنر خلق منبت گلریز تویسرکان برای ایرانیان خارج از کشور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.