• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
معضل مصلا، مطالبه‌ای چندین ساله در دیار مفاخر؛

نماز در صفوف خیابان، ثمره بی‌توجهی به مصلا

  • کد خبر : 214022
  • 18 فروردین 1403 - 14:01
نماز در صفوف خیابان، ثمره بی‌توجهی به مصلا
حضور پرشور مردم در نماز جمعه همدان، بار دیگر شور و ایمان مردم این شهر را به نمایش گذاشت، اما این حضور با گلایه‌ای از ناتمام ماندن مصلا همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حضور پرشور مردم در نماز جمعه این هفته همدان، بار دیگر شور و ایمان مردم این شهر را به نمایش گذاشت، صفوف نمازگزاران به حدی بود که به پیاده‌روها و خیابان‌های اطراف حسینیه امام خمینی (ره) کشیده شد.

اما این حضور پرشور، با گلایه‌ای از ناتمام ماندن مصلا و عدم تکمیل آن همراه بود، صدها نفر از نمازگزاران به دلیل کمبود فضای مناسب، از نماز جمعه منصرف شدند و صدها نفر دیگر نیز با مشقت فراوان، نماز خود را به صورت فرادا اقامه کردند.

این وضعیت، بار دیگر سؤالاتی را در مورد چرایی ناتمام ماندن مصلا و عدم تکمیل آن به وجود آورده است. ساخت مصلا از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، اما با گذشت ۱۷ سال، هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

با توجه به اینکه مصلا، مکانی برای عبادت و معنویت است، تکمیل مصلا، ضرورتی برای حفظ کرامت نمازگزاران و ترویج فرهنگ نماز است.

با توجه به فرارسیدن عید فطر و احتمال حضور گسترده‌تر مردم در نماز عید، بدون شک دوباره به مشکل برای اقامه نماز خواهیم خورد لذا مسئولان استان باید با همت و تلاش مضاعف، نسبت به تکمیل مصلا اقدام کنند تا شاهد تکرار این مشکلات در آینده نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214022
  • دیدگاه‌ها برای نماز در صفوف خیابان، ثمره بی‌توجهی به مصلا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.