• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح قربانی ها صورت گرفت

  • کد خبر : 19556
  • 19 شهریور 1398 - 20:35
نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح قربانی ها صورت گرفت

  رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح گوسفند قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد. عادل بصیری محمدپور در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع ، اظهار کرد: امسال در ایام تاسوعا و عاشورا در […]

 

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح گوسفند قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

عادل بصیری محمدپور در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع ، اظهار کرد: امسال در ایام تاسوعا و عاشورا در راستای اجرای سنت حسنه نذورات طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی طبق روال هرساله به منظور تامین گوشت سالم و حلال توسط اکیپ دامپزشکی انجام شد.

وی گفت: در این ایام ۴ اکیپ ثابت و سیار در شهر اسدآباد و آجین، متشکل از ۴ نفر دکتر دامپزشک۵ نفر بازرس و یک نفر روحانی جهت ذبح شرعی و بهداشتی، در این ایام به ارائه خدمات رایگان به شهروندان پرداختند.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد تأکید کرد: برای ارتقاء سطح آگاهی عمومی همشهریان، به آنان توصیه های بهداشتی  شد که از جمله از بردن دام جهت ذبح آن در منازل خودداری کنند چراکه ممکن است دام در بدن خود کنه داشته باشد که با ورود این کنه‌ها به منازل و با گزش افراد و هنگام ذبح کسانی که در ارتباط با آن هستند می‌تواند منجر به انتقال تب کریمه کنگو شود.

وی افزود: شهروندان با توجه به خطر بیماری تب کریمه کنگو پس ذبح،  لاشه را به مدت ۲۴ ساعت و احشا شامل دل، جگر و قلوه بمدت ۴۸ ساعت در یخچال دمای ۰تا۴ درجه نگهداری کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=19556
  • دیدگاه‌ها برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح قربانی ها صورت گرفت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.