• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

نصب تندیس سیف‌الدوله، واقف بزرگ ملایری در پارک سیفیه

  • کد خبر : 181949
  • 28 فروردین 1402 - 10:50
نصب تندیس سیف‌الدوله، واقف بزرگ ملایری در پارک سیفیه

شهردار ملایر گفت: به همت شهرداری ملایر تندیس واقف خیراندیش و بزرگ ملایر شادروان سلطان محمد میرزا ملقب به سیف‌الدوله در میدان سیف‌الدوله نصب شد. به گزارش عصرهمدان؛ مجید فرجی، شهردار ملایر با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام اظهار کرد: وقف، چشمه جاریه و باقیات و صالحاتی است که علاوه […]

شهردار ملایر گفت: به همت شهرداری ملایر تندیس واقف خیراندیش و بزرگ ملایر شادروان سلطان محمد میرزا ملقب به سیف‌الدوله در میدان سیف‌الدوله نصب شد.

به گزارش عصرهمدان؛ مجید فرجی، شهردار ملایر با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام اظهار کرد: وقف، چشمه جاریه و باقیات و صالحاتی است که علاوه بر کشورمان در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز نمونه‌های فراوانی از آن را مشاهده می‌کنیم و خوشبختانه شهرستان ملایر نیز در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد و پرآوازه است.

وی افزود: با وجود موقوفات فراوان و واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف، بیش از همه نام شادروان سیف‌الدوله می‌درخشد و موقوفات این خیر در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی و… باعث توسعه ملایر از چند دهه گذشته شده است.

شهردار ملایر گفت: نصب تندیس، سردیس و المان‌های شهری مرتبط با بزرگان در یک شهر، تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه به مردم دارد و باعث زیباسازی فضاهای محیطی، ایجاد خاطرات شهری، هویت بخشیدن به فضاهای شهری، تسکین آشفتگی شهر و خستگی بصری شهروندان می‌شود.

فرجی نصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ وقف و به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و موقوفات ارزشمند واقف خیراندیش شادروان سیف‌الدوله، تندیس سیف‌الدوله از جنس لایم استون گوهره به ارتفاع دو و نیم متر و وزن ۳ تن، به دست هنرمندان عزیز ملایری ساخته و در میدان سیف‌الدوله نصب شد.
فرجی بیان کرد: با هدف پاسداشت نیک اندیشی واقف بزرگ ملایر، ارائه آیینه‌ای از تاریخ در فضاهای شهری و مطرح کردن الگوها و نمادهای ملی و مذهبی بویژه برای نسل جوان، در میدان سیف الدوله نصب گردید.

شهردار ملایر خاطر نشان کرد: شهر ملایر علاوه بر داشتن عناوین جهانی ” شهر مبل و منبت و انگور”، از دیرباز به عنوان ” شهر واقفین خیراندیش ” معروف بوده است و امیدواریم این سنت حسنه در سال‌های آتی نیز ادامه یابد و هرساله به تعداد واقفان ملایری در بخش‌های مختلف افزوده شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181949
  • دیدگاه‌ها برای نصب تندیس سیف‌الدوله، واقف بزرگ ملایری در پارک سیفیه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.