• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

نذر خون، نذر جان و زندگی

  • کد خبر : 191017
  • 01 مرداد 1402 - 8:56
نذر خون، نذر جان و زندگی
ایام محرم برای هر انسان آزاده‌ای خاص است به‌طوری که هرکس به نحوی سعی دارد نذری در راه سیدوسالار شهیدان داشته باشد، در این میان هستند عده‌ای که نذر خون می‌کنند تا از جان خود به افرادی ببخشند که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش عصر همدان در ایام ماه محرم پویش‌های متفاوتی در سراسر کشور راه افتاده و یکی از این پویش‌ها نذر خون است. هرساله مردم مؤمن در ایامی همچون ماه محرم، روز تاسوعا، روز عاشورا، روز اربعین و شب‌های قدر برای کمک به بیمارانی که نیاز به فرآورده‌های خونی دارند با حضور در مراکز انتقال خون، از جان خود مایه می‌گذارند تا جان دیگری را نجات دهند.

این اقدام ارزشمند توسط برخی افراد در سایر ایام نیز ادامه دارد اما نذر خون در این روزها یکی از زیباترین و واقعی ترین نذورات محسوب می‌شود چرا که افراد اهدا کننده خون، بدون هیچ چشم داشتی از اصلی ترین عامل زندگی خود به دیگری می‌بخشند.

این اقدام بشردوستانه باعث شد گفتگویی داشته باشیم با دونفر از اهدا کنندگان خون که در ادامه می‌خوانید.

نذر خون اجر معنوی دارد

علی عبدی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در طول سال چندباری برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کند گفت: این کار علاوه براینکه اجر معنوی دارد برای سلامتی خودم نیز فایده دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم در ایام خاص نذر خون می‌کنند افزود: ارادتی که مردم به سیدوسالار شهیدان دارند باعث می‌شود که نذرخون داشته باشند و جان انسان‌ها را نجات دهند.

نذر خون راهی مناسب برای کمک به بیماران

یکی دیگر از اهدا کنندگان خون با تاکید براینکه نذر در راه امام حسین(ع) برکت را به زندگی می‌آورد گفت: نذر خون می‌تواند راه مناسبی برای کمک به بیمارانی باشد که به سختی با مریضی خود مبارزه می‌کنند و این اهدا خون می‌تواند به بهبودی بیماران کمک کند.

خانم سلطانی با تاکید براینکه در سال حداقل دوبار برای اهدا خون اقدام می‌کند عنوان کرد: معمولا ایام محرم و شب قدر را برای اهدا خون انتخاب می‌کنم.

در ادامه گفتگویی داشتیم با مدیرکل انتقال خون استان همدان که در ادامه می‌خوانید.

ارسال مازاد خون اهدایی همدانی‌ها به تهران، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

افشین محمدی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه مردم در ایام محرم بیشتر از سایر ایام برای اهدا خون به این سازمان مراجعه می‌کنند گفت: اهداکنندگان می‌توانند  از صبح تا ۷ عصر  به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه روز تاسوعا و عاشورا تعداد مراجعین بیشتر می‌شود تصریح کرد: در این روزها نیروها و همکاران مدت زمان بیشتری در سازمان حضور دارند تا همه علاقمندان به نذر خون بتوانند برای اهدا خون مراجعه کنند.

محمدی ادامه داد: در ایام محرم آنقدر استقبال برای اهدا خون زیاد است که مردم درخواست می‌کنند اکیپ‌های سیار ما در سایر شهرستان‌ها حضور داشته باشند اما بنا به دلایلی همچون کمبود نیرو و نبود تجهیزات کافی نمی‌توانیم این کار را در همه شهرها انجام دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه میزان فرآورده‌های خونی در همدان قابل قبول است گفت: مازاد خون اهدایی همدانی‌ها برای کمک به بیماران سایر استان‌ها همچون تهران، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

وی از اهداکنندگان درخواست کرد تا در همه ایام سال برای اهدا خون اقدام کنند زیرا افزایش دریافتی‌ها نیاز به عملیات فرآوری و نگه‌داری خاص دارد و در صورتی‌که در یک روز افزایش داشته باشند امکان از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲ هزار واحد خون اهدایی داشته‌ایم و خوشبختانه مشکلی از نظر میزان فرآورده‌های خونی وجود ندارد.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191017
  • دیدگاه‌ها برای نذر خون، نذر جان و زندگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.