• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

مورد مشکوکی در رابطه با تب مالت در روستای لطیف اسدآباد مشاهده نشده است

  • کد خبر : 30173
  • 14 آبان 1398 - 14:16
مورد مشکوکی در رابطه با تب مالت در روستای لطیف اسدآباد مشاهده نشده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در راستای اجرای مانور میدانی نیروهای دامپزشکی در خونگیری و واکسیناسیون دامهای روستای لطیف مورد مشکوک و مثبتی گزارش نشد. عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از اجرای مانور میدانی با موضوع پیشگیری و کنترل، رصد، تشخیص عامل بیماریهای مشترک در روستای […]

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در راستای اجرای مانور میدانی نیروهای دامپزشکی در خونگیری و واکسیناسیون دامهای روستای لطیف مورد مشکوک و مثبتی گزارش نشد.

عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از اجرای مانور میدانی با موضوع پیشگیری و کنترل، رصد، تشخیص عامل بیماریهای مشترک در روستای لطیف خبر داد و اظهار کرد: این مانور با هدف آموزش همگانی در زمینه بیماری بروسلوز(تب مالت) و با حضور نمایندگان ادارات فرمانداری ،معاون بخشداری مرکزی،دانشکده علوم پزشکی، جهاد کشاورزی ، دهیاری و اعضای شورای اسلامی انجام شد.

وی از دیگر اهداف مانور دامپزشکی را در هفته پدافندغیرعامل بالا بردن توان نیروهای دامپزشکی و آمادگی جهت مواجه و رویارویی با تهدیدات زیستی احتمالی دشمن در حوزه زیستی و مراقبت برشمرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: این مانور با تلاش ۱۰ نفر از کارکنان دامپزشکی این شهرستان در قالب ۵ اکیپ واکسیناسیون، سمپاشی و ضدعفونی بدن دام و اماکن دامی، بررسی بیماری، معاینه و نمونه گیری جهت انجام آزمایش و آموزش و ترویج انجام پذیرفت.

وی بااشاره به نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل تأکید کرد: اقدامات این سازمان در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه با اهداف پدافند غیر عامل منطبق است و قطعا” نقش مؤثری خواهد داشت.

بصیری محمدپور یادآور شد: در این مانور حدود ۵۰۰ رأس گوسفند و ۱۳ رأس گاو عملیات واکسیناسیون و خونگیری به صورت رندومی انجام شد که مورد مثبتی گزارش نشد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=30173
  • دیدگاه‌ها برای مورد مشکوکی در رابطه با تب مالت در روستای لطیف اسدآباد مشاهده نشده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.