• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

موافقت با تأمین اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی ساماندهی محور نهاوند به بروجرد/ جاده‌های ایمن، مطالبه مردم و زمینه‌ساز توسعه

  • کد خبر : 183193
  • 14 اردیبهشت 1402 - 9:22
موافقت با تأمین اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی ساماندهی محور نهاوند به بروجرد/ جاده‌های ایمن، مطالبه مردم و زمینه‌ساز توسعه

داشتن محورهای چهار خطه و ایمن نقش مهمی در توسعه هر منطقه و عاملی برای کاهش تصادفات و رضایتمندی مردم است. به گزارش عصرهمدان؛ شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در محور عبور مردم استان های کرمانشاه، همدان و لرستان نیازمند داشتن جاده هایی ایمن و چهار خطه است. قرار گرفتن این شهر در مسیر […]

داشتن محورهای چهار خطه و ایمن نقش مهمی در توسعه هر منطقه و عاملی برای کاهش تصادفات و رضایتمندی مردم است.

به گزارش عصرهمدان؛ شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در محور عبور مردم استان های کرمانشاه، همدان و لرستان نیازمند داشتن جاده هایی ایمن و چهار خطه است.

قرار گرفتن این شهر در مسیر عبور زائران کربلا و عبور هزاران نفر در ایام اربعین از این شهر باعث شده است که بیش از گذشته مردم شهرستان مطالبه ساماندهی شدن محورهای مواصلاتی این شهر را داشته باشند.

متاسفانه در سال های اخیر حجم تصادفات ناگوار در محورهای نهاوند‌ موجب داغدار شدن خانواده های زیادی شده است و این محورها به عنوان یکی از علت های تصادفات نیازمند ساماندهی و تعریض هستند.

محور نهاوند به فیروزان و کرمانشاه، جاده نهاوند به آورزمان، محور پر تردد نهاوند به بروجرد و محور نهاوند به نورآباد مهمترین جاده های ارتباطی نهاوند هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند.

علیرضا شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند در خصوص ساماندهی محورهای مواصلاتی نهاوند گفت: در تلاش و پیگیری برای گرفتن اعتبارات برای ساماندهی جاده های نهاوند هستیم و اتفاقات خوبی در این خصوص افتاده است.

وی اظهار داشت: با موافقت خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با تأمین اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریالی برای محور نهاوند به بروجرد موافقت شد.

شهبازی با اشاره به اینکه تکمیل این محور از روستای سفید خانی تا سه راهی نهاوند – بروجرد – ملایر مربوط به حوزه استحفاظی استان لرستان است، گفت: با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از تردد ها از مبدأ یا به مقصد نهاوند از این مسیر است، پیگیری های لازم جهت تأمین اعتبار این محور از طریق ماده ۵۶ و به عاملیت بانک توسعه تعاون صورت گرفت.

وی ادامه داد با پیگیری های انجام شده علاوه بر این محور، بخشی ازاعتبار محور نهاوند به فیروزان نیز به میزان ۱۲۰۰ میلیارد ریال ازطریق ماده ۵۶ و به عاملیت بانک سپه تأمین شده است.

تا پایان تیرماه ۳/۵ کیلومتر دیگر از محور فیروزان زیر بار ترافیکی می رود

محور نهاوند به فیروزان نیز یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی نهاوند است که هم اکنون عملیات تعریض این محور در حال اجرا است.

به گفته اختیاری پیمانکار این پروژه با اتمام عملیات زیرسازی قطعه دوم از کیلومتر ۳/۳ تا کیلومتر ۶/۸ محور فیروزان، بزودی عملیات آسفالت ریزی انجام و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حمایت های نماینده نهاوند اعتبار لازم جهت اجرای پروژه در حال تخصیص است، گفت: قطعه سوم پروژه از کیلومتر ۶/۸ تا شهر فیروزان و قطعه چهارم از فیروزان تا بره فراخ در چندین نقطه در دست احداث می باشد که امیدواریم با تداوم حمایت های نماینده نهاوند و سایر مسئولین و رفع معارضین مسیر، این دو قطعه نیز سریعتر به سرانجام برسد.

شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند نیز در خصوص این پروژه گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و جلسات متعدد در وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های مربوطه علاوه بر اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی ماده ۵۶، مبلغ ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در سال جدید برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه محور فیروزان در ابتدای کار کمتر از میزان مصوب جهت دریافت اعتبارات ماده ۵۶ پیشرفت داشت اما با پیگیری‌ های مستمر خوشبختانه موفق به اخذ این اعتبار از این محل شدیم.

به گزارش عصرهمدان؛ امیدواریم پیگیری جذب اعتبارات برای تعریض جاده های پرتردد شهرستان همچنان تداوم داشته باشد تا مطالبه چندین ساله مردم عزیز این منطقه محقق شود.

داشتن جاده های ایمن باعث جذب سرمایه گذار و یکی از زمینه های مهم توسعه هر منطقه است که باید با همت مسئولان انجام شود.

علاوه بر اعتبارات ملی و استانی این طرح ها، با تزریق اعتبار مصوب شده برای محورهای نهاوند در سفر ریاست جمهور به استان همدان زمینه پیشرفت فیزیکی این طرح ها تسریع می شود و از دغدغه شهروندان برای داشتن جاده های مناسب کم می شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183193
  • دیدگاه‌ها برای موافقت با تأمین اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی ساماندهی محور نهاوند به بروجرد/ جاده‌های ایمن، مطالبه مردم و زمینه‌ساز توسعه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.