• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

مهم ترین ویژگی حضرت عباس علیه السلام بصیرت و ولایت مداری بود

  • کد خبر : 19274
  • 18 شهریور 1398 - 15:26
مهم ترین ویژگی حضرت عباس علیه السلام بصیرت و ولایت مداری بود

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان  با بیا ن اینکه مهم ترین ویژگی حضرت عباس علیه السلام بصیرت و ولایت مداری بود گفت: تمام وقایع عاشورا درس است و مملو از عبرت که اگر این درس در زندگیمان حاکم باشد رستگار خواهیم شد.   حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل چراغی مسئول تعلیم و […]

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان  با بیا ن اینکه مهم ترین ویژگی حضرت عباس علیه السلام بصیرت و ولایت مداری بود گفت: تمام وقایع عاشورا درس است و مملو از عبرت که اگر این درس در زندگیمان حاکم باشد رستگار خواهیم شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل چراغی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت ؛ تمام وقایع عاشورا درس است و مملو از عبرت که اگر این درس در زندگیمان حاکم باشد رستگار خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: مسیری که امام حسین علیه السلام در آن قدم گذاشت مسیر خدا بود و در جبهه حق قدم برداشت و لذا پیروز شد و جبهه باطل با آن همه لشکر با شکست مواجه شد و چیزی جز بدبختی و ذلت گیرشان نیامد.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه ۷۲ نفر که در روز عاشورا با امام حسین بودن رستگار شدند افزود:ب عضی از افراد همچون مختار و سلیمان سرد خزایی به موقع و به هنگام به یاری امام  نشتافتند که این دو نفر جزء شهدای کربلا محسوب نشدند.

وی افزود: خداوند اراده کرده که امام حسین علیه السلام را عزیز کند و چنان عزتی به امام حسین داده چه امروز بعد از از ۱۴۰۰ سال امام حسین مثل نور می درخشد ولی اسمی از یزید و معاویه نیست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: این موضوع که خداوند حضرت ابراهیم را مورد امتحان قرار می‌دهد و قربانی فرزندش اسماعیل را بهانه آزمایش حضرت ابراهیم قرار می‌دهد این اراده خداوند است و لذا خداوند اراده کرده است که امام حسین را درجه بالا و باشکوه که همان عزت است را به او هدیه کند.

حجت الاسلام چراغی افزود بعد از ۱۴۰۰ سال امروز می بینیم که مردم با شعور و با درک امام شان در روز اربعین بیش از ۲۵ میلیون نفر از سراسر دنیا به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند البته با پای پیاده و به عشق امام حسین علیه السلام و همایش بزرگ و معنوی را در کربلا برگزار می کنند و این همان معرفت و بینش و بصیرت مردم می باشد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان در پایان گفت: خون امام حسین علیه السلام با برکت است و اثبات این قضیه همان برکت در هزینه های صبحانه ناهار و شام است که برای ۲۵ میلیون نفر در اربعین فراهم می شود و اگر این برکت نباشند از کجا هزینه پذیرایی ۲۵ میلیون نفر فراهم می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=19274
  • دیدگاه‌ها برای مهم ترین ویژگی حضرت عباس علیه السلام بصیرت و ولایت مداری بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.