• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

مناطق شکار ممنوع تجرک و کرفس، قطب اشتغال زایی محیط زیستی استان می شود

  • کد خبر : 13384
  • 13 مرداد 1398 - 14:46
مناطق شکار ممنوع تجرک و کرفس، قطب اشتغال زایی محیط زیستی استان می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تمامی سرمایه گذاران، علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش و اعضای سازمان های مردم نهاد دعوت کرد در مناطق شکار ممنوع کرفس و تجرک قرق های اختصاصی احداث کنند. به گزارش عصر همدان، عادل عربی ضمن درخواست از مردم برای سرمایه گذاری در قرق های اختصاصی استان […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تمامی سرمایه گذاران، علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش و اعضای سازمان های مردم نهاد دعوت کرد در مناطق شکار ممنوع کرفس و تجرک قرق های اختصاصی احداث کنند.

به گزارش عصر همدان، عادل عربی ضمن درخواست از مردم برای سرمایه گذاری در قرق های اختصاصی استان بیان کرد: مناطق شکار ممنوع تجرک و کرفس قابلیت واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث قرق های اختصاصی را دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم می توانند این مناطق را تحت مدیریت خود قرار داده و جمعیت گونه های مشخص شده را افزایش داده و سپس از محل فرش پروانه شکار درآمدزایی و اشتغال زایی کنند و اولویت با افراد بومی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع تجرک قابلیت افزایش گونه های کبک و باقرقره و قوچ و میش داشته و در منطقه شکار ممنوع کرفس می توان جمعیت گراز را افزایش داده و ضمن حفاظت و مدیریت منطقه و حیات وحش، پروانه شکار صادر کرد.

وی گفت: بنا به نظرات متخصصین و کارشناسان محیط زیست، قرق اختصاصی در حال حاضر یکی از راهکارهای اساسی کمک به حفظ و حمایت از گونه های جانوری وحشی کشور و بهره برادری پایدار و خردمندانه از حیات وحش و منابع زیستی به شمار می رود که با مشارکت مستقیم جوامع بومی و محلی، تشکل های حامی محیط زیست، علاقمندان به حیات وحش و بخش خصوصی در کلیه مراحل اجرایی و مدیریت حفاظتی به اجرا گذارده می شود.

وی دستیابی به اهداف اصل پنجاهم قانون اساسی با تعامل و همکاری سازنده بین دولت و بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در جهت حفاظت از حیات وحش، کاهش قابل توجه هزینه های دولت در حفاظت از عرصه های طبیعی، توسعه فرهنگ زیست محیطی بین جوامع بومی و محلی، اشتغالزایی و ایجاد درآمد از طریق جذب طبیعت گردان، شکارچیان داخلی و خارجی و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش را از دستاوردهای  ایجاد و راه اندازی قرق های اختصاصی برشمرد.

عربی ادامه داد: به تبع آن توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی منطقه ای و ملی، معرفی جاذبه های طبیعی کشور در سطح بین المللی بدون نیاز به هزینه های دولتی، ظرفیت سازی جهت حفاظت بخش های بیشتری از پهنه های طبیعی و حیات وحش کشور، کمک به حفظ نسل و افزایش جمعیت گونه های جانوری در زیستگاههای طبیعی آنها و بسیاری دستاوردهای دیگر را می توان با ایجاد و راه اندازی قرق های اختصاصی به دست آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=13384
  • دیدگاه‌ها برای مناطق شکار ممنوع تجرک و کرفس، قطب اشتغال زایی محیط زیستی استان می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.