• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9
کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد:

احتمال تکرار سناریو براندازی نیجر درمصر و اردن

  • کد خبر : 201234
  • 26 مهر 1402 - 8:28
احتمال تکرار سناریو براندازی نیجر درمصر و اردن
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم‌هایی چون‌ اردن و مصر از حرکت گروه‌های بزرگ مردمی به سوی مرزهای فلسطین ‌اشغالی جلوگیری کرده و از پیوستن امواج مردمی به جمع فلسطینیان مبارز ممانعت‌‌ می‌کند، گفت: این احتمال می‌رود که وقایعی چون واقعه براندازی نیجر در کشورهای مصر و اردن آن هم با مشارکت مؤثر نطامیان ‌معترض تکرار شود، بسیار محتمل و امکان‌پذیر شده است‌.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به نگرانی و هراس دولت واشنگتن‌ از تبدیل جریان حمایت از فلسطینیان‌ به جریان فروپاشی رژیم‌‌های متحد غرب در منطقه‌، گفت: قتل عام‌ غیرنظامیان‌ در غزه و تبدیل مناطق مسکونی فلسطینیان به حمام خون، احساسات عمومی در کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان‌ فلسطین اشغالی به شدت جریحه دار کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: این روند انتظارات عمومی را از نیروهای مسلح‌ این کشورها برای واکنش نشان دادن در برابر جنایات رژیم‌ صهیونیستی و وارد آوردن ضربات کاری به این رژیم بطور بی‌سابقه‌ افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اگرچه‌ رژیم‌هایی چون‌ اردن و مصر از حرکت گروه‌های بزرگ مردمی به سوی مرزهای فلسطین ‌اشغالی جلوگیری کرده و از پیوستن امواج مردمی به جمع فلسطینیان مبارز ممانعت‌‌ می‌کند، افزود: ولیکن این احتمال که تمرد از فرامین در نیروهای مسلح رژیم‌های متحد غرب افزایش یابد و وقایعی‌همچون واقعه براندازی نیجر در کشورهای مصر و اردن آن هم با مشارکت مؤثر نطامیان ‌معترض تکرار شود، بسیار محتمل و امکان‌پذیر شده است‌.

قنادباشی تأکید کرد: شاید به همبن‌ علت هم است که گزارش‌‎هایی درباره بازداشت و زندانی شدن برخی از افسران ‌و خلبانان در کشورهای ارتجاعی غربی به گوش می‌رسد، بنابراین باید منتظر خبرهای جدیدی باشیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=201234
  • دیدگاه‌ها برای احتمال تکرار سناریو براندازی نیجر درمصر و اردن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.