• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی همدان حل شود

  • کد خبر : 212665
  • 17 اسفند 1402 - 13:23
مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی همدان حل شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حل هر چه زودتر مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی همدان با خطاب به مسئولان استانی گفت: خواهشمندم حرکت جهادی دیگری را انجام داده و در اولین فرصت زمینه تغییر کاربری بلوک‌های تخلیه شده دانشجویان از طریق مولدی سازی انجام بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ محمد علی زلفی گل، صبح امروز در آئین افتتاح خوابگاه‌های جدیدالاحداث بانوی مجاهد 《 مرضیه حدیدچی دباغ》، دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، اظهار کرد: اگر همت بالا، همکاری و همیاری مسئولان نبود، یقیناً احداث این دو مجتمع در ۱۵ ماه محقق نمی‌شد.

وی افزود: شهر همدان بخاطر اقلیم سردی که دارد، اجازه پیشروی احداث پروژه‌ها را نمی‌دهد، اما همکاری بالای بین عوامل اجرایی این پروژه عظیم جای تقدیر دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقدیر از حمایت‌های همه جانبه بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرائی فرمان امام(ره)، عنوان کرد: پیگیری‌های ویژه مسئولان در این زمینه باعث شد که این پروژه در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسد.

زلفی گل ادامه داد: درخصوص اینکه دانشگاه‌ها باید خدمات رفاهی، ورزشی، هنری و غیره را در کنار خدمات آموزشی باید به دانشجویان ارائه بدهد یا خیر دو دیدگاه وجود دارد.

وی همچنین افزود: در دیدگاه اول بحث خدمات رفاهی و داشتن خوابگاه ربطی به رئیس دانشگاه نداشته و همه چیز به بخش خصوصی واگذار شده است. اما در دیدگاه دوم باتوجه به اینکه دانشجو بخش مهمی از زمان خود را به اندوختن دانش می‌گذراند پس باید مسئولان دانشگاه هم نگاه آموزشی، تربیتی فرهنگی و ورزشی داشته باشند و هم آموزش آکادمیک و علمی را.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر دانشگاه همه جوانب را در امر آموزش در کنار هم نبیند، جامع الطراف نخواهد بود، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی دیدگاه دوم مدنظر بوده و باید هم خدمات آموزشی علمی و فناوری و هم خدمات رفاهی هنری و ورزشی را در دانشگاه برای دانشجویان تدارک ببیند.

زلفی گل اظهار کرد: با گذاشتن امکانات در اختیار دانشجویان، می توانیم دانش‌آموختگان را مدنظر اسلام تربیت کنیم، اگرچه مدیریت دانشگاه سخت خواهد شد اما باعث می‌شود خانواده‌ها جگر گوشه خود را بدون دغدغه به دانشگاه بسپارند و آرامش اجتماعی را برای خانواده‌‌ها به ارمغان بیاورند.

وی با اشاره به ظرفیت ۷۰۰ نفری این دو خوابگاه، ابراز کرد: این کار به این معنا است که ما امانت‌دار ناموس مردم در حریم دانشگاه بوده در کنار خود برای دختران این سرزمین آسایش ایجاد کرده‌ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: این مجموعه با نام مبارک بانوی افتخار آفرین کشور مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ زینت‌بخش شد که این نام زیبا به این خوابگاه وجاهت ویژه‌ای خواهد بخشید و با نفس و حاکم بودن روح آن مرحومه این فضای معنوی شکل می‌گیرد.

زلفی گل در پایان با تاکید بر حل مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی همدان با خطاب به مسئولان استانی گفت: خواهشمندم حرکت جهادی دیگری را انجام داده و در اولین فرصت زمینه تغییر کاربری بلوک‌های تخلیه شده دانشجویان از طریق مولدی سازی انجام بدهند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212665
  • دیدگاه‌ها برای مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی همدان حل شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.