• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

مشکلات در حوزه پسماند در مرز انفجار است

  • کد خبر : 10838
  • 30 تیر 1398 - 9:33
مشکلات در حوزه پسماند در مرز انفجار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع روسای اتحادیه های صنفی استان همدان اذعان کرد: مشکلات حوزه پسماند استان دارد به مرحله انفجار می رسد و هرچه زودتر باید با هم افزایی در خصوص سبک زندگی مردم برای رفع این معضل اقدام کنیم. به گزارش عصر همدان، سید عادل عربی در اجلاس ماهانه اتاق […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع روسای اتحادیه های صنفی استان همدان اذعان کرد: مشکلات حوزه پسماند استان دارد به مرحله انفجار می رسد و هرچه زودتر باید با هم افزایی در خصوص سبک زندگی مردم برای رفع این معضل اقدام کنیم.

به گزارش عصر همدان، سید عادل عربی در اجلاس ماهانه اتاق اصناف مرکز استان همدان افزود: روزانه ۴۵ تن کیسه پلاستیکی وارد طبیعت استان می شود که امکان و صرفه اقتصادی برای بازیافت و جمع آوری ندارد.

وی ادامه داد: پسماند اولین مسئله محیط زیست استان همدان و کشور است که در این میان مصرف کیسه های پلاستیکی یکی از مشکلات جدی ما در این حوزه است که کاهش آن مستقیما به سبک زندگی مردم و فرهنگ سازی در این خصوص بستگی دارد.

عربی با بیان اینکه تجزیه پلاستیک تا ۴ قرن به طول می انجامد افزود: اجزای تجزیه شده پلاستیک وارد آب های زیر زمینی می شود و آب و خاک را آلوده می کند.

وی از روسای اتحادیه های صنفی خواست با هدایت مشتریان، آن ها به سوی مصرف پلاستیک کمتر سوق دهند و گفت: مردم ما با فرهنگ هستند و اگر متوجه عواقب مصرف کیسه های پلاستیکی برای سلامتی خود و فرزندانشان شوند، مصرف کیسه های نایلونی را به حداقل می رسانند.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در این جلسه گفت: داستان محیط زیست داستان سرنوشت انسان است و اگر نظم طبیعت به هم بخورد، تمام اکوسیستم به هم می ریزد.

محرابی با بیان اینکه مسئله مصرف پلاستیک یک مسئله ملی است خاطرنشان کرد: رفع این مشکل مستلزم مشارکت تولید کنندگان، مردم و اصناف است و با تدوین قوانین مرتبط و مشوق و مالیات می توان از ادامه روند فعلی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=10838
  • دیدگاه‌ها برای مشکلات در حوزه پسماند در مرز انفجار است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.